Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با حضور مسئولان استان و کشوری به صورت مجازی و ویدیو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز سه شنبه نخستین جشنواره کشوری فرهنگی - هنری "علمدار" در کرمان افزود: هر زمان انسان از مدار فردی خود خارج شده و وسعت وجودی اش به اندازه ای گسترش یابد که بر نفوس انسان ها تاثیر بگذارد، نشان می دهد مسیر کمال را خیلی خوب گذارنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اسکندری نسب افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات و در زمان شهادتش بر نفوس انسان ها تاثیر بسیار زیادی گذاشت و مسیر کمال را به خوبی گذراند، تبدیل به یک مکتب شد و ما مفتخر هستیم ترویج دهنده مکتب حاج قاسم باشیم.

وی تصریح کرد: اخلاص، تواضع، ساده زیستی، مسئولیت پذیری و متعهد بودن شهید سلیمانی سرآمد بود که این چنین در دل مردم ایران و جهان نفوذ پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: امروز آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی - هنری "علمدار" یادواره شهید سلیمانی است که به شکل کشوری برگزار می شود و دبیرخانه جشنواره در استان کرمان است.

وی بیان کرد: گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی شهید سلیمانی به عنوان اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل نوجوان و جوانان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از آن شهید به مثابه نمادی از همبستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایش از جمله اهداف برگزار جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" است.

اسکندری نسب با بیان این که حاج قاسم متعلق به همه مردم و فراجناحی بود، گفت: جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" با هدف معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان، دانشجو معلمان و فرهنگیان مستعد و علاقمند و تجلیل از آنها برگزار می شود.

وی بیان کرد: این جشنواره از امروز ۱۸ شهریورماه تا ۱۰ آذرماه از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) و کانال اختصاصی این جشنواره برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: جشنواره "علمدار" در رشته های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره نویسی، خوشنویسی و نقاشی خط ویژه فرهنگیان، نقاشی، نامه ای به سردار سلیمانی و دکلمه خوانی برای دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و نقاشی، خاطره نویسی، دلنوشته، نامه ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه و داستانک ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

وی اظهار کرد: "شهید سلیمانی، رفتار و سبک تربیتی و برخورد با کودکان، نوجوانان و یاران خویش"، شهید سلیمانی مردم دوستی و خدمت به مردم، شهید سلیمانی ولایت پذیری و وفاداری به رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی فرزندان شهدا، احترام به پدر و مادر، شهادت سردار و اتحاد ملی، شجاعت و مقاومت، ابعاد جهانی و وداع با شکوه و تاریخی سردار آسمانی از جمله محورهای برگزاری جشواره علمدار است.

اسکندری نسب گفت: امیدواریم بتوانیم شخصیت شهید سلیمانی را به عنوان یک الگوی کشوری و قهرمان برای آینده سازان جامعه معرفی کرده و راه و منش این سردار بزرگ را به دانش آموزان یاد بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: بنا داریم با آغاز سال تحصیلی جدید از حضور پیشکسوتان ایثار و شهادت در صبحگاه های مدارس برای معرفی شخصیت بزرگ شهید سلیمانی به عنوان سردار بزرگ سپاه اسلام استفاده کنیم.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قاسم سلیمانی خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قاسم سلیمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان جشنواره فرهنگی برگزار می شود شهید سلیمانی دانش آموزان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد