Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رحمان توکلی رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی پنج ماه نخست امسال، اجرای طرح کاداستر در قریب به ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان پیگیری شد.

او افزود: این اراضی شامل ۴۴ هزار و ۶۰۰ هکتار در کوهرنگ، دو هزار و ۹۰۰ هکتار در خانمیرزا و لردگان، ۸۲۵ کیار و ۵۹۵ هکتار در اردل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی به لحاظ اخذ سند تک برگ برای اراضی ملی در استان وجود دارد اضافه کرد: در حال حاضر، برای مساحتی بالغ بر ۲۱۵ هزار هکتار طرح کاداستر اجرا و به واحد‌های ثبتی ارسال گردیده است.

بیشتر بخوانید

انعقاد ۴۰ فقره طرح کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

او ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص با هم مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌گردد.

توکلی با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود ادامه داد: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم نموده و یکی از راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از زمین خواری بشمار می‌رود.

او، ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان، کاهش اشتباهات و حذف فرایند‌های زائد اداری را از دیگر مزایای اجرای پروژه حدنگاری عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی اراضی ملی طرح کاداستر سند تک برگ طرح کاداستر اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای اجرای این طرح چهار کیلومتر شبکه آبرسانی، هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز و نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور اجرا شد.
کریمی افزود: برای اجرای این طرح ۵ میلیارد تومان هزینه شد.
روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود صد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری