Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در پی انتشار گزارش تسنیم درباره زباله‌های رهاشده در سرکوچه‌های برخی از محلات سطح شهر سنندج، مسئولان شهرداری ضمن قدردانی از پیگیری‌های خبرنگار این رسانه، از بی‌توجهی برخی از شهروندان نسبت به عدم رعایت نظافت شهری گله‌مندند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، پرتاب و رها کردن کیسه زباله از فاصله چندمتری به داخل خیابان و سرکوچه یا از داخل خودرو به سطل‌های آشغال توسط برخی از شهروندان، معضلی شده که این‌روزها مسئولان شهری و مردم سنندج از آن رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به محلات به اصطلاح بالاشهر و پایین‌شهر سطح شهر سنندج سری بزنید، سرکوچه یا داخل جوی زباله‌های رهاشده‌ای را می‌بینید که علاوه‌بر پخش و پلاشدن، بوی بد آن، ساکنان محل را به ستوه آورده است. تصویری که ما هر روز می‌بینیم و به سادگی از کنار آن می‌گذریم.

این‌روزها انگار دیگر کسی دغدغه‌ای ندارد و انداختن آشغال روی زمین به یک عادت تبدیل شده و کمتر کسی آن را بی‌فرهنگی یا بی‌مبالاتی می‌داند؛ گرچه در برخی از محلات سطح شهر، شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از نبود یا کمبود سطل آشغال گله‌مندند اما در محلاتی هم، آنطرف سطل آشغال‌های نصب‌شده، زباله‌های زیادی رها شده و ساکنان محل در پاسخ به چرایی این کار، «عجله داشتن، وقت نداریم، از سرویس اداره جا می‌مانیم، نظافتچی‌های شهرداری جمع‌آوری می‌کنند و...» را بهانه کرده در حالی‌که غافل از اینکه همان نظافتچی‌های زحمت‌کش پدران و از جنس ما هستند.

فرقی نمی‌کند مردم از کدام دسته‌اند، بالاشهری یا پایین‌شهری، اما نباید که در هر ساعتی از روز و هر جایی آشغال ریخت، همه مسئولان شهری و شهروندانی که نظافت شهری را رعایت نمی‌کنند به یک اندازه مقصرند و بی‌تردید، اگر ریختن زباله در داخل سطل آشغال‌ها به فرهنگی تبدیل نشود و فکری برای خروج از این وضعیت نکرد، رفته رفته همگی در یک زباله‌دانی بزرگ زندگی خواهیم کرد.

کار از اینکه به مردم آموخت، زباله کمتری تولید کنید یا رأس ساعتی زباله‌ها را در خیابان بگذارید گذشته است؛ حالا باید به آنها گفت لطفاً هر جا می‌رسید آشغال نریزید!

پس از انتشار گزارش خبرنگاران تسنیم با عنوان «گزارش|تجمع انبوه زباله‌ و بوی بسیار بد‌ در محلات سنندج/ کسبه و ساکنان به ستوه آمده‌اند+تصاویر» صلاح وکیلی، مسئول روابط‌عمومی شهرداری سنندج با خبرنگار تسنیم تماس گرفت و گفت: بابت انتشار این گزارش تشکر می‌کنم، واقعاً حرف دل مسئولان شهری و مردمانی که از بی‌توجهی برخی از شهروندان گله‌مندند را منعکس کردید.

وی افزود: نیروهای زحمت‌کش شهرداری شبانه آشغال‌ها را به‌صورت منظم جمع‌آوری کرده اما شهروندان در طول روز زباله‌ها را سر کوچه گذاشته و اصلاً رعایت نمی‌کنند.

مسئول روابط‌عمومی شهرداری سنندج با بیان اینکه بیشترین بی‌توجهی شهروندان مربوط به منطقه 3 و شهرک بهاران و آپارتمان‌نشینان این محل است، اظهار کرد: متأسفانه صبح‌ها کارمندان که از خانه بیرون آمده، زباله را با خود آورده و به‌خاطر راحتی کار سر کوچه خودشان، آشغال گذاشته در حالی‌که کمی آنطرف‌تر سطل‌های زباله نصب شده که این وضعیت تأسف‌بار به معضلی برای نیروهای خدمات شهری شهرداری سنندج تبدیل شده است.

گزارش|تجمع انبوه زباله‌ و بوی بسیار بد‌ در محلات سنندج/ کسبه و ساکنان به ستوه آمده‌اند+تصاویرسایت پسماند زباله کاشان معضلی که نادیده گرفته شده است

وی با بیان اینکه امکان 2 بار برداشت زباله در طول روز و شب برای نیروهای خدمات شهری شهرداری سنندج فراهم نیست، عنوان کرد: ساکنان مناطق پایین‌شهر همچون «کانی‌کوزله و عباس‌آباد» نسبت به بالاشهری‌ها آشغال کمتری سرکوچه رها کرده در حالی‌که ساعت 10 صبح سری به محلات بالاشهر سطح شهر و شهرک بهاران بزنید، آشغال‌های رهاشده زیادی خواهید دید.

وکیلی با اذعان به اینکه در مناطق پایین‌شهر همچون «کانی‌کوزله، تپه خجه و عباس‌آباد» سنندج امکان تعبیه و نصب سطل زباله به‌خاطر توپوگرافی منطقه فراهم نیست، ادامه داد: در این مناطق زباله‌ها به‌صورت دستی برداشت می‌شود چراکه امکان تردد برای خاور و ماشین‌های جمع‌آوری زباله وجود ندارد.

وی گفت: در محلات پایین‌شهر سطح شهر شهروندان زباله‌ها را در محل مشخصی گذاشته و رعایت کرده و نیروهای شهرداری با چرخ زباله‌ها را حمل کرده و به معبر اصلی خیابان منتقل و سپس جمع‌آوری می‌کنند در حالی‌که در محلات بالاشهر و شهرک‌ها برداشت زباله مکانیزه بوده و امسال نیز شهرداری یک میلیارد تومان برای این کار هزینه کردند.

مسئول روابط‌عمومی شهرداری سنندج تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که زباله‌هایشان را در هرجایی نریزند، چراکه ریختن زباله در داخل سطل‌ها بیشتر از 5 دقیقه زمان نمی‌برد که برای نظافت شهر و ترویج این فرهنگ‌سازی جای دوری نمی‌رود.

 وکیلی از اصحاب رسانه استان خواست که در ترویج فرهنگ‌سازی اینکه «شهروندان آشغال را در هر کوچه و خیابانی نریزند»، همکاری کرده و مردم به این امر مهم توجه کنند تا بوی بد زباله‌ها و تداوم این رویکرد باعث نگرانی سایر شهروندان نشود.

به گزارش تسنیم؛ گرچه برای برخی از شهروندان همان‌قدر که زباله بی‌ارزش است، زباله ریختن هم ارزش و اهمیتی ندارد اما باید یادآور شد رسیدن به اولین سطل زباله محل‌مان چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، پس لطفاً آشغال نریزید!

انتهای پیام/481/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برخی از شهروندان شهرداری سنندج مسئولان شهری زباله ها پایین شهر آشغال ها جمع آوری بی توجهی سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اقدام به موقع ماموران وظیفه‌شناس سنندج در خاموش کردن خودروی دچار آتش‌سوزی، موجب نجات جان دو نفر از شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی سنندج در حین گشت زنی در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن خودرویی در آن حوالی که یک راننده و یک سرنشین داخل خودرو هستند، می‌شوند.

وی افزود: مأموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفا حریق داخل خودرو سازمانی با یک اقدام شجاعانه، پژو روا که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، خاموش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت: اقدام همراه با سرعت عمل مأموران موجب خوشحالی شهروندان شد.

سردار آزادی تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستایی ایجاد امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند و این را یک افتخار برای خود می‌داند.

کد خبر 749094

دیگر خبرها

  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد