Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مشکل بیمه تاکسیرانان سال‌هاست که به قوت خود باقیست و در این بین بیمه تامین اجتماعی با تصمیم‌های یک شبه تصمیم گرفتند ۱۳.۵ درصد حمایت دولتی را مجددا از تاکسیرانان دریافت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، تاکسیرانان اقشار روزمزدی که با وجود نداشتن پشتوانه مطمئن، مشکلاتشان روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از موضوعات بر کارشان اثرگذار است، گرانی بهای سوخت، پروسه طولانی افزایش کرایه‌های سالانه، اجرای ناقص طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده، وجود مسافربرهای شخصی و در نهایت حضور رقبای جدید تاکسی‌های اینترنتی تنها بخشی از مشکلاتی هستند که سبب سختی معیشت رانندگان تاکسی شده‌اند و این در حالی است که در کنار مشکلاتی که مطرح شد، شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم، سفره این قشر را بیش از پیش کوچک و کوچک تر کرده و بار مشکلات زیادی را بر دوش این قشر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به جز تاثیر چند ماهه این ویروس بر زندگی رانندگان تاکسی، این قشر با انواع مشکلات دیگر نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌‌کنند که از جمله آن‌ها نبود بیمه، مشکل آفرینی مسافر‌‌برهای شخصی، فرسوده بودن اغلب تاکسی‌ها، و در حال حاضر نیز تهیه ماسک، دستکش و جداکننده‌‌ها به کل مشکلات آنان افزوده است.

با این تفاسیر، حجم حمل مسافر بسیار کاهش یافته و در‌آمد یک تاکسی بسیار کمتر از مدت مشابه سال قبل گشته است در حالی که تورم در همین مدت مشابه در جامعه رشد بسزایی داشته، به طوری که در‌آمد رانندگان نه تنها ثابت نمانده بلکه با کاهش محسوس مواجه شده است.

اختصاصی| پیگیری دادستان کل کشور از منشا بدهی‌های هپکو/ تامین اجتماعی قول زنده شدن دوباره هپکو را دادتامین اجتماعی ماهانه 300 میلیارد تومان مستمری در استان کرمان پرداخت می‌کندمدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان از دفتر استانی تسنیم بازدید کرد + تصاویر

یکی دیگر از مشکلات تاکسیرانان، مشکلات بیمه‌ای آنان بوده و همواره سازمان تاکسیرانی با بیمه تامین اجتماعی مشکلات زیادی داشته است و رانندگان تاکسی دل خوشی از سازمان تامین اجتماعی ندارند. با اینکه در سال‌های گذشته دولت و تامین اجتماعی بخشی از بیمه رانندگان تاکسی را ب عهده می‌گرفتند ولی چندی است که براساس همان تصمیم‌های یک شبه دولت این حمایت هم از این قشر ضعیف حذف شده و راننده تاکسی به اجبار باید هزینه بیشتری برای بیمه خود کند.

حال سوالاتی مطرح می‌شود این است که چرا هزینه‌ کمک دولت را تامین اجتماعی اضافه کرده و این هزینه‌ی گزاف به عهده‌ رانندگان تاکسی گذاشته شده است؟ تأمین اجتماعی با چه مجوزی این کار را انجام داده است؟

جبار عالمی، رئیس امور بیمه شدگان استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: رانندگان از طریق اتحادیه تاکسیرانان در سایت بیمه رانندگان ثبت نام می‌کنند و ماهیانه لیست رانندگان به بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

وی افزود: رانندگانی که از سال 97‌ به قبل بیمه شده‌اند می‌توانند با پرداخت 13/5 درصد از حق بیمه، خود را بیمه کنند اما رانندگان جدید که اکنون بیمه می‌شوند موظف هستند کل حق بیمه 27 درصد که 10 درصد کمک دولت و 3/5 درصد از محل هدف سازی یارانه پرداخت می‌شود، را باید خودشان پرداخت کنند زیرا از سال 97 سازمان هدف‌مند سازی حق پرداخت بیمه را قبول نمی‌کند، در حالی که دولت گفته است همه‌ی تاکسی‌رانان که بیمه شدند هم جدید‌‌والورود و بیمه شدگان قبلی از کمک دولت 13/5 درصد برخوردار هستند اما سازمان تامین اجتماعی بدون هیچ مجوزی این کار را با زندگی رانندگان تاکسی می‌کند.

رئیس امور بیمه شدگان استان زنجان بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی یک نهاد بیمه‌گر است و فقط موظف به دریافت پول هستیم تا افراد را بیمه کنیم.

وی تصریح کرد: دولت به دلیل نداشتن پول و تحریم‌ها دیگر توانایی پرداخت کمک دولت را ندارد و تامین اجتماعی نمی‌تواند مشکل را با دولت حل کند زیرا به تامین اجتماعی ارتباطی ندارد. زیرا قبل از رسیدگی تامین اجتماعی ، باید متولی تاکسی‌رانی و شهرداری همینطور اتحادیه تاکسی‌رانان مشکل را با دولت حل کنند.

عالمی مدعی شد: پول تامین اجتماعی بیت‌المال نیست و حق‌الناس است

با این اوصاف، حفظ اشتغال، حمایت از کسب و کارها منابعی را می‌طلبد که در چار‌چوب اختیارات و امکانات دولتی باشد، بنابراین حل مشکلاتی که رانندگان تاکسی مدت‌هاست با آن درگیر هستند نیازمند کمک‌های جدی‌تر از سوی دولت است که اغلب اوقات نادیده گرفته شده و توجهی به آن نمی‌شود.

حال با این تفاسیر کاملا مشخص است رانندگان تاکسی در استان زنجان تحت هیچ گونه حمایتی نیستند و به حال خود رها شده‌اند اما ادامه این روند می‌تواند ضربه سختی به این اشتغال در سطح استان وارد کند و قشر عظیمی را از داشتن شغل و کسب معیشت محروم کند، اما مدیریت این شرایط سخت، تلاش بی‌وقفه مسئولان ذیربط و توجه بیشتر به این قشر را می‌طلبد و انتظارها بر این است در راستای حل مشکلات رانندگان تاکسی، توسط مسئولان همواره در خواب غفلت استان اقدامی مناسب برداشته شود تا اندکی از مسائل پیش‌روی آنان کم شود تا بتوانند در شرایط سخت اقتصادی موجود امرار معاش نمایند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی کمک دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است