Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@16:43:57 GMT

ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در تضاد با قوانین فیفا نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۳۷۱۹

ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در تضاد با قوانین فیفا نیست

به گزارش الف به نقل از سایت سازمان لیگ، فریبرز محمودزاده در مورد مصوبه منع جذب مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر فصل آینده و اینکه برخی مدعی اند بر خلاف قوانین فیفاست، اظهار داشت: با توجه به شکایت و پرونده های متعددی که باشگاه های ایرانی در فیفا در چندین سال اخیر و ادوار مختلف لیگ داشته و این پرونده ها مشکلات متعددی برای فوتبال ایران در عرصه بین الملل ایجاد کرده و از سویی دیگر یکی از عوامل خدشه دار شدن وجهه فوتبال کشورمان در عرصه بین المللی است، هیات رئیسه سازمان لیگ که ۴ مدیر باشگاه را در عضویت خود دارد، بعد از بررسی های کارشناسی متعدد چنین تصمیمی را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مصوبه بعد از بررسی مجدد به تایید هیات رئیسه فدراسیون هم رسید.

وی افزود: این مصوبه برای کاهش مشکلات انضباطی و مالی باشگاه ها در عرصه بین المللی و سامان دادن وضعیت موجود مصوب شده است. نظیر چنین تصمیم هایی در دیگر کشورها و لیگ های مختلف اتخاذ شده است. به طور مثال، در لیگ های مختلف اروپایی در مورد جذب بازیکنان آسیایی و اروپایی مصوبه های متفاوتی دارند و فدراسیون هر کشور براساس استانداردها و شرایط خود چنین قوانینی را تصویب می کند. همانطور که در کشورهای حوزه خلیج فارس مثل امارات جذب دروازه بان خارجی ممنوع اعلام شد.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: در فوتبال کشور خودمان نیز در سال های گذشته برای حمایت از باشگاه ها و بازیکنان در لیگ یک و لیگ های پایین تر جذب بازیکن خارجی ممنوع اعلام شد. فیفا به هیچ کدام از این مصوبات کشورهای اروپایی و آسیایی ایرادی وارد نکرد و آن را مخالف با قوانین خود ندانست. مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم مغایرتی با قوانین و مقررات فیفا ندارد.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برای نخستین بار اقدام به انتشار رنکینگ تیم‌های برتر فوتسال جهان کرده است.

بر اساس رده بندی منتشر شده از سوی فیفا تیم ملی فوتسال مردان ایران با ۱۴۶۹ امتیاز در رده چهارم برترین تیم‌های جهان و اول اسیا قرار دارد و تیم ملی فوتسال بانوان ایران هم با ۱۱۴۶ امتیاز در رده هشتم جهان و دوم آسیا قرار دارد.

برترین تیم‌های فوتسال مردان جهان به شرح زیر است:

۱. برزیل
۲. پرتغال
۳. اسپانیا
۴ ایران
۵. آرژانتین
۶. مراکش
۷. روسیه
۸. قزاقستان
۹. تایلند
۱‌۰. فرانسه

برترین تیم‌های فوتسال زنان جهان به شرح زیر است:

۱. برزیل‌
۲. اسپانیا
۳. پرتغال
۴. آرژانتین
۵. کلمبیا
۶. تایلند
۷. روسیه
۸. ایران
۹. ژاپن
۱۰. ایتالیا

لازم به ذکر است که فیفا کمتر از ۴ ماه دیگر مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال را در کشور ازبکستان برگزار خواهد کرد که رده بندی ۲۴ تیم حاضر در جام جهانی فوتسال به شرح زیر است:

۱ - برزیل
۲ - پرتغال
۳– اسپانیا
۴– جمهوری اسلامی ایران
۵- آرژانتین
۶- مراکش
۸- قزاقستان
۹- تایلند
۱۰- فرانسه
۱۱- ازبکستان
۱۲- اوکراین
۱۳- پاراگوئه
۱۶– کرواسی
۱۹ - نیوزلند
۲۱ - ونزوئلا
۳۰ - افغانستان
۳۱ - کاستاریکا
۳۴ - تاجیکستان
۳۶ - هلند
۴۰- گواتمالا
۴۴ - پاناما
۴۷ - آنگولا
۵۰ - لیبی
۷۸ - کوبا

کد خبر 6098426

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • ده بازیکن خارجی برتر پرسپولیس؛ گولسیانی فقط بشار رسن و نیلسون را بالای سر خود دارد
  • از فیفا 94 تا امروز؛ روند دیدنی تکامل ضربات آزاد
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • مصدومیت بهترین بازیکن خارجی لیگ بسکتبال
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • پولشویی
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام