Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@06:06:51 GMT

آنچه شناسایی کرونا را در پاییز سخت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۴۰۹

ساعت24-معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.

دکتر نایب فدایی اظهار کرد: برای اعلام دقیق میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید کار میدانی و علمی انجام شود؛ برخی مواقع با اعلام رنگ‌بندی‌ها ممکن است مقداری حساسیت کمتر شود و مردم رعایت نکنند اما مردم باید دقت کنند و همیشه وضعیت را قرمز تلقی کنند زیرا رنگ‌بندی‌ها تنها برای برنامه‌ریزی بهداشت و درمان کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شوشتر از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد، افزود: مردم باید توجه کنند حتی اگر کاهش موارد بیماری را داشته باشیم، همچنان کرونا وجود دارد.

شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، تا زمانی که درمان قطعی و واکسن موثری برای بیماری کووید - ۱۹ پیدا شود، باید در دستور کار مردم باشد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: پیش‌بینی می‌شود پاییز سختی داشته باشیم؛ همزمانی کرونا، آنفلوآنزا و بیماری‌های فصلی می‌تواند همکاران بهداشت و درمان را با مشکل مواجه کند

بنابراین برای جلوگیری از فرسودگی شغلی همکاران‌مان و همچنین برای مدیریت تخت‌های بیمارستانی، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی بیان کرد: کرونا، ویروس ناشناخته‌ای است و نمی‎توانیم رفتار این ویروس را پیش‎بینی کنیم. نادانسته‌های ما درمورد کرونا بیشتر از دانسته‌ها است. مشاهده کردیم که برخی استان‌ها از پیک بیماری عبور کردند اما وارد پیک دوم شدند

بنابراین با توجه به احتمال همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، ممکن است در پاییز پیک دوم بیماری در خوزستان رخ دهد.

فدایی افزود: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس نیز گفت: در خصوص بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم. با توجه به بازگشایی حضوری مدارس، پروتکل‌های بهداشتی باید به سختی و شدت رعایت شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با تاکید بر لزوم آموزش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان، افزود: از طرف دیگر مدیران مدارس نیز باید بر رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک نظارت کنند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی، افزایش تعداد آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی، شست‌وشوی مخازن آب و ضدعفونی مدارس بسیار مهم است.

فدایی با اشاره به لزوم بازدیدهای مستمر بهداشتی از مدارس، گفت: وظیفه بهداشت، تدوین و نظارت بر اجرای پروتکل است اما اجرای پروتکل‌های بهداشتی به آموزش و پرورش برمی‌گردد که باید به هر شکل ظرفیت‌ها و تجهیزات لازم برای این کار را فراهم کند. یک سری مشکلات و کمبودها از جمله در خصوص آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که در سال‌های گذشته نیز به آموزش و پرورش اعلام شده است و امیدواریم امسال این مشکلات رفع شوند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی شوشتر پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان