Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد سید محمود میر ابوالقاسمی در نشست با مسوولان آموزش و پرورش استان افزود: از یک طرف کرونا همه بخش‌ها از جمله آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داد و از طرفی نیز نمی‌توان آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را تعطیل کرد.
این عضو شورای عالی استان ها ‌افزود: شورای اسلامی استان یزد آمادگی دارد که مساعدت‌های لازم را به طور مضاعف انجام دهد و در این رابطه تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و اداره کل آموزش و پرورش درحال تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای شهرستان بهاباد گفت: جامعه باید مهارت همزیستی با این ویروس را یاد بگیرد و با رعایت پروتکل های بهداشتی  آموزش را به‌ صورت کاملا منعطف و تلفیقی از مجازی و حضوری ادامه دهد تا پیوند دانش آموزان با مدرسه و معلمان قطع و کمرنگ نشود.
میرابوالقاسمی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است در یزد در حال اجراست، امیدواریم دستگاه های استان برای تحقق کامل این سند، همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست به ظرفیت بالای شورای اسلامی استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و از اعضای شورا خواست؛ زبان گویای آموزش و پرورش ‌باشند.

‌عباسعلی دانافر ‌ادامه داد: یزد از استان‌های  پیشرو در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است ،امیدواریم گفتمان‌سازی این سند در بین دستگاه‌های استان تحقق یابد.‌
وی همچنین به بازگشایی مدارس با توجه به بروز ویروس کرونا اشاره کرد و یاد آور شد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان استان در مدارس‌ در نظر گرفته شده است.

به گفته وی همچنین زیرساخت‌های لازم در تمامی نقاط استان برای برخورداری ‌دانش آموزان و خانواده ها از شبکه آموزش و همه مدارس استان برای دسترسی به اینترنت و سامانه شاد فراهم شده است.

همزمان با ۱۵ شهریور ماه جاری بیش از ۲۷۰ هزار دانش آموز در استان یزد سال تحصیلی جدید را که در مقایسه با سال های گذشته ، ۱۵ روز زودتر برنامه ریزی شد،آغاز کردند. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه گفت: با فوت ۱۳۲ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۵۴۲ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۲۲۶ نفر بستری شدند.

وی گفت: تاکنون ۳۳۷ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۳۱ هزار آزمایش تشخیصی در کشور انجام شده است.

وی با اعلام اینکه همچنان ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار قرار دارد، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گفته لاری همچنین شرایط در آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در حالت هشدار است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد وزارت آموزش و پرورش بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری آغاز سال تحصیلی در کشورهای جهان در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد وزارت آموزش و پرورش بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد وزارت آموزش و پرورش بهداشت و سلامت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد