Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@08:25:40 GMT

یک هنرمند ایرانی عضو رسمی آکادمی فیلم اروپا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۰۹۸۱

یک هنرمند ایرانی عضو رسمی آکادمی فیلم اروپا شد

فرهاد ویلکیجی هنرمند ایرانی به‌عنوان عضو رسمی و هیات داوران آکادمی فیلم اروپا انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد ویلکیجی طراح هنری سینما و تلویزیون، به عنوان عضو رسمی از آکادمی فیلم اروپا(EFA) و عضو هیات داوران جشنواره فیلم EFA انتخاب شد.

این هنرمند تنها عضو «طراح هنری» از ایران است که به عضویت این آکادمی درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویم وندرس به عنوان رییس این آکادمی مشغول به فعالیت است و مرکز این آکادمی در شهر برلین آلمان قرار دارد.

برخی از اعضای این انجمن از ابتدا تاکنون عبارتند از برناردو برتولوچی، تئو آنجلوپولوس، ویم وندرس، فدریکو فلینی، پدرو آلمودووار، کریشتوف کیشلوفسکی، کریستوف زانوسی، زبیگنیوف پرایزنر، لوئیس ماله، جولی دلپی، پائولو تاویانی و ویتوریو تاویانی، آندره وایدا، مارچلو مسترویانی، ایزابل هوپرت، میکیس تئودوراکیس، سر بن کینگزلی.

آکادمی فیلم اروپا هر سال فستیوالی به نام (EFA) برگزار می‌کند که شامل بخش‌های رقابتی بهترین فیلم بلند سینمایی، بهترین مستند، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین فیلم کوتاه و… است که امسال سی و سومین دوره آن در ۱۲ دسامبر برگزار می‌شود.

فرهاد ویلکیجی، از سال جاری در بخش سینمایی این رقابت‌ها به داوری می‌پردازد.

فرهاد ویلکیجی فارغ‌التحصیل رشته «هنر و کارآفرینی» در مقطع فوق‌لیسانس از آمستردام هلند است، وی به مدت سیزده سال به طراحی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تاریخی تلویزیونی در ایران پرداخته است که از آن جمله می توان به فیلم‌هایی چون «میم مثل مادر»، «مارمولک»، «خاک آشنا»، «شمعی در باد»، «به‌نام پدر»، «بدرود بغداد»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و سریال‌هایی چون «روزگار قریب»، «بانو»، «روزهای به‌یاد ماندنی» اشاره کرد.

وی برای فیلم‌های «خاک آشنا» و «میم مثل مادر» نامزد بهترین طراحی در جشن خانه سینما شده است.

ویلکیجی در ایران به مدت دوسال عضو آکادمی داوری جشن خانه سینما بوده و از سال ۲۰۱۰ تا کنون عضوی رسمی و ثابت داوری (در بخش داستانی) فیلم فستیوال سینکس Scenecs هلند است.

همچنین از سال ۲۰۱۷ عضو هیات انتخاب فیلم فستیوال مستند IDFA است و از امسال در EFA به داروی می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آکادمی فیلم اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط رم برای خرید سردار آزمون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به‌شدت از این ستاره ایرانی رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند.

به گزارش ورزش سه، در ماه‌های اخیر باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا تماس‌های خود را با بایرلورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی سردار آزمون را جویا شود. سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران باشگاه به فکر دائمی کردن قراردادش باشند.

بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله ده‌روسی، سرمربی ایتالیایی رم، اولین کسی است که از ماندن سردار آزمون در تیمش استقبال می‌کند. اسطوره و حالا سرمربی رم اعتقاد ویژه‌ای به آزمون دارد و بعد از حضور او روی نیمکت مهاجم ایرانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است.

با این همه ماندن سردار آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد ستاره ایرانی خود را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رم تنها در صورتی می‌تواند گزینه 12.5 میلیون یورویی را در قرارداد فعلی فعال کند که بتواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و در نتیجه آزادی مالی بیشتری داشته باشد.

رم در حال حاضر با چهار امتیاز کمتر نسبت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و تیم بولونیا در رتبه پنجم جدول سری‌آ قرار گرفته است. البته آن‌ها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900165

دیگر خبرها

  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی