Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:33:37 GMT

نشانه های فساد در سوسیس و کالباس چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۷۴۲۹

نشانه های فساد در سوسیس و کالباس چیست؟

گوشت و فرآورده های گوشتی، نقش مهمی را در تامین مواد مغذی مانند ویتامین و پروتئین موردنیاز انسان به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، فرآورده های گوشتی به ویژه سوسیس و کالباس یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در جوامع مختلف است. با توجه به ماهیت فساد پذیر محصولات گوشتی به ویژه از لحاظ رشد میکروارگانیسم ها و اکسیداسیون چربی ها به روش های بازدارنده و استفاده از مواد نگهدارنده برای جلوگیری و یا کاهش سرعت فساد این محصولات نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مواد شیمیایی مختلفی برای افزایش زمان ماندگاری و حفظ کیفیت محصولات گوشتی استفاده می شود که یکی از پرمصرف ترین آنها، نمک های نیتریت و نیترات است؛ نمک طعام باعث خوش طعمی و نگهداری غذا می شود. نیترات و نیتریت مواد نگهدارنده ای هستند که باعث ایجاد رنگ صورتی خوش رنگ می شوند. گوشت و فرآورده های گوشتی ممکن است به آسانی در اثر میکروارگانیسم های مختلف آلوده شود و اگر شرایط حمل و نقل و نگهداری آن مناسب نباشد، باکتری های مولد فساد و بیماریزا رشد می کند و در نهایت منجر به بیماری در انسان می شود. از روی برخی از علائم ظاهری می توان به فساد سوسیس و کالباس پی برد. ایجاد رنگ سبز، خاکستری در سطوح مجاور با هوا و لزج شدن سطح سوسیس و کالباس نشان دهنده رشد و فعالیت میکروارگانیسم ها است که در اکثر موارد به دلیل شرایط نامناسب نگهداری ایجاد می شود. همچنین تغییر رنگ پوشش این محصولات نیز می تواند نشان دهنده رشد قارچ ها و کهنگی این فرآورده ها باشد. فرآورده های نیمه آماده گوشتی که در شرایط یخچال نگهداری می شود عمر ماندگاری محدودی دارد. بنابراین به تاریخ مصرف و انقضای این محصولات بر روی برچسب باید توجه کرد. ضمن آنکه از خریدن محصولاتی که در خارج از یخچال نگهداری می شود پرهیز کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوسیس کالباس سوسیس و کالباس فرآورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، باند فساد و فحشا توسط پلیس ایران منهدم شد؛ شبکه ای که به طمع پول، دختران این سرزمین اغفال و وارد تجارت فحشا شدند؛ انگیزه هایی که همه فرآورده فرهنگ روابطِ آزاد هست.

روز پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس درباره پرونده "لِوِل آپ دنس" که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشور‌های همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و... می‌نمودند، گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»