Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز دوشنبه از نیروهای مسلح این کشور خواست از تحریم انتخابات مقننه مورد مناقشه، حمایت و کمک کنند فشار بین‌المللی علیه نیکولاس مادور، رئیس جمهور ونزوئلا تشدید شود.

به گزارش ایسنا به نقل از "چنل‌نیوز آسیا"، خوان گوایدو طی یک سخنرانی در شبکه‌های اجتماعی، از فرمانده ارشد ارتش خواست به "پیمان اتحاد" نیروهای اپوزیسیون بپیوندد تا مانع برگزاری انتخابات ۶ دسامبر (۱۶ آذر) شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوایدو در پیامی خطاب به فرمانده ارشد ارتش که اصلی حکومت مادورو به شمار می‌آید، گفت: از قایم شدن پشت دیکتاتورها دست بردارید، بی‌اعتنایی به واقعیت در ونزوئلا را متوقف کنید.

وی افزود: ما مایل هستیم یک بار دیگر با کسانی که نیازمند دستیابی به یک تحول هستند، بنشینیم.

گوایدو و چهره‌های رهبری اپوزیسیون بعد از انتصاب مقامات انتخابات توسط دیوان عالی نزدیک به مادورو - به جای آنکه مجلس تحت کنترل اپوزیسیون این کار را انجام دهد- وعده داده‌اند انتخابات ۶ دسامبر را به خاطر فقدان شفافیت تحریم کنند.

بنا بر گفته گوایدو، حدود ۳۷ حزب اپوزیسیون در حال حمایت از تحریم انتخابات و اصطلاحاً پیمانی با پیشنهاد افزایش فشار بین‌المللی علیه دیکتاتوری، هستند.

با این حال، برخی چهره‌های برجسته اپوزیسیون از شرکت در انتخابات حمایت کرده‌اند، از جمله "انریکه کاپریلس"، چهره مورد احترام که دو مرتبه نامزد ریاست جمهوری شده است.

یک قانون‌گذار اپوزیسیون دیگر نیز به نام "استالین گونزالس" هفته گذشته به طور علنی از گروه طرفدار تحریم انتخابات جدا شد و گفت بسیج مخالفان در صندوق‌های رأی، بهتر از تحریم انتخابات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا خوان گوآیدو نیکولاس مادورو تحریم انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر گردید فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در  سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام  شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.  

متکی در ادامه توضیحاتش افزود: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.  

نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

در خاتمه گفتنی است ۹۰ نفر از نمایندگان منتخب در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نیتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد