Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیام جوادیان، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم با اشاره به مساحت ۲۰۰ هکتاری بوستان ولایت گفت: این بوستان که در محدوده شمال و شمال شرق قم قرار دارد، ظرفیت بالقوه‌ای را در زمینه‌ی سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد کرده است و نقش به سزایی در بحث کنترل آلودگی‌ها و بهبود هوای قم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ۳۰ هکتار از بوستان عملیات جدول گذاری معابر، زیرسازی و آسفالت به اتمام رسیده و همچنین امکانات خدماتی آن در حال نصب است. قسمت عمده‌ای از عرصه‌های این بوستان درخت کاری شده و سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار نیز در این بوستان نصب شده است.

وی افزود: با وجود تمام محدودیت‌ها در انتخاب گونه‌های درختی و درختچه‌ای سازگار با محیط، در چهار سال گذشته اغلب عرصه‌ها این بوستان کاشت شده و در تلاش هستیم سیستم‌های آبرسانی مساحت ۲۳۰ هکتاری این بوستان را به زودی به اتمام برسانیم. علاوه بر استفاده از درختان و درختچه‌های مثمر زیتون، انار، سنجد، پسته و گل محمدی در کاشت‌های جدید، ۳۰ هکتار زیتون کاری در این عرصه وجود دارد که ۲۰ سال از کاشت آن‌ها میگذرد که مجدد بعد از سرمای سال ۱۳۸۶ مجددا ایجاد و بهسازی گردیده است. به دلیل کیفیت پایین خاک بستر، وجود لایه‌های شور و شرایط خاص زمین‌های این عرصه، در ۵ هکتار از بوستان درخت گز شور به عنوان گونه‌ای سازگار و مقاوم کاشته شد که در برنامه داریم پس از استقرار آن آبیاری به صورت دیم و با استفاده از آب‌های زیر سطحی صورت گیرد.

جوادیان با اشاره به اجرای پروژه ایجاد مبلمان این بوستان گفت: عملیات عمرانی فاز اول پروژه تبدیل این بوستان از جنگلی به شهری تقریبا به اتمام رسیده و با نصب مبلمان پارکی و خدماتی آماده بهره برداری خواهد شد. بوستان ولایت در مسیر تردد ۱۷ استان قرار گرفته و ما تلاش داریم شرایط بهتری را برای خدمات دهی به مسافرین و همشهریان ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها فضای سبز شهرداری قم در پایان گفت: ما در حال بررسی توسعه مجموعه با استفاده از انتقال پساب تصفیه شده هستیم و در صورت امکان و همکاری سایر دستگاه‌های استان بوستان در سال‌های آینده توسعه خواهد داشت.

کد خبر 547656 برچسب‌ها استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه