Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:49:04 GMT

تخصیص ۱۰۰ درصدی به طرح‌های دارای موافقت‌نامه شهری

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۱۹۱۶

تخصیص ۱۰۰ درصدی به طرح‌های دارای موافقت‌نامه شهری

وطندوست گفت: از تخصیص 100 درصدی اعتبار به طرحهای دارای موافقت نامه شهری در تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد وطن دوست، رییس شورای شهر تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: سه سال از عمر شورای اسلامی شهر سپری شد و تک تک اعضای شورای شهر در این مدت نهایت سعی و تلاش خود را در راستای رفع مشکلات شهر و شهروندان به کار بستند و امیدواریم در سال آخر با جدیت و همراهی مدیریت شهری و همه مدیران ادارات و نهادها گام های موثری در جهت توسعه و آبادانی شهر برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به طولانی شدن حضور شهردار منتخب اشاره کرد و افزود: صدور ابلاغ شهرداران روال خاص خود را دارد و طولانی شدن صدور ابلاغ شهردار منتخب مسبوق به سابقه است و در دوره‌های گذشته نیز این گونه موارد را داشتیم، بنابراین مهندس اکبریان طی روزهای آتی یقیناً کار خود را در شهر تربت حیدریه به عنوان شهردار آغاز خواهند کرد.

وطندوست در خصوص پروژه های در دست اقدام تصریح کرد: بافت فرسوده، پروژه زعفرانیه و منطقه نمونه گردشگری پیشکوه از جمله پروژه هایی است که پیگیری مشکلات و به نتیجه رساندن آنها نیاز به فردی متخصص و زبده دارد.

رییس شورای شهر تربت حیدریه به بازدید چند روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران وبازآفرینی شهری ایران از بافت فرسوده و محلات هدف شهر تربت حیدریه اشاره کرد و بیان داشت:  این بازدید که در راستای رفع مشکلات پروژه زعفرانیه و همچنین برخی مشکلات مناطقی همچون کوی امام(ره) و محله چمران بود صورت پذیرفت و امیدواریم این سفر که در آن مصوبات خوبی به تصویب رسیده منشا خیر و برکت شود.

وی به بخشی از این مصوبات اشاره و تصریح کرد: مقرر شد شهرداری نسبت به ارائه طرح تفصیلی که در حال بازنگری است به شرکت بازآفرینی اقدام تا با توجه به اینکه تعداد ۱۹ واحد اداری متعلق به شرکت بازآفرینی می باشد، پس از تعیین تکلیف ذینفعان پروژه واحدهای اداری تحت مالکیت شرکت بازآفرینی شهری ایران در اختیار ستاد بازآفرینی شهرستان قرار گرفته تا این واحدها بعنوان پشتیبان برای احیای طرح زعفرانیه مصرف شود.

وطندوست خاطر نشان کرد: برای پروژه کوی امام پس از تصویب طرح در ستاد بازآفرینی، شرکت بازآفرینی شهری ایران در قالب طرح بازآفرینی پایدار شهری مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم و ۱۸ درصد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اوراق مشارکت مشروط به اجرای طرح توسط مجری ذیصلاح اختصاص خواهد داد.

رییس شورای شهر تربت حیدریه بیان کرد:  طرحهای محلات هدف شامل؛ ضیاالدین، کوی شهید چمران، کوی امام و حیدرآباد که قبلا ابلاغ و تاکنون تامین اعتبار نشده، تخصیص اعتبار با فوریت اعمال و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرا و اتمام پروژه هاقرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهر تربت حیدریه شرکت بازآفرینی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر

تین نیوز

سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هم اکنون در ۵۸۱ شهر بسته تشویقی کالبدی اعمال می شود که از این تعداد ۳۴۹ شهر بسته تشویقی مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و ۲۳۲ شهر بسته تشویقی بومی شهر خودشان را اجرا می کنند.

به گزارش تین نیوز از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد مهدی نوروزیان سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه شورای مسکن این شرکت آماری از اجرای بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی ارایه کرد و گفت: هم اکنون در ۵۸۱ شهر بسته تشویقی کالبدی اعمال می شود که از این تعداد ۳۴۹ شهر بسته تشویقی مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و ۲۳۲ شهر بسته تشویقی بومی شهر خودشان را اجرا می کنند.

نوروزیان ادامه داد: انتظار داریم طی دو ماه آینده، شهرهای باقی مانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند. البته تلاش بر این است تا استان ها به سمت بومی گرایی رفته  و با همکاری شهرداری ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند.

در ادامه این جلسه سعید اسدی محجوب مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه های میانی ارایه کرد و گفت: تاکنون در ۱۰۴ شهر و ۴۵۶ محله ۴۲۸ حلقه میانی تشکیل شده است.

منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ارایه کرد وگفت: تا به امروز ۲۶۱ هزار و ۹۸۵ پروانه ساخت بر روی سامانه بارگذاری شده است. تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان ورود اطلاعات  را بر روی سامانه داشته اند.

وی با بیان این که از ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۹۹۸ پروانه بر روی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری بارگذاری شده است، از شهرداری هایی که تاکنون اطلاعات خود را روی این سامانه بارگذاری نکرده اند خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ورود اطلاعات پروانه های ساخت و ساز در بافت های فرسوده از سال ۱۴۰۰ تا کنون اقدام کنند.

استادی با اشاره به این که استان تهران با بارگذاری ۲ هزار و ۱۹۲ پروانه ساخت در بافت های فرسوده بیشترین ورود اطلاعات را به سامانه دارد، تصریح کرد: استان های تهران، یزد، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین درصد تحقق را در نوسازی مسکن داشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری