Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از استت نیوز عوارض جانبی وخیم شامل واکنش‌های احتمالی به واکسن‌ها یا داروها می‌شوند که باعث بستری شدن، به خطر افتادن زندگی یا مرگ افراد می‌شوند.

هنوز دقیقا روشن نیست که ماهیت این عارضه جانبی روشن نیست، اما منابع آگاه می‌گویند انتظار می‌رود شخص دچار عارضه بهبود یابد.

توقف کارآزمایی‌های بالینی پدیده نادری نیست، اما اعلام این خبر ضربه‌ای به امیدواری‌ها برای دستیابی به یک واکسن کرونا  در ماه‌های آینده است ، چرا که واکسن ساخت شرکت آسترا-زنکا که در مرحله سوم یا نهایی کارآزمایی بالینی قرار داشت،و  نسبت به واکسن‌های بالقوه دیگر پیشگام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از اعلام این توقف این امیدواری وجود داشت که واکسن آکسفورد و آسترا-زنکا تا ماه اکتبر (اوائل مهر) دست کم بتواند مجوز مصرف اضطراری را بگیرد.

آسترا-زنکا آزمایش نهایی واکسن کرونا را در آمریکا شروع می‌کند | آمادگی برای کسب مجوز استفاده اضطراری واکسن

سخنگوی آسترا-زنکا در بیانیه‌ای گفت: «فرایند بازبینی استاندار این شرکت باعث توقف واکسیناسیون افراد شرکت‌کننده در بررسی شده است تا امکان بازبینی داده‌های مربوط به بی‌خطر بودن واکسن فراهم شود.»

یک منبع آگاه می‌گوید پژوهشگران از روی احتیاط کامل کارآزمایی واکسن را متوقف کرده‌اند. یک منبع آگاه دیگر نیز گفت این یافته بر سایر کارآزمایی‌های واکسن‌های آسترا-زنکا و نیز بر کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌های سایر شرکت‌ها تاثیر خواهد داشت.

در حال حاضر ۹ واکسن کرونا در مرحله نهایی یا سوم کارآزمایی هستند. توقف کارآزمایی واکسن آسترا-زنگا برای کروناویروس نخستین مورد توقف اعلام شده در روند آزمایش واکسن‌های کرونا است.

آسترا-زنکا مرحله سوم کازآزمایی بالینی واکسنش با نام  AZD1222 را در آمریکا  از اواخر ماه اوت (اوائل شهریور) شروع کرد و آزمایش این واکسن در ۶۲ محل در این کشور در حال انجام است.

کارآزمایی تلفیق‌شده مرحله دوم/مرحله سوم این واکسن قبلا در بریتانیا، برزیل و آفریقای جنوبی آغاز شده بود.

چرا ساختن واکسن کووید-۱۹ این همه طول می‌کشد؟ اینفوگرافیک | چند قدم مانده تا واکسن کرونا | آخرین وضعیت واکسن‌های کرونا در دنیا کد خبر 547585 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • مسئولیت فنی تیم تراکتور موقتا در برعهده دستیار یحیی