Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@15:21:41 GMT

واکسیناسیون ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب در لنگرود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۴۱۴۹

واکسیناسیون ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب در لنگرود

شهردار لنگرود گفت: به منظور رفع نگرانی شهروندان ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب پس از زنده گیری از سطح این این شهر، واکسینه شدند.

سیدمهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل افزایش تعداد سگ‌های سرگردان در شهر گردشگرپذیر لنگرود، در سال جاری جلسه‌ای با حضور شهرداری لنگرود و شهرداران شهرهای همجوار، ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در فرمانداری این شهرستان برگزار و نحوه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ناقل بودن سگ‌های بدون صاحب، شهرداری با اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی، سگ‌های بدون صاحب را پس از زنده گیری از سطح شهر، توسط دامپزشک این اداره معاینه، انگل زدایی، واکسینه و در ادامه عقیم سازی می‌کند.

شهردار لنگرود با بیان اینکه در مرحله اول این طرح، امسال در محل کشتارگاه سابق این شهر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب پس از جمع آوری، شستشو، انگل زدایی و واکسینه شدند. اضافه کرد: فردا نیز تعداد ۲۰ قلاده دیگر تیمار و واکسینه خواهند شد.

رجایی عنوان کرد: سگ‌های بدون صاحب پس از بی خطرسازی، پلاک گذاری شده و بعد از ۴۸ ساعت دوباره در سطح شهر رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشاهده شده، بعضی از افراد در شهرهای همجوار پس از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب آنها را شبانه با خودروهای باری حمل کرده و در شهر لنگرود رهاسازی می‌کنند. تاکید کرد: امیدواریم نیروی انتظامی با کنترل مبادی ورودی شهر لنگرود از ورود خودروهای حامل سگ‌های بدون صاحب به محدوده این شهر جلوگیری کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 443156

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی واکسیناسیون سگ های ولگرد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سگ های بدون صاحب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لنگرود اظهار کرد: جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع و متعلق به انبیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه لنگرود شهرستانی با نام و نشان و ریشه دار است، گفت: لنگرود در حوزه‌های مختلف از جمله در دیانت و عمق شیعه افتخاراتی داشته و اسم این شهرستان را برجسته کرده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه لنگرود از لحاظ تراکم جمعیت رتبه سوم را در گیلان دارد، ادامه داد: اما از حیث تشکیل پرونده برای اثر اختلاف جرایم دارای رتبه سیزدهم است و این آمار با توجه به تراکم جمعیت خوب است.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان دهنده این است که تمام مسؤولان در این شهرستان به خوبی کار کردند و انسجام خوبی در بین مردم و مسؤولان وجود دارد، ادامه داد: زمانی مسؤولیت ارزش پیدا می‌کند که بتوانیم اقامه عدل و دفع ظلمی را انجام دهیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به آتش سوزی رخ داده در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اضافه کرد: اگر در حادثه امام زاده ابراهیم شفت عمل به وظیفه صورت می‌گرفت آن حادثه تلخ رخ نمی‌داد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مشکلات مردم را جزو دغدغه‌های خود بدانند و در جهت رفع آن گام بردارند، افزود: جایگاه قضا و قاضی بسیار بالا است، بنابر این انتظار ما از قضات این است با قاطعیت و همت مضاعف برای اجرای عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم تلاش کنند.

صادقی نیارکی ادامه داد: توجه به حوزه پیشگیری در شهرستان یک اقدام مؤثر، کم هزینه و پر فایده است و انتظار می‌رود رئیس جدید حوزه قضائی به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان بیان کرد: برای پیشبرد اهداف نیازمند به وحدت هستیم و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه دست به دست هم دهند و انسجام داشته باشند تا گره‌های شهرستان گشوده شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید حمایت‌های لازم از مدیران را در تصمیمات شهر داشته باشند، گفت: باید اولیت‌های شهرستان را با هم فکری مسؤولان شهرستان در دستور کار قرار دهند و مشکلات را حل رفع کنند.

صادقی نیارکی از جمله این مشکلات شهرستان را پرونده‌های امور مرتبط به خانواده ذکر کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده تا هزینه‌های پیشگیری کاهش یابد و در راستای تحقق این امر مهم همه باید پای‌کار باشند.

گفتنی است، در این مراسم «محمد کرمی» به عنوان دادستان جدید و «سید هاشم میرحسینی» به عنوان رئیس دادگستری لنگرود معرفی شد و «تیمور یوسفی» به عنوان معاون قضائی دادگستری گیلان معرفی شد.

کد خبر 6098125

دیگر خبرها

  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند