Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور مرادلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه واگذاری بخش فضای سبز شهرداری به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری امور فضای سبز به بخش خصوصی بر اساس تأکیدات و الزام قانونی و دستگاه‌های نظارتی و مطابق اصل 44 قانون اساسی رخ می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه تأکید دستگاه‌های نظارتی واگذاری امور فضای سبز به بخش خصوصی است، تصریح کرد: تأکید شورا به شهرداری نیز عمل به قانون در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شورای شهر در بحث واگذاری دستگاه ناظر بوده و به دنبال احقاق حقوق کارگران است، گفت: کارگران فعال در این بخش سالیان سال در شهرداری خدمت کرده و امروز فرصت جذب در سایر دستگاه‌ها را ندارند، از همین رو باید در بحث واگذاری حق و حقوق آنها حفظ شود.

رعایت حقوق و نگهداشت نیروی کار از تاکیدات واگذاری امور به بخش خصوصی است

مرادلو گفت: در بحث واگذاری دو موضوع مورد تأکید است که یکی رعایت حقوق نیروی انسانی است و دیگری نگهداشت خود فضای سبز است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه تاکید شورای شهر انتخاب یک شرکت با گرید بالا برای پیشبرد بهتر امور بدون تضییع حقوق کارگران است، افزود: با توجه به افزایش شهرک‌های اقماری مردم انتظاراتی در بحث ایجاد فضای سبز از شهرداری دارند که نیاز به تامین هزینه و بودجه است.

وی با اشاره به اینکه نگهداشت فضای سبز با هزینه‌های میلیاردی از سوی شهرداری اتفاق می‌افتد، پس باید در انتخاب پیمان‌کار باید دقت لازم انجام شود، اضافه کرد: از طرفی به علت حساسیت موضوع باید از نیروی انسانی مجرب نیز در این بخش استفاده شود.

مرادلو با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 نفر در فضای سبز شهرداری مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: قراردادهای این افراد متفاوت بوده و هر کدام از آنها چند ماه در سال یا حتی یک سال کامل با شهرداری ادامه همکاری داشته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه از کل 700 نیروی فضای سبز 35 نفر در بخش اداری مشغول فعالیت هستند، گفت: بنده تعدادی از این افراد را یقه سفید و کت‌شلواری‌های فضای سبز نام‌گذاری کرده‌‌ام، چرا که اغلب با ضابطه و یا روابطی که داشته‌اند جذب این بخش شده‌اند.

وی گفت: این افراد بدون رعایت مراتب و صلاحیت به محض جذب در شهرداری با استفاده از حامیان خود در شهرداری و یا شورای شهر پست گرفته و می‌گیرند، در عوض افرادی نیز هستند که با وجود چندین سال سابقه فعالیت هیچ ارتقایی نگرفته و به هنگام پائیز نگران تعدیل هستند. 

لزوم جذب نیروی متخصص از روش‌های دیگر

مرادلو درباره تکلیف 35 نفر جذب شده از طریق فضای سبز و فعال در بخش اداری گفت: تاکید دستگاه نظارتی این است که اگر شهرداری نیاز به نیروی متخصص دارد از طریق دیگری اقدام کند و یا کارها را به شکل حجمی به شرکت دیگری واگذار کند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: شهرداری برای به کارگیری این افراد باید دوباره مجوزهای لازم را از دستگاه‌های نظارتی اخذ کند.

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در بحث واگذاری فضای سبز گفت: اسناد فراخوان سال گذشته آماده بوده است، ولی از آنجایی که این موضوع با تغییرات مدیریتی همراه بود، 6 ماه به شهرداری فرصت داده شد که دوباره اسناد را به فراخوان بگذارد.

مرادلو افزود: طبق همین موضوع معامله منطقه یک شهرداری زنجان به علت اینکه فراخوان آن انجام شده بود، صورت گرفته و بعد از تایید معامله برای تصویب به کمیته تطبیق ارسال شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: فراخوان مربوط به سایر مناطق شهرداری نیز آماده‌سازی شده و پس از انتخاب پیمان‌‎کار و طرح در کمیسیون مربوطه و تایید در صحن علنی به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال خواهد شد که این کار ممکن است تا پایان مهرماه طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه تأکید اصلی شورای شهر استفاده از کارگران با تجربه و کسانی است که سال‌ها برای شهر زحمت کشیده‌اند، افزود: همچنین تأکید کرده‌ایم که پیمان‌کار فقط از نیروهای بومی استفاده کند.

وی با تقدیر از همکاری شهردار زنجان حبیب یگانه در بحث شفاف سازی امور گفت: همه تلاش شورا پیگیری حقوق کارگران در بحث واگذاری است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن روحانی زنجان شهرداری فضای سبز قانون اساسی عضو شورای شهر زنجان عضو شورای اسلامی شهر زنجان بحث واگذاری بخش خصوصی شورای شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!

به‌کارگیری منشی‌های زن در ادارات دولتی ممنوع شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری این شهر از ممنوعیت بکارگیری منشی‌های زن خبر داد.

استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری گفت: «بکار گیری منشی‌های خانم برای مدیران در ادارات و سازمان‌های دولتی ممنوع شد؛ طی دو هفته بایستی در سازمان‌ها و ادارات دولتی این امر به اجرا در آید.»

 

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»