Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:38:54 GMT

یک هنرمند ایرانی عضو رسمی آکادمی فیلم اروپا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۰۸۵۲

یک هنرمند ایرانی عضو رسمی آکادمی فیلم اروپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ویلکیجی طراح هنری سینما و تلویزیون، به عنوان عضو رسمی از آکادمی فیلم اروپا(EFA) و عضو هیات داوران جشنواره فیلم EFA انتخاب شد.

این هنرمند تنها عضو «طراح هنری» از ایران است که به عضویت این آکادمی درآمده است.

ویم وندرس به عنوان رییس این آکادمی مشغول به فعالیت است و مرکز این آکادمی در شهر برلین آلمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اعضای این انجمن از ابتدا تاکنون عبارتند از برناردو برتولوچی، تئو آنجلوپولوس، ویم وندرس، فدریکو فلینی، پدرو آلمودووار، کریشتوف کیشلوفسکی، کریستوف زانوسی، زبیگنیوف پرایزنر، لوئیس ماله، جولی دلپی، پائولو تاویانی و ویتوریو تاویانی، آندره وایدا، مارچلو مسترویانی، ایزابل هوپرت، میکیس تئودوراکیس، سر بن کینگزلی.

آکادمی فیلم اروپا هر سال فستیوالی به نام (EFA) برگزار می‌کند که شامل بخش‌های رقابتی بهترین فیلم بلند سینمایی، بهترین مستند، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین فیلم کوتاه و… است که امسال سی و سومین دوره آن در ۱۲ دسامبر برگزار می‌شود.

فرهاد ویلکیجی، از سال جاری در بخش سینمایی این رقابت‌ها به داوری می‌پردازد.

فرهاد ویلکیجی فارغ‌التحصیل رشته «هنر و کارآفرینی» در مقطع فوق‌لیسانس از آمستردام هلند است، وی به مدت سیزده سال به طراحی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تاریخی تلویزیونی در ایران پرداخته است که از آن جمله می توان به فیلم‌هایی چون «میم مثل مادر»، «مارمولک»، «خاک آشنا»، «شمعی در باد»، «به‌نام پدر»، «بدرود بغداد»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و سریال‌هایی چون «روزگار قریب»، «بانو»، «روزهای به‌یاد ماندنی» اشاره کرد.

وی برای فیلم‌های «خاک آشنا» و «میم مثل مادر» نامزد بهترین طراحی در جشن خانه سینما شده است.

ویلکیجی در ایران به مدت دوسال عضو آکادمی داوری جشن خانه سینما بوده و از سال ۲۰۱۰ تا کنون عضوی رسمی و ثابت داوری (در بخش داستانی) فیلم فستیوال سینکس Scenecs هلند است.

همچنین از سال ۲۰۱۷ عضو هیات انتخاب فیلم فستیوال مستند IDFA است و از امسال در EFA به داروی می کند.

کد خبر 5016551 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم سینمایی محرم 99 تئاتر ایران برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی شبکه دو سیما ویروس کرونا فیلم سینمایی رادیو نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سریال ایرانی بازیگر سینما آلبوم موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم‌های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 848153 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ترکیب رسمی
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • احیای کامل پیر امریک اوبامیانگ و رویای قهرمانی در لیگ اروپا
  • رسمی؛ انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی