Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@13:30:51 GMT

جاعل چک‌های بانکی در دام پلیس

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۵۱۳۱

جاعل چک‌های بانکی در دام پلیس

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس پایتخت، از دستگیری یک نفر مجرم سابقه دار جاعل خبر داد و گفت: در این رابطه ادوات جرم نیز از مخفیگاه جاعل کشف شد.

سرهنگ کارآگاه “جهانگیر تقی پور” در توضیح خبر گفت: در اواسط مردادماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه دو تهران از خانمی به هویت فرزانه ۳۰ ساله مبنی بر کلاهبرداری با ” چک بانکی جعلی ” اعلام شکایت کرد که پرونده با موضوع” جعل ” تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه دو تهران  به اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی پور افزود: شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت، من برای فروش خودروی شخصی “بی ام دبلیو- ایکس تری” اقدام به نشر آگهی در سایت اینترنتی خرید و فروش کردم که پس از چند ساعت خانمی با تماس گرفت و گفت من خودروی شما را می خواهم که با توافق صورت گرفته خودرو به قیمت ۲۴ میلیارد ریال قولنامه کردیم.

شاکی درادامه اظهار داشت: پس از دو روز خریدار تماس گرفت و اعلام داشت یک فقره چک تضمینی به حساب بانکی شما گرفته ام که بعداز تعویض پلاک چک را تحویل می دهم و روز پنجشنبه پس از انتقال خودرو به نام وی چک تضمینی را تحویل گرفتم و از آنجایی که وقت اداری تمام شده بود امکان وصول یا استعلام چک نبود روز شنبه برای وصول چک به بانک مراجعه کردم اعلام داشتند چک مذکور جعلی می باشد که سریعاً اعلام شکایت علیه خریدار کردم.

تقی پور تصریح کرد:کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با انجام اقدامات میدانی و تحقیقات پلیسی مخفیگاه فرزانه را در محدوده شرق تهران شناسایی و در تاریخ ۲۸ مرداد ماه دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل کردند.

در تحقیقات صورت گرفته از فرزانه ابتدا منکر هرگونه بزهی از سوی خود بود ولی پس از مقاومت ۱۴ روزه لب به اعتراف گشود و گفت: من چک را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از شخصی بنام ساسان ۳۳ ساله گرفته ام و تاکنون با این شیوه شگرد سه دستگاه خودرو خریداری کرده ام.

کارآگاهان بدنبال اظهارات متهم دستگیری جاعل را در دستور کار خود قرار دادند که با انجام تحقیقات پلیسی و کارآگاهی هویت کامل ساسان که از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل در سال های گذشته بوده است را شناسایی کردند.

با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری ساسان صادر شد که با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم مخفیگاه وی در محدوده شمال تهران  شناسایی و در تاریخ ۱۲ شهریور ماه دستگیر شد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه وی ادوات جرم جعل شامل: انواع مهر بانکی – مهر برجسته- لیبل برخی دانشگاه ها-مدارک خام تحصیلی که به صورت ماهرانه در داخل یک دستگاه کپی مخفی کرده بود را کشف و ضبط کردند.

در تحقیقات صورت گرفته از ساسان ضمن اعتراف صریح به جرم خود اظهار داشت: چک‌ها را بر اساس درخواست فرزانه جعل و به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به وی می فروختم.

سرهنگ کارآگاه تقی‌پور با اعلام این خبر گفت: با عنایت به دستگیری متهمان اصلی پرونده و اعتراف صریح به جرم خود و کشف ادوات مجرمانه از مخفیگاه جاعل هر دو متهم به جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر ایادی احتمالی در پرونده با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اداره سیزدهم تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند

تین نیوز

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو نفر که در پوشش فروش دریافت کمیسیون یک ملک ۷۰۰ میلیارد ریالی اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چند روز پیش فردی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که قصد خرید ملکی را داشته که دو مرد جوان با همکاری یکدیگر به دنبال فروش آن بوده و مدعی بودند که متعلق به یکی از نزدیکان آنان با هویت معلوم است. شاکی به کارآگاهان گفت که این ملک در حدود ۷۰۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده و بنا شده بود تا پس از تکمیل مدارک مالکیت، ملک در اختیارش قرار بگیرد و درهمین راستا نیز این دو ۲۰ میلیارد ریال را به عنوان کمیسیون و بیعانه از وی دریافت کردند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه بنگاه معاملات ملکی به بهانه عدم تکمیل مدارک فروشنده، مبایعه نامه را فسخ و آن ۲ مرد چک کمیسیون را نقد کرده بودند، گفت: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که دو مرد جوان با صحنه سازی، فردی به نام معلوم را به عنوان مالک جا زده و یک فقره چک ۲۰ میلیارد ریالی از شاکی تحویل گرفته بودند، درحالی که ملک مذکور متعلق به شخص دیگری بوده است. همچنین کارآگاهان در گام بعدی با بهره گیری از شیوه های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان پرونده را شناسایی کرده و متوجه شدند که آنها قصد دارند تا با این شگرد دوباره از فرد دیگری کلاهبرداری کرده و مبلغی را تحت عنوان کمیسیون دریافت کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با روش های علمی و بررسی های تخصصی، مخفیگاه متهمان را در تهران شناسایی و پس از انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز، این افراد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: این افراد در جریان بازجویی ها صراحتاً به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با شگرد صحنه سازی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند. در ادامه نیز برای دو متهم پرونده ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در این محله تهران
  • دستگیری ۳ متهم به قتل در یک روز
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای گرفتن ۵۰ میلیارد تتر
  • آدم‌ ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو