Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی خراسان رضوی از راه‌اندازی دو مرکز علمی‌کاربردی نگه‌داری خودرو و صنایع پخت نان در خراسان رضوی خبر داد.

دکتر مرتضی تشکری، صبح امروز ۱۸ شهریور ماه، در مراسم آیین شروع سال تحصیلی  ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که در مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات بهزیستی شکوه مهر برگزارشد، اظهار کرد: ۲۲هزار دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۴۰ مرکز فعال علمی‌کاربردی در استان فعالیت دارند که مهر امسال تنها ۳۶ مرکز پذیرش دانشجو خواهد داشت. 

وی افزود: در این دانشگاه  ۲۹۷ رشته‌محل تعریف شده که ۱۸۷ رشته‌محل در مقطع کاردانی و ۱۱۰ رشته‌محل در مقطع کارشناسی که ظرفیت پذیرش رشته کاردانی ۱۳هزار نفر و کارشناسی ۷هزار و صد نفر است و این دانشگاه علمی‌کاربردی ظرفیت پذیرش حدود ۲۰هزار دانشجو را دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی خراسان رضوی گفت: دومرکز علمی‌کاربردی جدید در سطح استان فعال کرده‌ایم؛یک مرکز در حوزه تامین و نگه‌داری خودرو و مرکز دیگر در حوزه صنایع نان که فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

تشکری با اشاره به اینکه سطح‌بندی مراکز از سه سال اخیر، از فعالیت‌های مهم و کاربردی این دانشگاه بوده است، عنوان کرد: این سطح‌بندی باعث شد تا مراکز یکدیگر را بشناسند و همچنین جامعه و مخاطبان از دانشگاه‌ علمی‌کاربردی شناخت بهتری پیدا کنند. تاکنون تنها مراکزی که رتبه سطح پایین را کسب کردند مراکز غیرفعال ما بوده‌اند. امسال وضعیت سطح‌بندی دانشگاه علمی‌کاربردی نسبت به سال قبل وضعیت بسیار چشم‌گیری بوده و ارتقا عملکرد خوبی داشته است.

وی بیان کرد: در حوزه پژوهش فناوری فعالیت‌هایی در سامانه پژوهش ثبت می‌شود که ‌رد و تایید آن براساس نظرات کارشناسان ستاد دانشگاه است. این امر سبب می‌شود که قضاوت‌های شخصی بر روی آن تاثیرگذار باشد و امتیازهایی لحاظ شود که درست نیست. ما خواستار این هستیم تا تصمیمات و قوانینی که در بخش معاونت فرهنگی اجرا می‌شود در معاونت پژوهش فناوری و کارآفرینی نیز لحاظ شود. در معاونت فرهنگی فعالیت‌های فرهنگی در درگاه فرآیند وزرات علوم ثبت می‌شود و اختیار رد و تایید به واحدهای استان واگذار شده است که رضایتمندی و عملکرد بهتری داشته است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تصریح کرد: علی رغم اینکه اکثر دانشگاه‌های کشور با کاهش پذیرش دانشجو در شرایط فعلی روبه رو هستند، دانشگاه علمی کاربردی با رشد جمعیت دانشجویی همراه بوده است. زیرا این دانشگاه هم به افزایش اشتغال کمک می‌کند و هم از پراکنش جغرافیایی مطلوبی برخوردار است. در سال تحصیلی جدید دروس نظری به‌صورت آنلاین و دروس عملی با توجه به گروه‌بندی‌هایی که شده است، حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمي كاربردي دانشگاه دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم