Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:26:19 GMT

طرح ساماندهی بازار خودرو تا دو هفته آینده نهایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۱۸۷۲

طرح ساماندهی بازار خودرو تا دو هفته آینده نهایی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن استان زنجان گفت: تا دو هفته آینده چکش کاری طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن به پایان می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: سه طرح در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی است و جلسات مختلفی برای بررسی ابعاد مختلف این طرح‌ها با حضور اعضای کمیسیون برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو تدوین شده و در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی است، اضافه کرد: جلسه دیگری به منظور بررسی بیشتر این طرح برگزار می‌شود.   نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بررسی‌های لازم در خصوص قیمت، کیفیت و حذف رانت از خودرو در جلسات کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و تلاش می‌شود تا به عنوان یکی از اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن طرح مطلوبی ارائه شود.   طاهری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این طرح تا دو هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد، افزود: پس از بررسی و نتیجه‌گیری لازم در کمیسیون، این طرح برای ارائه در صحن علنی مجلس، در نوبت قرار می‌گیرد.   وی با بیان اینکه بازدیدهای مختلفی از صنعت خودرو سازی نیز از سوی نمایندگان انجام شده است، یادآور شد: نمایندگان انتقاداتی به بازار خودرو داشتند و این مسئله موجب شد تا طرحی برای ساماندهی این بازار در نظر گرفته شود.   نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی‌های این هفته نیز مواردی حذف و مواردی اضافه می‌شود تا این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های کمیسیون چکش کاری شود.   طاهری با بیان اینکه این هفته در خصوص کلیات طرح بررسی‌های لازم انجام می‌شود، ادامه داد: پس از تایید جزئیات، این طرح در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون صنایع و معادن بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

تین نیوز

با اجرای آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، در ابلاغیه‎ ای از جانب ایران خودرو به نمایندگی های مجاز این شرکت با موضوع «افزایش مبلغ گواهی اسقاط محصولات مونتاژی» گفته شده است که بر اساس مصوبه هئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط موردنیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت. به این ترتیب، قیمت گواهی اسقاط این خودروها معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده است که مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده سازی شده و آیتم ماده 10 قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ 525 میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای همه تعهدات الزامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟