Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: با بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه، قرارگاه نقش بسیار مؤثر و فعالی را در طرح احیای این دریاچه ایفا کرد.

خبرگزاري ميزان - طبق اعلام  روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سعید محمد با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به‌عنوان مهم‌ترین و باارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی ایران و جهان به شمار می‌آید اظهار داشت: «طرح احیای دریاچه ارومیه در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که با تکمیل آن شاهد احیای کامل دریاچه ارومیه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: «بخش مهمی از این میزان آب با استفاده از توانمندی منحصر به فرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حوزه تونل‌سازی (مکانیزه) و با اجرای تونل کانی‌سیب به طول ۳۶ کیلومتر تأمین می‌شود.»

محمد ضمن تشکر از همکاری وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در اجرای این پروژه گفت: سرعت عمل در احیای دریاچه ارومیه از پیامد‌های ناگوار زیست محیطی منطقه شمال غرب جلوگیری خواهد کرد و تکمیل این پروژه نقش مهمی در افزایش تدریجی سطح آب دریاچه تا تراز اکولوژیک ۱۲۷۴ دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: «قرارگاه نقش بسیار کلیدی و مؤثری در احداث زیرساخت‌های مدیریت منابع آب کشور دارد به گونه‌ای در حال حاضر در حدود ۵۰ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور به میزان ۲۳ میلیارد مترمکعب شامل ۶۲ سد، توسط این مجموعه تکمیل و یا در حال ساخت است»

فرمانده قرارگاه خاتم توضیحاتش را اینگونه به پایان رساند: «احداث ۶۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله، ۳۹۰ کیلومتر تونل انتقال آب مکانیزه و ۷۳۱ کیلومتر کانال انتقال آب از دیگر فعالیت‌های قرارگاه در این حوزه استراتژیک است.»

بيشتر بخوانيد: مشکلات مالی بزرگترین چالش واحد نیمه تعطیل / 5 برابر بودن نرخ تامین مالی در ایران

 

انتهالي پيام/

برچسب ها: اخبار اقتصادي محيط زيست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادي محيط زيست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است

رضا محمدی اظهار کرد: حدود ۷۰ سال است که زباله‌ها در مجموعه آرادکوه دفع می‌شود و انتقال این مجموعه به همین راحتی نیست.

وی ادامه داد: منابع طبیعی با همکاری محیط زیست باید زمین مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار دهند تا اقدامات برای انتقال این مجموعه صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران نیز موافق جابجایی این مجموعه است، اما هنوز زمینی برای انتقال آرادکوه به شهرداری تحویل داده نشده است.

محمدی با اشاره به خرید دستگاه زباله سوز ۶ هزار تُنی افزود: در صورت راه اندازی این دستگاه زباله سوز مشکلات محیط زیستی آرادکوه تا حدودی برطرف می‌شود و شهرداری تهران تلاش دارد هر چه زودتر این دستگاه زباله سوز را راه‌اندازی کند.

تاکید سازمان محیط زیست بر جابجایی بازیافت آرادکوه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته با تاکید بر اینکه نظر این سازمان در بحث مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه جابجایی آن است، گفت: رودخانه پسماند جنوب تهران در حال تخلیه است چرا که منابع آب و خاک را با مشکل مواجه می‌کرد.

علی سلاجقه افزود: در منطقه آرادکوه پیش از این اقدامات خوبی انجام گرفته است، اما نظر سازمان حفاظت محیط زیست جابجایی آن است. شهرداری تهران نیز استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای حل مساله آرادکوه را مطرح کرده است و این موضوع در قالب کارگروه ملی مدیریت پسماند و به منظور تولید سوخت کارخانه‌های صنعت سیمان در دست پیگیری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همچنین اقداماتی در جهت مکلف شدن صنایع منطقه جنوب تهران به انجام وظایف زیست‌محیطی در دست انجام است.

 مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» حدود ۷۰ سال پیش در مساحتی یک هزار و ۴۰۰ هکتاری در ابتدای جاده قدیم تهران برای دفع زباله‌های پایتخت راه اندازی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن