Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@14:14:18 GMT

پشت پرده مخالفت با نظارت میدانی قالیباف

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۹۷۹۱

پشت پرده مخالفت با نظارت میدانی قالیباف

اگر شانیت نظارتی برای مجلس قائل باشیم، شانیت نظارت میدانی نمایندگان در حد ارجح‌تر است و این اقدام کاملا یک کار قانونی است. به گزارش جنوب نیوز، مهدی جهان تیغی، مدیر مسئول جهان نیوز در گفتگو با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو درباره علل مخالفت‌ها با سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس و همچنین مسئله انتقادات به سفر قالیباف رئیس مجلس به خوزستان اظهار داشت: باید این مسئله را بصورت جریان شناسی بررسی کرد، چراکه به نظر می‌رسد مخالفین چهار هدف تاکتیکی و دو هدف راهبردی را در رابطه با این موضوع دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اهداف این مخالفت‌ها در حوزه اهداف تاکتیکی بررسی شود اولین دلیل مخالفت با نظارت میدانی مسئولان و نمایندگان مجلس به این خاطر می‌باشد که نظارت میدانی قسمتی از مدیریت جهادی در سطح کشور است و به نظر می‌رسد که بخشی از این مخالفت‌ها برای عدم شکل گیری الگوی مدیریتی است که کشور به آن نیاز دارد که همان مدیریت جهادی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های اصلی مدیریت جهادی، حضور مسئولان در میان مردم و گفت و گوی چهره به چهره با آنان است، خاطرنشان کرد: مسئله دوم در سطح حوزه تاکتیکی وجود مخالفینی است که می‌خواهند همچنان اثرات تحریم‌ها برکشور را بیش از آن چیزی که می‌باشد، نشان دهند. واقعیت این است که بخش عمده‌ای از مسائل کشور بیش از آنکه به تحریم‌ها مربوط باشد به مسئله عدم مدیریت صحیح مشکلات کشور برمی‌گردد و آن‌ها قصد دارند به بزرگنمایی این مسئله ادامه دهند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه منفعت عده‌ای در عدم حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: سومین نوع مخالفت در سطح حوزه تاکتیکی گروهی هستند که از عدم حل مشکلات مردم یا منفعت مالی یا سود سیاسی می‌برند و به دسته‌های مختلفی هم تقسیم می‌شوند.  این در حالیست که همین نظارت‌های میدانی موجب می‌شود که مسئولین مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند و برای آنان دغدغه بیشتری ایجاد شود و برای برطرف کردن مشکلات به دنبال راهکار محلی و بومی بروند یا اینکه از راهکارهایی که خود مردم در این سفرها و بازدیدها ارائه می‌دهند استفاده کنند. ضمن اینکه ممکن است عدم رفع مشکلات مردم برای برخی جریانات، سود اقتصادی یا سیاسی داشته باشد.

جهان تیغی با بیان اینکه برخی از مسئولان می‌ترسند که کارنامه عملکردشان در معرض قضاوت عمومی قرار بگیرد، گفت: چهارمین گروه از این مخالفان، متاسفانه مدیرانی هستند که از نظارت میدانی ترس دارند، چراکه کارنامه آنان در معرض قضاوت دقیق‌تر و جزئی‌تر قرار می‌گیرد و ضعف‌های مدیریتی آنان نمایان می‌شود، و همچنین عموما در همین سفرها و بازدیدهای میدانی است که مشخص می‌شود خیلی از این مشکلات راه حل داشته و امکان رفع آن وجود داشته، و در این زمینه کوتاهی‌ها و ناهماهنگی هایی صورت گرفته است.

این فعال رسانه‌ای افزود: متاسفانه بخشی از این مخالفت‌ها در سطح تاکتیکی به برخی از مدیرانی برمی‌گردد که در آن حوزه مسئولیت شان باید پاسخگو باشند و یا به خاطر کم کارهایی می‌باشد که در دوره مسئولیت آنان اتفاق افتاده است.

جهان تیغی در خصوص دلایل راهبردی مخالفت با نظارت میدانی نمایندگان نیز افزود: مسئله مهمتر که قضیه را خیلی راهبردی‌تر می‌کند به جریاناتی به خصوص در خارج از کشور برمی‌گردد که تلاش اصلی‌شان ممانعت از بازگشت امید به کشور است و در این راه از هیچ کوششی نیز مضایقه نمی‌کند.
 


 
درباره علت برخی مخالفت‌ها با سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس


وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر یکی از بزرگترین پروژه های دشمن ناامید کردن مردم از نظام بوده، خاطرنشان کرد: اساسا در چند سال اخیر دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از کارآمدی نظام برای حل مشکلاتشان بوده و بنابراین هرنوع کاری که بر خلاف این رویه باشد را نمی پسندند، آنها می‌دانند وقتی که مسئولین به نظارت میدانی می‌روند در این عرصه مشکلات مردم را از نزدیک لمس می‌کنند و با چالش ها و مسائل آنان از نزدیک آشنا می‌شوند. این در حالیست که قبل از رفع مشکلات اولین تاثیر این اتفاق بازگشت امید به مردم است، چراکه مردم امیدوار می‌شوند که عده‌ای هستند که حرف آن‌ها را می‌شنوند و مشکلاتشان را از نزدیک لمس می‌کنند.

جهان تیغی، با اشاره به اینکه هر نوع پروژه، اقدام و مدیریتی که امید را به مردم برگرداند قطعا مخالفان جدی در داخل و به خصوص خارج از کشور دارد، تاکید کرد: این بخشی از ماموریت راهبردی مخالفین خارج از کشور است و از آنجاییکه مدیریت جهادی راه حل مشکلات کشور است، این جریانات به صورت ریشه‌ای و عمیق با آنان مخالفت می‌کنند. البته این مخالفین خارج نشین دنباله روهای در داخل کشور هم دارند و  قصدشان این است که  از پیشرفت و توسعه کشور جلوگیری کنند؛ چون می دانند که اگر نظارت های میدانی به صورت یک فرهنگ و عادت در میان مسئولان تبدیل شود کشور دوباره در ریل توسعه قرار می‌گیرد.

جهان تیغی با بیان اینکه مخالفان نظام جمهوری اسلامی به دنبال اثبات ناکار آمدی گفتمان مورد تایید نظام هستند، مطرح کرد: این مخالفان از هر نوع جنب و جوشی و از هر نظارت میدانی که موجب شود پروسه پیشرفت کشور شتاب گیرد و  مشکل مردم  حل شودو به یک نوعی کار آمدی نظام را به تصویر بکشد، مخالفت می‌کنند.

مدیر مسئول جهان نیوز در پایان نیز تاکید کرد: به هر حال مجلس یک نهادی می‌باشد که وظیفه قانونی آن نظارت است، بنابراین وظیفه نمایندگان مردم است که بروند و مشکلات کشور را  از نزدیک بررسی کند. ضمن اینکه اگر شانیت نظارتی برای مجلس قائل باشیم، شانیت نظارت میدانی نمایندگان در حد ارجح‌تر است و این اقدام کاملا یک کار قانونی است و اتفاقا به راه اندازی مجدد چرخ پیشرفت و توسعه کشور کمک و مدیران را نیز یاری می‌کند.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: مدیریت جهادی نظارت میدانی مشکلات مردم جهان تیغی مخالفت ها حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد