Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر راه و شهرسازی از ارسال پیامک به یک و نیم میلیون نفر از مالکان خانه‌های خالی خبر داد و گفت: امیدواریم مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی‌آزمایی را به‌شکل کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس درباره آخرین اقدامات برای راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه گفت: خوشبختانه در یک ماه اخیر اقدامات مثبتی در حوزه تکمیل اطلاعات سامانه مذکور صورت گرفته و قطعا این سامانه کمک شایانی به سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قوانین مالیاتی از جمله قانون مالیات بر خانه‌های خالی خواهد کرد.
اسلامی ادامه داد: هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مقابله با سوداگری در عرصه مسکن و تبدیل مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است تا بازار به سمت ثبات و آرامش حرکت کند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سامانه املاک و اسکان با تلاش گسترده وزارت راه و شهرسازی بهمن‌ماه سال گذشته رونمایی شد و تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کردند و پس از آن با راستی آزمایی صورت گرفته، به مالکان دارای خانه‌های خالی پیامک ارسال شد.
اسلامی گفت: در شرایط کنونی برای حدود یک و نیم میلیون نفر از مالکان مساکن خالی پیامک ارسال شده و تعدادی زیادی از مردم با مراجعه به سامانه املاک و اسکان نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده‌اند.
اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی آزمایی را به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.

آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با سه شیوه به مستاجران محترم در روز‌های کرونایی کمک کردیم و تا جای ممکن بر تسهیل پرداخت وام ودیعه اهتمام ورزیدیم.
پروانه اصلانی برای پاسخ به سوالات هموطنان در خصوص وام ودیعه مسکن و طرح اقدام ملی مسکن در استودیوی برنامه تیتر امشب شبکه خبر حضور یافت و در پاسخ به سوالی در خصوص کمک وزارتخانه متبوعش به مستاجران گفت: برای کمک به قشر جامعه، سه کار را انجام دادیم.
او افزود: با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا تصور می‌شد که این بیماری در مدت کوتاهی کنترل می‌شود، بنابراین یک مهلت دوماهه خودکار برای قرارداد‌های اجاره تدارک دیدیم تا مستاجران در آن مقطع برای یافتن مسکن با مشکلی مواجه نشوند.
او تاکید کرد: در مرحله بعد به موضوع تعیین نرخ قیمت اجاره و الزام به تمدید قرارداد‌ها ورود کردیم که خوشبختانه از زمان پیگیری این طرح، مسئله صدور حکم تخلیه را شاهد نبودیم و به نظر می‌رسد نرخ‌های افزایش هم بر این اساس رعایت شده است.
اصلانی ادامه داد: اقدام سوم هم پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران بود که مبالغ این وام را در سه مبلغ دسته بندی کردیم.
او گفت: وام ودیعه مسکن در تهران 50 میلیون، در سایر کلانشهر‌ها 30 میلیون و در شهر‌های دیگر 15 میلیون تعیین شده است که تسهیلات با شرایط قانون ساماندهی و با احراز شرایط متقاضیان اختصاص می‌یابد.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح ضمانت‌های مورد نیاز این وام گفت: سعی کردیم تا جای ممکن تسهیلی برای پرداخت‌ها ایجاد کنیم و به گواهی کسر از حقوق، کسر از مستمری و ارائه چک یا سفته اکتفا کرده ایم ضمن اینکه دریافت کنندگان وام 15 میلیون و کمتر نیازی به آوردن ضامن ندارند.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: هیچ زمینی در شهر تهران برای ساخت مسکن ملی در نظر گرفته نشده است.

پرداخت کمک ودیعه مسکن سرعت گرفت
روز گذشته بانک مرکزی با اشاره به اینکه پرداخت کمک ودیعه مسکن سرعت گرفته است، اعلام کرد: تاکنون تعداد دو هزار و 358 پرونده در بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات بانکی کمک ودیعه مسکن تشکیل و یک هزار و 639 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت و مصوبه 11‌مرداد ماه 1399 «ستاد ملی مقابله با کرونا»، بانک مرکزی هرگونه همکاری و هماهنگی لازم به منظور تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به مستأجران (کمک ودیعه مسکن) را با «وزارت راه و شهرسازی» و بانک‌های عامل اعطای تسهیلات یاد شده را در دستور کار خود قرار داده است.
براساس پیگیری‌های به عمل آمده علت تأخیر در پرداخت تسهیلات یاد شده مشکلات مربوط به سامانه «طرح اقدام ملی» (مرتبط با وزارت راه و شهرسازی) و نحوه اتصال کاربران بانک‌های عامل به آن سامانه و همچنین نحوه معرفی متقاضیان به شعب بانک‌ها بوده است.
پس از پیگیری موضوع توسط این بانک، «وزارت راه و شهرسازی» در هفته گذشته نسبت به برگزاری جلسه و رفع مشکلات بانک‌ها و تعیین نحوه معرفی متقاضیان به شعب بانک‌ها اقدام کرده است.
 براین اساس، در حال حاضرپرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن سرعت گرفته و تمام شعب بانک‌های عامل در سامانه طرح اقدام ملی برای انتخاب، در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.
همچنین، در راستای حمایت از متقاضیان دریافت تسهیلات یاد شده، تأکیدات لازم مبنی بر اعطای تسهیلات با اخذ وثایق مندرج در دستورالعمل بانکی ابلاغی به تمام بانک‌های عامل انجام شده است.

اراضی اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف می‌شود
وزیر راه گفت: تا پایان شهریور تمامی اراضی که مسکن ملی در آن‌ها احداث می‌شود تعیین تکلیف می شوند.
محمد اسلامی در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، درباره پیشرفت طرح اقدام ملی استان‌های سراسر کشور؛ بر تسریع و کیفیت دادن به ساخت و ساز‌های مسکن ملی تاکید کرد.
وی گفت: باید روند حرکت تولید مسکن سرعت داده شود و تولید مسکن در کشور برای رفع نیاز‌های متقاضیان واقعی به نتیجه برسد.
وزیر راه و شهرسازی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت گفت:درباره اتمام طرح اقدام ملی مسکن و تعهدات دولت، تکلیف شرعی برعهده تک تک ما قرار دارد.
وی تصریح کرد: مدیران کل راه و شهرسازی تا پایان شهریورماه مهلت دارند تا زمین‌های اجرای طرح اقدام ملی مسکن را نهایی کنند.
اسلامی گفت: درآخرین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اختیار، الحاق به محدوده‌ها را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان تفویض کردیم و این تفویض اختیار یک راه میان بر است و شروطی دارد باید دقت داشته باشید بی انضباطی نشود.
وی ادامه داد:در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، باید پهنه‌هایی ایجاد و ساخت و سازی انجام که کاری ماندگار و فاخر شود.
اسلامی تاکید کرد: درباره اجرای طرح اقدام ملی مسکن کار شتاب زده، غیرمتعهدانه و غیرمهندسی به هیچ عنوان پذیرفته نیست؛ بنابراین باید طرح و نقشه خوب و قابل قبولی برای آن‌ها انتخاب شود و مشاورانی کار طراحی را برعهده بگیرند تا کار قابل دفاع باشد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: درباره طرح اقدام ملی مسکن در حال حاضر مشکل مالی و بانکی وجود ندارد. تسهیل گری بانک برای ارایه تسهیلات به سازندگان طرح اقدام ملی ایجاد شده است.
وی افزود:از بانک‌ها خواسته شد با شروع کار و تجهیز، قسط اول به سازندگان داده شود. باید هرچه سریعتر افرادی که واجد شرایط هستند شناسایی و ترغیب به افتتاح حساب و واریز اولیه وجه شوند تا پرونده‌های این عده در بانک‌ها تشکیل و وجوهی که در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد به پروژه‌ها تزریق شود.
اسلامی بر اجرای تفاهم‌های وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش برای مسکن فرهنگیان، با وزارت دفاع برای تامین مسکن کارکنان نیرو‌های مسلح و با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن کارگران و مستمری بگیران تاکید کرد.

افتتاح حساب 65 هزار متقاضی مسکن ملی در بانک‌ها
مدیر امور اعتبارات بانک مسکن گفت: 65 هزار متقاضی مسکن ملی در بانک‌ها افتتاح حساب و 38 هزار نفر از آنان نسبت به واریز وجوه اولیه خود برای طرح اقدام ملی مسکن اقدام کردند.
محمدحسن علمداری افزود: متقاضیان واجد شرایط و پذیرفته شده از طریق استان‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند و با افتتاح حساب و واریز وجوه اولیه خود که رقمی بین 30 تا 40 میلیون تومان است در ساخت واحد مسکونی مشارکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: واجدان شرایط به تدریج به بانک‌ها معرفی شده و با افتتاح حساب نسبت به واریز وجوه اولیه مسکن ملی، اقدام کرده اند.
علمداری گفت: ساخت تعدادی از طرح‌های اقدام ملی مسکن آغاز شده که پرداخت تسهیلات آن‌ها به سازندگان در حال انجام است.
گفتنی است؛ بانک مسکن پرداخت تسهیلات 140 هزار واحد مسکن ملی را برعهده گرفت که تسهیلات بانکی برای هر واحد 100 میلیون تومان است که به سازندگان تعلق می‌گیرد.

طرح تولید انبوه مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور به تمام ابعاد و فرآیند ساخت و تولید مسکن از جمله تأمین مصالح ارزان، تأمین اراضی رایگان و افزایش میزان تسهیلات ساخت توجه کرده است.
محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آثار مثبت طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور، گفت: قطعا تصویب و اجرای این طرح موجب شکوفایی در عرصه تولید مسکن خواهد شد، همچنین اجرای این طرح می‌تواند به میزان قابل توجهی نظام عرضه و تقاضا را تعدیل کرده و قیمت مسکن را کاهش دهد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها کشور به حدود 3 تا 4 میلیون مسکن جدید نیاز دارد، زیرا سالانه حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید باید ساخته شود، اما متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در سال‌های اخیر سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته شد که این مسئله موجب افزایش تقاضا در بازار مسکن شد.
وی همچنین گفت: طرح جهش تولید انبوه مسکن در کشور به تمام ابعاد و فرآیند ساخت و تولید مسکن توجه کرده است، یکی از مسائل مهم در تولید انبوه، بحث تأمین اراضی بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، دستگاه‌های اجرایی و دولتی بخشی از اراضی را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده اند.
رضایی کوچی افزود: از طرف دیگر با توافق میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح جهش تولید انبوه مسکن مقرر شد که تمامی اراضی حریم شهر‌ها معادل 250 هزار هکتار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس در ادامه گفت: یکی دیگر از محور‌های اثرگذار در توسعه انبوه سازی مسکن در کشور، موضوع ارائه تسهیلات ساخت به سازندگان بود، در سال‌های گذشته سرجمع کل تسهیلات ارائه شده بانک‌ها به حوزه مسکن حدود 7 درصد بود که خوشبختانه در طرح مجلس مقرر شد که بانک‌ها در مجموع حدود 25 درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند، در این طرح جرایم و مجازات‌هایی نیز برای بانک‌ها در صورت تمرد از اجرای قانون در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: تأمین مصالح ساختمانی از دیگر مولفه‌های اساسی در تولید انبوه مسکن است، در شرایط فعلی قیمت مصالح به دلیل عرضه این محصولات در بازار بورس افزایش چشمگیری یافته و قیمت‌های فعلی سازندگان توان تولید مسکن را نخواهند داشت، از این رو در طرح جهش تولید انبوه مسکن مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی پیش از عرضه مصالح به بازار بورس، محصولات و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد تا قیمت تمام شده مسکن کاهش چشمگیری یابد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسکن قانون مالیات بر خانه های خالی اجرای طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی پرداخت وام ودیعه پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن وام ودیعه مسکن تکمیل اطلاعات بانک های عامل سامانه املاک مسکن در کشور اطلاعات خود افتتاح حساب مسکن ملی تولید مسکن بانک ها مسکن سرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

امتداد - مدیرکل بنیاد مسکن کرمان در دیدار با مدیر شعب بانک مسکن، ضمن قدردانی از اقدامات این بانک در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی و تسهیلات‌دهی به پروژه‌های نهضت ملی گفت: بانک مسکن همواره در پرداخت تسهیلات پیشتاز بوده و عملکرد قابل تقدیری دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان در دیدار با عقیل زینلی مدیر شعب بانک ضمن قدردانی از همکاری و همراهی بانک مسکن در کمک به تحقق اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ارتباط بانک و بنیاد مسکن همواره مطلوب و مستحکم بوده است و این موضوع زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به مردم است.

محمدی ابراز امیدواری کرد که بانک مسکن همچون گذشته در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و کمک به توسعه و بهسازی مسکن روستایی تعامل سازنده‌ای با بنیاد مسکن استان داشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمام تلاش ما در راستای عمل به رسالت اصلی بانک و کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه است.

زینلی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در استان تعداد ۲ هزار و ۷۶۰ واحد توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شده است که انعقاد قرارداد تعداد یک هزار و ۷۲۳ واحد به مبلغ هفت هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر شعب استان گفت: در بخش تسهیلات مسکن روستایی نیز در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و مقاوم‌سازی تعداد ۲ هزار و ۵۷۷ واحد به مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته که مبلغ ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال برای بهسازی هزار و ۵۱۷ واحد پرداخت شد.

زینلی افزود: مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال نیز از اعتبار سال جاری برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در ساخت مسکن روستایی بیان داشت: با توجه به حوزه کاری مشترک بسیار زیاد بین بانک مسکن و بنیاد مسکن امیدواریم در سایه این همکاری، توسعه و بهسازی مسکن روستایی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر شعب استان با بیان این مطلب که نیمی از تسهیلات مسکن روستایی مربوط به منطقه جنوب استان است، افزود: تمهیداتی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است تا پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تسریع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند