Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:01:15 GMT

تقویت و توسه آموزش مجازی ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۲۶۶۰

تقویت و توسه آموزش مجازی ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای وضعیت تحصیلی دانش آموزان در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: ورود خیرین و توسعه آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، « محمود ثمینی»  در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بررسی وضعیت دانش آموزان در آموزش مجازی، اظهار داشت:  با توجه به آموزش مجازی در مناطق دارای شرایط قرمز ناشی از شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی برای تقویت آموزش ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان همچنین با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جدی در حوزه آموزش دانش آموزان مناطق محروم استان، اظهار داشت:ورود خیرین به منظور توسعه آموزش در بستر فضای مجازی در این مناطق ضروری است. 

 

وی با اشاره به لازم الاجرا بودن  دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا در امر بازگشایی مدارس گفت: مراقبین سلامت، مدیران مدارس و همه مردم باید به موضوع سلامت دانش آموزان اهمیت دهند تا عملی متناقض با پروتکل های بهداشتی در زمینه بازگشایی مدارس انجام نشود. 

 

ثمینی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ، آموزش و پرورش بعنوان مجری امر آموزش و متولی تربیت باید در راستای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری  کرونا عمل کرده و هر آموزشگاهی که پروتکل های بهداشتی را نقض کند باید سریعا تعطیل شود. 

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق قانون اساسی باید زمینه آموزش رایگان برای عموم مردم تا پایان تحصیلات متوسطه فراهم شود،گفت: باید تلاش کنیم که در استان لرستان به هر دلیلی دانش آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. 

 

ثمینی خاطر نشان کرد: در جلسات مختلف مکرراً تاکید کرده ایم که باید مبادی  بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل را مسدود کرد.

 

 وی با تقدیر از فعالیتهای معاونت سواد آموزی استان در جهت مبارزه با بی سوادی، گفت: بنا نیست بعد از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی موضوع بی سوادی در جامعه وجود داشته باشد.  

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: اگر اعتبارات مربوط به سوادآموزی در جهت انسداد مبادی بی سوادی هزینه شود نیاز چندانی نخواهیم داشت که بعداً با هزینه‌های بیشتری اقدامی در جهت سواد آموزی داشته باشیم.

 

ثمینی تصریح کرد: امروز به خاطر شرایط بیماری کرونا آموزش به سمت مجازی سوق داده شده است و لازم است آمادگی کافی  داشته باشیم که به این سمت و سو برویم. 

 

وی با تاکید بر این که نباید آموزش تعطیل شود به تغییر سبک آموزش اشاره کرد و گفت: تهیه زیرساخت‌های لازم مثل فیبر نوری مودم رایگان و مخابرات از  جمله اقدامات دولت است که لازم است با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی مشکلات احتمالی را در زمینه آموزش مجازی حل کنیم. 

 

ثمینی به نقش موثر بخش غیردولتی و خصوصی در آموزش شاره کرد و گفت : بخش غیر دولتی و مدارس غیرانتفاعی با ظرفیت خوبی که دارند کمک حال دولت محسوب می شوند.  

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پایان بر ضرورت ورود خیرین به موضوع تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آموزش در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: درخواست ما از مجموعه خیرین بزرگوار این است که در زمینه تهیه تجهیزات الکترونیک مانند تبلت و گوشی هوشمند به میدان آمده تا دانش‌آموزان کم بضاعت و ساکنان مناطق محروم بتوانند از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش مجازی دانش آموزان خیران مناطق محروم استانداری لرستان آموزش مجازی دانش آموزان معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. آقای مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.
آقای مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.
وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم. 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.
معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه‌های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود. 
وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کار‌های انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار میرود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزار‌ها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.
در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
در این نشست همچنین راهکار‌های جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند. 
همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

دیگر خبرها

  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است