Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:43:54 GMT

افزایش ۳۶ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۹۶۷

افزایش ۳۶ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر

سردار مجید کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به این سئوال که علت افزایش کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته چیست؟ افزود: علل و عوامل مختلفی منجر به افزایش کشفیات مواد مخدر نسبت به مشابه سال گذشته شده است که یکی از این عوامل که بیشترین آسیب را به کشور وارد می کند، تولید مواد مخدر صنعتی و سنتی در کشور افغانستان است که به تبع آن شاهد افزایش ورود مواد مخدر به داخل کشور از مرزهای شرقی و کشورهای همسایه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته تقویت و تجهیز نیروهای پلیس در شرق کشور و تمرکز بر مرزهای شرقی بر اساس تدابیر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، حضور نیروهای بیشتر در این مرزها و همچنین افزایش عملکرد ناجا از دیگر افزایش کشفیات موادمخدر است.  

سردار کریمی روز گذشته نیز از کشف ۷۷۳ کیلوگرم مواد مخدر طی یک درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ درعملیات مشترک پلیس هرمزگان و کرمان در شهرستان رودان خبر داد و گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در پی کسب خبری  از سوی پلیس استان کرمان مبنی بر اینکه اعضای یک باند مواد مخدر، قصد دارند محموله بزرگ مواد افیونی را به صورت مسلحانه از محورهای مواصلاتی شهرستان رودان به استان های همجوار منتقل کنند بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان حین گشت زنی و کنترل محور ماشنگی شهرستان رودان به سمت محور مازگرد شهرستان حاجی آباد خودرو وانت سایپا متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و دستور ایست صادر کردند. قاچاقچیان بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشداردهنده اقدام به فرار کرده و پس از تعقیب و گریز طولانی عرصه را برخود تنگ دیده و اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند که با توجه به برتری حجم آتش مأموران، خودرو متوقف و ۲ تن از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به توقیف وانت سایپا و کشف ۵۸۰ کیلو تریاک و ۱۹۳کیلو حشیش در این عملیات منسجم و مشترک پلیسی، گفت: در بازرسی از خودرو، یک قبضه اسلحه جنگی، ۴ عدد خشاب حاوی ۹۸ فشنگ جنگی و تعداد زیادی پوکه فشنگ و سه جفت پلاک کشف شد.

برچسب‌ها مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مبارزه با مواد شهرستان رودان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان افزود: طرح های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان