Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@15:23:41 GMT

تصویب دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۳۳۳۳

تصویب دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن موافقت کردند که هدف این طرح ارائه‌ی تسهیلاتی برای افزایش تولید مسکن و در نهایت کاهش قیمت آن است.

به گزارش ایسنا، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در توضیح دوفوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته عرضه و تقاضای مسکن متناسب با نیاز بازار نبوده که نتیجه آن ایجاد وضعیت فعلی در بازار مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بهترین شرایط سالانه احتیاج به تولید بیش از ۳۰۰ هزار مسکن است که شاهد این میزان تولید نیستیم، البته که بنابر مطالعات و واقعیات جامعه و نظر تحلیلگران حوزه مسکن میزان تولید مورد نیاز در سال بیش از ۹۰۰ هزار مسکن می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اجاره نشینی تعداد زیادی از مردم و همچنین نیاز جوانان برای تامین مسکن و رونق مشاغل مرتبط با بازار مسکن باید سیاست‌ها و قوانین به گونه‌ای تدوین شود که مردم مشکلی در تهیه مسکن نداشته باشند نه این‌که اگر کارمندی تمام حقوق ماهیانه خود را پس‌انداز کند تازه می‌تواند بعد از ۳۵ سال سرپناهی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها به سمتی رفته که مسکن از کالای مصرفی به سرمایه‌ای تبدیل شده و سوداگری به آن دامن می‌زند، لذا در جهت عمل به اصول قانونی تولید انبوه مسکن می‌تواند بازار موجود را کنترل کرده و وضعیت وخیم مسکن را بهبود ببخشد، با همین نگاه در کمیسیون عمران این طرح تهیه شد تا بتوان ضمن تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی اقداماتی درباره‌ی دادن مجوز نظام‌ مهندسی و تهیه مصالح ارزان‌قیمت صورت بگیرد. مسکن مهر باقی‌مانده تکمیل شده و تسهیلات بانکی کم‌بهره ارائه شود.

مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار کرد: طرح دو فوریتی در مجلس یازدهم لوث شده است، به طوری که حتی اگر در مدرسه ناظم به دانش‌آموز تذکر دهد دانش‌آموز در پیامک از نمایندگان می‌خواهد که طرح دو فوریتی ارائه کند. باید به جای طرح‌های دوفوریتی کار کارشناسی و عمیق انجام شود تا بتوان مشکلات را حل کرد با عجله نمی‌توان کاری انجام داد.

طاهرخانی نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با دوفوریت این طرح اظهار کرد: در این طرح کار کارشناسی دقیق و آماری صورت گرفته، امروز مسکن مشکل جامعه است که باید به فوریت حل شود.

جعفر قادری به عنوان مخالف دیگر دوفوریت این طرح گفت: نباید در بررسی این موارد عجله داشت ما در زمان بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی هم به این موضوع اشاره داشتیم که توجهی نشد و در نهایت شورای نگهبان ایراد زیادی را به آن وارد دانست، پس بهتر است به جای عجله با کار کارشناسی بیشتر و ارجاع طرح به سایر کمیسیون‌ها آن را مورد رسیدگی قرار داد.

مهرداد گودرزوند نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق دیگر دو فوریت این طرح گفت که در حال حاضر یکی از مشکلات کشور تامین مسکن است که جامعه را درگیر کرده که باید برای حل آن فکر اساسی و بافوریت داشته باشیم.

در نهایت نمایندگان با ۱۶۹ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن با دو فوریت رای مثبت دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهش تولید طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی فوریت این طرح دو فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود ضمن بیان اینکه امروز ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش‌های مختلف مانند گردشگری دارد، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید در زمینه تربیت نیروی انسانی برای تبیین ظرفیت‌های ایران کار کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با یک مدل جدید که مدل در حقیقت پایه و عرصه تربیت دانشجو در محیط است به میدان آمده و اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی و نشست‌هایی از این دست با هدف تبیین حرکت جدید دانشگاه آزاد کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه شاهرود یکی از شهرهای مهم ما در زمینه علم و عرفان محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های عظیمی مانند بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و میراثی از این دست است، تاکید کرد: این ظرفیت‌ها در واقع یک نوع نقطه اتکا محسوب می‌شوند.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و قابل اعتنای کشورمان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر البته دچار افت و خیزهایی شده است و امیدواریم بتوانیم در این بازدید بتوانیم مسائل مرتبط با دانشگاه را از نزدیک مشاهده و پیگیری کنیم، گفت: بالندگی هر چه بیشتر این واحد دانشگاهی در زمره اهداف ما است.

وی درباره شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم نیز توضیح داد: شعار سال دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نوآوری دارد زیرا جهش با نوآوری آغاز می‌شود و مشارکت نیز یک پدیده اجتماعی است لذا یک نگاه بسیار کلان در مجموعه دانشگاه آزاد کشور با راه اندازی یک سکوی تولید و تأمین ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه مبتنی بر سکوی تأمین و تولید با مشارکت مردم اقدامات مرتبط با تحقق شعر سال را دنبال می‌کند، گفت: مراحل اولیه راه اندازی این سکو انجام شده و اقداماتی در این زمینه در دست اجرا است تا بتوانیم تولید بدون کارخانه را در کشور رقم بزنیم و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیشگام شده است.

کد خبر 6098320

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد