Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان با هدف تأکید بر قانون اساسی و دستاوردهای حاصل از آن در دو دهه اخیر و اهمیت دستیابی به صلح و کاهش آلام مردم افغانستان، به این کشور سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «ابراهیم طاهریان» در سفر چند روز پیش خود به کابل در رأس هیئتی سیاسی با مقام‌های عالی‌رتبه افغانستان همچون اشرف غنی رئیس‌جمهور، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق، خانم لیونز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و برخی از رهبران سیاسی افغانستان دیدار و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفر هیئت ایرانی به کابل در راستای پیگیری سیاست‌ اصولی کشورمان مبتنی بر اهمیت برقراری ثبات پایدار با تأکید بر قانون اساسی و با هدف رایزنی با مقام‌های ارشد افغانستان انجام و در همه دیدارها بر ضرورت وحدت کلمه، وفاق ملی نیروهای سیاسی افغانستان و اهمیت برقراری صلح به‌عنوان مقدمه امنیت و توسعه پایدار و قابل محاسبه تأکید شد.

مقام‌های عالی‌رتبه دولت افغانستان به‌ویژه رئیس‌جمهور این کشور از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در چارچوب جمهوریت و قانون اساسی قدردانی و تشکر کردند و خواستار تداوم این راهبرد، مشورت، رایزنی مستمر و منظم میان مقام‌های دو کشور شدند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در دیدار با نماینده ویژه کشورمان از حمایت جمهوری اسلامی ایران از نقش سازمان ملل متحد در کمک به روند صلح افغانستان در چارچوب گفتگوهای بین‌الافغانی قدردانی کرد و خواستار تداوم تقویت نقش کشورهای منطقه به‌ویژه همسایگان افغانستان در عرصه‌های مختلف و حمایت از دولت و مردم افغانستان شد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: افغانستان اشرف غنی مذاکرات صلح عبدالله عبدالله نماینده ویژه وزیر امور خارجه امور افغانستان نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل مأموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت گمرک و مسائل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6100056 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • البرز در حوزه صادرات جهش بزرگی را رقم زد
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه