Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی اظهار کرد: فراخوان طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» تابستان ۱۳۹۸ اعلام شد و شهرهای مختلف برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: پس از بررسی اولیه، کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری شهرهای شرکت کننده در مرکز استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسانی با بیان اینکه پس از برگزاری کارگاه‌، همدان برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کرد، گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پس از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه با توجه به فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود، عنوان کرد: هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک؛ هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آئینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش؛ موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، سینما و صنعت بسته‌بندی و چاپ بخش‌های مختلف این فراخوان بود.

وی عنوان کرد: شهر کبودرآهنگ در حوزه موضوعی مد و لباس و شهرهای ملایر، نهاوند و لالجین در حوزه موضوعی صنایع دستی و سنتی برای رقابت در مرحله نهایی این طرح انتخاب شده‌اند.

لازم به ذکر است شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

کد خبر 5018673

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان فرهنگ و هنر خلاقیت محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا ماه محرم گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحیم افروغ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مردمی شدن فرهنگ را در اولویت کاری خود دارد و ما به عنوان مدیران استانی مکلف هستیم این راه را ادامه دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اینکه هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردن و مردم درب منازل خود را به روی آنها باز کردند در واقع تداعی گر اربعین هست.

وی ادامه داد: تک تک این انوار الهی و مطهر وقتی علمشان جایی برپا شد دل مردم عزیز اهل بیت را به نرمی و نرم‌خویی وا می‌دارد و موجب همراهی و میزبانی آنان از هنرمندان رضوی می‌گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از مردم عزیز و همیشه درصحنه و مسئولان روستا که با حضور خود شکوه و عظمت را حول محور امام رضا (ع) ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: این شکوه و عظمت، این تجمع اصحاب حق که با پرچم برافراشته اسلام امروز در مقطع انقلاب اسلامی در سرزمین ایران به اهتزاز درآمده و امروز نشانه‌های آن را در سراسر عالم می‌بینیم.

افروغ خاطر نشان ساخت: امروز فرهیختگان دنیا در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و دیگر کشورها، گوشه‌ای و ذره‌ای از تفکر و اندیشه متعالی شما را به رخ تمام بدخواهان اندیشه لیبرالیسم می کشند. لذا بر خودمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که اگر وجودمان را بند بند بکنند، هر بند آن فریاد نام علی بن موسی الرضا (ع) خواهد بود.

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری آسمان هشتم با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای سرکره دشتستان از استان بوشهر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

کد خبر 6095558

دیگر خبرها

  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر