Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوه‌ی ارائه خدمات زیر سایه‌ تکنولوژی با سرعتی سرسام‌آور در حال تغییر و رو به پیشرفت است. در این طوفان تغییر، انعطاف و انطباق نحوه‌ی ارائه خدمات با نیازهای متمایز مصرف‌کنندگان، قاعده‌ای است که شرکت‌های بزرگ به آن توجه ویژه‌ای دارند. در نظر گرفتن محدودیت‌هایی که افراد با آن مواجه هستند و توجه به نیازها و ضرورت‌های زندگی اقلیت‌ها در جامعه بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکسی اینترنتی یکی از مهم‌ترین خدمات تکنولوژی محور است که در زندگی روزمره‌ی ما جایگاه مهمی پیدا کرده و اسنپ به عنوان لیدر تاکسی‌های اینترنتی در ایران طی سال‌های فعالیتش نشان داده است که تعهدی جدی نسبت به نیازهای متفاوت کاربران خود دارد. این تاکسی اینترنتی حمایت از معلولان را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی خود تعریف کرده است. اسنپ علاوه بر اشتغال‌زایی برای معلولان که در جامعه فرصت‌های متنوعی برای فعالیت اقتصادی ندارند- بیش از ۱۱هزار راننده‌ی معلول در ناوگان اسنپ فعال هستند- تلاش می‌کند استفاده از اپلیکیشن را برای این افراد تسهیل کند، هم از طریق بهبود کاربری اپلیکیشن و هم با اقداماتی نظیر عدم دریافت کمیسیون از رانندگان معلول و همینطور ارائه‌ تخفیف به مسافران دارای معلولیت.


محمد موسوی، راننده‌ای ناشنواست که نزدیک به هفت ساعت در روز با اسنپ کار می‌کند و می‌گوید: «شغل دیگری ندارم و تنها منبع درآمد من اسنپ است و از میزان درآمدم راضی‌ام.» کسی منکر این نیست که ایجاد اشتغال برای معلولان قدم بسیار مهمی در راستای پررنگ‌تر کردن حضور آن‌ها در جامعه است. ولی از طرفی نمی‌توان مشکلاتی را که رانندگان معلول برای فعالیت در‌ تاکسی اینترنتی با آن مواجه می‌شوند نادیده گرفت. هر کسی که از تاکسی اینترنتی استفاده کرده باشد می‌داند که تجربه‌ یک سفر راحت، در گروی برقراری ارتباط آسان و بی‌دردسر است، امکانی که ناشنوایان تا حد زیادی از آن محروم بودند. بنا به گفته‌ رانندگان ناشنوا یکی از مهم‌ترین موانع، امکان برقراری ارتباط تلفنی پیش از آغاز سفر با مسافران است.


مجتبی فخارکازرونی یکی از رانندگان ناشنوای اسنپ در شیراز است. او درباره‌ مشکلاتی که تا به حال برای برقراری ارتباط با مسافران داشته می‌گوید: «از آنجا که امکان ارتباط تلفنی با مسافر نداریم، مجبوریم با پیامک او را مطلع کنیم و اغلب به خاطر مشکلاتی که در ارسال پیام پیش می‌آید، یا مثلا مسافر پیغام ما را نمی‌بیند، سفر از طرف مسافر لغو می‌شود.»

چت داخل اپلیکیشن، راهکاری برای ناشنوایان
حالا اسنپ در تازه‌ترین نسخه‌ اپلیکیشن خود امکان جدیدی را به کاربران داده که به کمک آن می‌توانند در طول سفر در فضای خود اپلیکیشن با هم چت کنند. این قابلیت نه تنها تعداد تماس‌های تلفنی راننده و مسافر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، بلکه مانع بزرگی هم از سر راه رانندگان ناشنوا برمی‌دارد. با اینکه امکان چت داخل اپلیکیشن مدت کوتاهی است که به اپلیکیشن اسنپ اضافه شده، ولی در همین مدت هم رانندگان تفاوت محسوسی در کار با اپلیکیشن می‌بینند. کازرونی می‌گوید: «با امکان ارتباط نوشتاری یکی از مهم‌ترین مشکلات کار ما حل شده. ولی امیدواریم تاکسی‌های اینترنتی همچنان این راه را ادامه دهند و شرایط را برای فعالیت معلولان بهتر و آسان‌تر کنند.»


بدیهی است که شرکت‌های بزرگ می‌توانند با عمل به مسئولیت اجتماعی خود و در نظر گرفتن نیازهای متفاوت کاربران‌شان، هر چند گروه اندکی باشند، مشکلات بزرگی را از سر راه بردارند، مشکلاتی که به واسطه‌ی در اقلیت بودن افراد اغلب نادیده گرفته شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/00382p

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسنپ معلول تاکسی اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد