Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان نسبت به آثار منفی ناشی از کاهش قابل توجه اعتبارات تخصیصی به این سازمان هشدار داد.

دکتر رضا ممتحن در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت اظهار کرد: از مجموع اعتبارات مصوب دولت،۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است افزود: مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان بهمن‌ماه  پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است البته در سطح ملی،بیمه سلامت مطالبات پزشکان خانواده در دو استان فارس و مازندران را تسویه کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌ها است که آن نیز به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون می بایست چهار هزارو  ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شده اما  تنها حدود دو هزار و۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

ممتحن افزود: هزینه بستری‌ها در سال ۹۷  نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و سازمان توانسته زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.

وی با اشاره به پرداختی‌های امسال این سازمان افزود: در حال حاضر صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیراز دولتی دانشگاهی مطالبات دارو خانه‌ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز تا پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی با بیان اینکه 11 هزار مطب در حال حاضر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند، گفت: این اقدام در ترکیه و فنلاند 15 سال طول کشید ولی ما با تمام توان خود سعی داریم که هر چه سریع‌تر آن را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در سال 96 از سوی وزارت ارتباطات نمره 5 را در زمینه سازمان الکترونیک کسب کرده بود، افزود: با اقدامات جدی انجام شده در سال 97، نمره سازمان به 70 ارتقاء پیدا کرد که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعات بیمه‌شدگان ادامه داد: راه‌اندازی پایگاه اطلاعات بیمه‌شدگان کشور از سال 83 بر زمین مانده بود که با وجود تمام مشکلات این موضوع محقق شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان اضافه کرد: باید توجه داشت که در شرایط سخت اقتصادی نمی‌توان هر عمل جراحی را انجام داد. در صورتی که این اقدامات سریع‌تر و در دوران طرح تحول سلامت انجام می‌شد، گام‌های بزرگ‌تری برداشته می‌شد.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در فرآیند خدمات‌دهی به بیمه‌شدگان گفت: مسلما تغییر رفتار مقاومت‌هایی به همراه خواهد داشت که در این زمینه باید با شرکای کاری صحبت و مشورت کنیم تا در نهایت روش مناسبی انتخاب شود.

ممتحن با بیان اینکه سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان‌های دولتی به طور کامل اجرا شده خاطرنشان کرد: این طرح در بیمارستان‌های خصوصی به صورت پایلوت در حال انجام است و در تولید زیرساخت‌ها اقدامات بزرگی انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: باید به سمت اوپراتوری پیش رویم تا کار با سرعت پیش رود و ظرفیت‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بیمه سلامت استان سمنان مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان میلیارد تومان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها