Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:36:13 GMT

استفاده از ظرفیت های شهرسازی برای تولید ثروت و منابع

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۳۹۰

استفاده از ظرفیت های شهرسازی برای تولید ثروت و منابع

شهردار تهران گفت: باید از همه ظرفیت‌های شهرسازی برای تولید ثروت و منابع استفاده کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری شهرداری تهران، پیروز حناچی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط 10 مترو تهران، اصلی‌ترین معضل کلان شهرها به ویژه شهر تهران را تمرکز جمعیت و فعالیت در آن ذکر کرد و افزود: البته این مشکل همه کلان شهرهاست؛ راه حل این مشکل نیز استقرار جمعیت در مساحت پیرامونی شهر است که حمل و نقل عمومی نقش اصلی را در انتقال جمعیت به مرکز شهر ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین حمل و نقل ریلی اصلی‌ترین راه حل این مسئله است. همه کلانشهرها تلاش کرده‌اند که اقتصاد مرتبط با حمل و نقل ریلی را فعال کنند تا بتوانند آن را گسترش دهند. مدیریت شهری نیز اتصال حمل و نقل ریلی به شهرها را دنبال کرده و مسیر ریلی پردیس را نیز در دستور کار  خود قرار داده است.

حناچی در ادامه گفت: داخل محدوده شهر تهران 240 کیلومتر مسیر وجود دارد که همین میزان برای ساخت و ساز در دستور  کار قرار گرفته است و امروز ساخت 40 کیلومتر از آن مسیر آغاز می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به جزئیات پروژه ساخت خط 10 مترو تهران، گفت: از ویژگی‌های خط 10 مترو این است که بخشی از سیاهچاله‌های شهر را پوشش می‌دهد؛ یکی از این سیاه چاله‌ها منطقه خاک سفید و یکی دیگر نیز نمایشگاه بین‌المللی است که هر سال در زمان‌های برگزاری نمایشگاه‌ها این محدوده تبدیل به یک معضل ترافیکی می‌شد. هر چند برنامه این است که نمایشگاه‌های بزرگ به شهر آفتاب منتقل شود اما زمان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز در این منطقه مشکلات ترافیکی ایجاد می‌شود.

وی ادمه داد: خط 10 مترو این محدوده را نیز پوشش خواهد داد؛ همچنین دانشگاه شهید بهشتی و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد همگی در مسیر این خط مترو قرار دارند و ایستگاه‌های تبادلی این خط می‌تواند در بهره وری سایر خطوط مترو  نقش تبادلی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آن زمان که شهرداری منابع مالی در اختیار داشت از فرصت‌ها استفاده نکرد و امروز که با مشکل منابع مالی مواجه است، انتظار می‌رود دولت به شهرداری کمک کند. تأمین اعتبار مالی چنین پروژه‌های کلانی در توان مدیریت شهری نیست و حاکمیت می‌تواند با ایجاد مکانیزم‌های درستی، این پروژه‌ها را به نتیجه برساند.

حناچی تصریح کرد: حمل و نقل و شهرسازی دو بال یک مجموعه هستند که باید به یکدیگر کمک کنند؛ سکونت 450 هزار نفر در محدوده منطقه 22 بارگذاری شده این در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای حمل و نقل ریلی آن وجود نداشته و در مقابل مناطقی هستند که حمل و نقل ریلی دارند اما به میزان کافی توسعه نیافته‌اند. باید از همه ظرفیت‌های شهرسازی برای تولید ثروت و منابع استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: اداره کلانشهری مانند تهران توسط مسئولان محلی امکان پذیر نیست و حاکمیت باید به آن کمک کند مسائلی مانند آلودگی و حمل و نقل ریلی از جمله مسائلی هستند که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد. 

شهردار تهران ضمن اشاره به برنامه شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا، یادآور شد: این برنامه‌ها شامل برقی کردن منابع آلوده کننده مانند اتوبوس، تاکسی و مترو است که توسط مدیریت شهری پیگیری می‌شود.

تلاش قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت سریع خط 10 مترونوبخت: 8500 میلیارد تومان برای توسعه متروی کلانشهرها در نظر گرفتیممحسن هاشمی: 90 کیلومتر متروی تجهیز نشده داریمکلنگ احداث خط 10 متروی تهران به زمین زده شدنامه شهردار تهران به دولت برای اورهال 44 قطار فرسوده مترو

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس حمل و نقل ریلی شهردار تهران خط 10 مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران، برای حمل محموله تجاری بعدی پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

«با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع‌رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرده و تلاش کرد با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی‌صداقتی صورت‌گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‌دارد.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی‌بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.»

بیشتر بخوانید

اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند

اعلام آمادگی مجدد راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه به خاک ایران منتشر شد. پس از آن راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با توجه به رویکرد توسعه‌ای در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه انجام گرفت.

با وجود این هفته گذشته، جواد طاهرافشار ـ معاون کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان ـ در پاسخ به اینکه در صورت رفع مشکلات و انجام شدن تشریفات گمرکی، چرا همچنان بار متوقف است، گفته بود: تا زمانی که به ما اجازه ندهند لکوموتیومان به واگن متصل شود، یعنی مشکل هنوز حل نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران