Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد واگذاری نیشکر هفت تپه باید فسخ شود، حمایت از بازار سرمایه و دارایی های مردم استراتژی دولت، تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری با جدیت پیگیری شود، دست بسته سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی خودرو برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قرارداد واگذاری نیشکر هفت تپه باید فسخ شود، حمایت از بازار سرمایه و دارایی های مردم استراتژی دولت، تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری با جدیت پیگیری شود، دست بسته سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی خودرو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۸ شهریور ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد واگذاری نیشکر هفت تپه باید فسخ شود

گزارش تحقیق و تفحص دیوان محاسبات کشور درباره قرارداد واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه صادر شد.

متن این گزارش به شرح زیر است:

«در راستای دستور رئیس کل دیوان محاسبات کشور مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد، روند واگذاری و وضعیت بعد از واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و در راستای صیانت و پاسداری از بیت المال که رسالت اصلی دیوان محاسبات کشور می‌باشد و پیرو تخلفات و انحرافات صورت گرفته در واگذاری شرکت مذکور نظیر ابهام در قیمت گذاری، انقضای اعتبار قیمت پایه واگذاری، عدم احراز و پایش اهلیت مدیریتی خریداران توسط سازمان خصوصی سازی علی رغم تأکید در مصوبه شماره ۶۳/۲/۱۲۰۶۹۶ مورخ ۱۳۸۸/۸/۱۶ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و در مغایرت با دستورالعمل روش انتخاب مشتریان استراتژیک و متقاضی خرید سهام کنترلی و مدیریتی مصوب ۱۳۹۳/۵/۲۵ هیات واگذاری، عدم تحقق اهداف واگذاری مندرج در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری موضوع سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی بویژه، ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره وری منابع مادی و انسانی و فناوری، افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد، کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت و افزایش سطح عمومی اشتغال و با توجه به بدعهدی خریداران در ایفای تعهدات مندرج در قرارداد واگذاری از جمله عدم ایفای تعهدات پرداخت اقساط معوق قرارداد بمبلغ ۶۷۴ میلیارد ریال، عدم باز پرداخت بدهی سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران با احتساب سود به مبلغ ۳۳۳۷ میلیارد ریال، عدم رفع تعهدات ارز دولتی دریافتی به میزان ۴۹ میلیون دلار و ۹/۹ میلیون یورو و عدم اقدام جهت جانشینی تعهدات و تضامین صادره شرکت مادر تخصصی ایدرو بابت تسهیلات دریافتی و همچنین سوق دادن منابع مالی شرکت به فعالیت خارج از اهداف صنعت نیشکر که منجر به ایجاد بحران‌های کارگری و آسیب به سرمایه اجتماعی گردیده است، سازمان خصوصی سازی به استناد مقررات موضوعه و مفاد قرارداد منعقده مکلف به فسخ قرارداد و تعیین تکلیف مجدد آن می‌باشد. دیوان محاسبات مراتب تخلفات و تکالیف فسخ قرارداد توسط سازمان خصوصی سازی را به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام و پیگیری لازم تا استیفای کامل حقوق بیت المال را انجام خواهد داد.»

 

حمایت از بازار سرمایه و دارایی های مردم استراتژی دولت است

علی ربیعی در گفت‌وگویی با رادیو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا رابطه‌ای میان سخنان رییس‌ جمهوری درباره وضعیت بورس و ریزش بازار سرمایه در هفته‌های اخیر وجود دارد یا خیر؟، اظهار کرد: رابطه معنادار و مستقیمی وجود ندارد اما اشتباهی به وجود آمد؛ کسانی که از قدیم در بورس بودند می‌دانند که وقتی بورس جهش می‌کند ممکن است خیلی‌ها دارایی خود را به این بازار بیاورند اما باید بدانند که بورس فرازونشیب‌ هم دارد.

وی افزود: مطالعات تاریخی اقتصاد ایران نشان می‌دهد که روند بورس هیچ‌وقت پایین نیامده است. حتی در زمانی که دوران رونق بورس هم نبوده، ارزش دارایی‌های بورس بالا رفته و هیچ‌وقت پایین نیامده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بورس چند عامل تأثیر می‌گذارد از جمله چگونگی عرضه و تقاضا در این بازار، کاهش یا افزایش نرخ ارز که هرچه ارز بالاتر برود بورس را هم به دنبال خود می‌کشد و هرچه پایین‌تر برود بورس را هم پایین می‌آورد و نیز اثر روانی که در این زمینه کار خود را می‌کند.

ربیعی با بیان این‌که برخی اصلأ دوست نداشتند بورس ایران رونق پیدا کند، تصریح کرد: تمام رسانه‌هایی که در خارج کار می‌کنند، تا یک اتفاق کوچک در بورس رخ می‌داد، می‌گرفتند و روی آن مانور می‌دادند و اثر روانی آن در جامعه تزریق می‌شد. بنابراین همه این موارد در کنار هم وجود دارد و تک‌علتی نیست.

وی با بیان این‌که مردم بدانند دولت نه این‌که در بورس دخالت کند اما قطعاً از آن حمایت خواهد کرد، گفت: یکی از نمایندگان مجلس سخنانی گفته بود که گویی دولت یک ناظر بی‌طرف است در حالی دولت باید از مردم و دارایی‌های آنان حمایت کند. ولی دستکاری کردن شاخص‌ها یا بالاوپایین بردن آن با حمایت از بازار سرمایه متفاوت است.

 

تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری با جدیت پیگیری شود

جمال عرف در جلسه تودیع سیدسعید جلالی مدیرکل سابق و زهرا احمدی مدیرکل جدید تقسیمات کشوری وزارت کشور، با ترسیم برخی مختصات شرایط کنونی کشور به‌ویژه در شرایط تداوم تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا، اظهار کرد: شرایط کنونی، شرایطی کاملاً استثنایی و خاص است و دولت و مجموعه نظام در واقع شرایطی این چنین را مدیریت می‌کنند و مردم نیز با آگاهی و شعور بالا شرایط موجود را تحمل می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره به وظیفه مهم و بنیادین وزارت کشور در راهبری سیاست داخلی و امنیت داخلی کشور، افزود: تقسیمات کشوری، امری حاکمیتی و تخصصی است و با توجه به ارتباط وثیق و مستقیم این مقوله با موضوع قدرت، هم در حوزه سیاست و هم در حوزه امنیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عرف خاطرنشان کرد: رویکرد و هدف‌گذاری کلان وزارت کشور در موضوع تقسیمات کشوری، تحقق عدالت تقسیماتی با همه ابعاد آن است.

 

دست سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی خودرو بسته است

سید یاسر رایگانی در ارتباط تصویری با برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: زمانی گران فروشی مصداق پیدا می‌کند که سقف قیمت کالا و خدمات، مشخص باشد. مبنا برای عرضه خودروساز، قیمت اعلامی شورای رقابت است و در عرضه، متاسفانه با توجه به اینکه سقف قیمت، مشخص نشده است نمی‌توانیم در خودرو مصداق گرانفروشی را تعیین کنیم هر چند که گرانفروشی وجود دارد، چون سقف قیمتی برای خودرو تعریف نشده است بنابراین از نظر قانونی، دست سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به عنوان گرانفرشی، بسته است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اختلاف قیمت بازار و خودروساز نشان می‌دهد نه خودروساز از این قیمت‌ها راضی است و نه مردم، اما در این میان عده‌ای به عنوان دلال و واسطه در حال مدیریت بازار هستند و سود اصلی به جیب آن‌ها می‌رود.


وی افزود: در ۱۶ ماه گذشته حدود ۲۵ هزار پرونده خودرویی را در سازمان تعزیرات حکومتی، مختومه کردیم که حدود ۸۳ درصد آن پرونده‌هایی هستند که برای ما شفاف بودند و به راحتی توانستیم با آن‌ها برخورد کنیم، اما در وضعیت کنونی با توجه به اینکه سقف قیمتی خودرو‌ها در بازار و سطح خرده و عرضه مشخص نیست، دست سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی بسته است.

 

گزارش توئیتری خطیب زاده از نشست های دیپلماتیک و خبری وزیر خارجه سوئیس

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در گزارشی توئیتری به اطلاع رسانی در مورد نشست های دیپلماتیک و خبری وزیر امور خارجه سوئیس پرداخت و نوشت: دکتر ظریف میزبان دو دور مذاکرات با وزیرخارجه سوئیس بود. گفتگوهایی مثبت، صریح و صمیمانه.

وی ادامه داد: صد سال روابط دیپلماتیک نشانگر استحکام ارتباطات دو کشور است. همچنین به‌رغم برنامه فشرده، به احترام اصحاب رسانه، پاسخ گوی سوالات جدی آنها بودم.

وزیر خارجه سوئیس طبق برنامه‌ریزی قبلی شنبه پانزدهم شهریورماه  وارد ایران شد.

برنامه های رسمی سفر وزیر خارجه سوئیس بعد ازیک توقف کوتاه در اصفهان، در تهران آغاز شد که مهمترین آنها دیدار با رئیس جمهوری ، وزیر امور خارجه و حضور در جلسه یکصدمین سالگرد آغاز روابط دو کشور بوده است./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی دیوان محاسبات تقسیمات کشوری خارجه سوئیس سقف قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟