Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:01:33 GMT

قم ازجمله استان‌های پیشرو در پرورش دام سنگین است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۳۱۲۵

قم ازجمله استان‌های پیشرو در پرورش دام سنگین است

علی‌اصغر همت روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: اکنون در بخش دام سنگین، بیش از ۱۲۰ هزار راس دام پرواری و ۲۴ هزار راس دام شیری در قم وجود دارد که نشان‌دهنده جایگاه این استان در تولید محصولات دامی کشور است.

وی افزود: درهمین رابطه سالانه بیش از ۲۸هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز دام سنگین در قم تولید و به بازار استان و سایر مناطق ایران عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که صنعت پرورش دام سنگین نقش بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارد،‌ افزود: اکنون در این صنعت حدود ۱۳ هزار تن در بیش از ۶هزار و ۵۰۰ دامداری استان مشغول فعالیت هستند.

همت گفت: همچنین سالانه بیش از ۱۵۶ هزار تن شیر در قم تولید می‌شود که علاوه بر مصرف روزانه مردم در تهیه انواع محصولات لبنی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد:‌ توسعه دامداری در قم نیازمند تامین به‌موقع علوفه و سایر نهاده‌های مورداحتیاج دامداران است که در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی قم در چارچوب طرح تغییر الگوی کشت، گسترش کشت گیاهان علوفه‌ای در استان را در دستور کار خود قرار داده است.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

برچسب‌ها قم جهش تولید دام و طيور بازار محصولات پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جهش تولید دام و طيور بازار محصولات قم جهش تولید دام و طيور بازار محصولات دام سنگین هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان