Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:54:32 GMT

تقاضا برای خودرو در کشور معقول نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۴۴۰

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تولید خودرو در کشور ۱۹ درصد افزایش داشته است، گفت: تقاضا برای خودرو در کشور معقول نیست، به هر اندازه تولید داشته باشیم بازار کماکان پر تلاطم است و در تلاش هستیم قیمت در حد عرضه مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن صالح‌نیا ۱۹ شهریورماه در جلسه ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۳ درصد واحدهای تولیدی در کشور کوچک است، افزود: دو درصد واحدهای تولیدی کشور در چهارمحال و بختیاری است و پیش‌بینی می‌شود این عدد با به بهره‌برداری رسیدن مابقی واحدها به ۳.۵ برابر برسد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تولید خودرو در کشور ۱۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تقاضا برای خودرو در  کشور معقول نیست، به هر اندازه تولید داشته باشیم بازار کماکان پر تلاطم است و در تلاش هستیم قیمت در حد عرضه مدیریت شود.

وی در خصوص تامین ارز برای واردات کالا در کشور، خاطرنشان کرد: اولویت سازمان صمت تامین ارز برای نهاده‌های واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی است، باید تلاش کنیم ذخایر استراتژیک در حوزه گندم، برنج، فرآورده‌های پتروشیمی، ورق و ... را حفظ کنیم، واحدهای تولیدی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از طریق تهاتر با واحدهای دیگر تامین کنند.

صالح‌نیا در خصوص عرضه محصولات تولیدی در بورس، گفت: در حال حاضر محصولاتی مانند پتروشیمی در بورس عرضه می‌شود در تلاش هستیم محصولاتی مانند ورق و لوازم خانگی نیز بر همین منوال باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: باید بخشی از ارز حاصل از صادرات از کشور به واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند، همچنین تلاش برای ترخیص تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع از گمرک در حال پیگیری است.

وی در خصوص تعیین تکلیف تسهیلات حساب ذخیره ارزی و ریالی، توضیح داد: برخی از واحدها نتوانستند این منابع را تعیین تکلیف کنند، بنابراین این مسئله در کمیسیون اقتصادی دولت در حال تعیین تکلیف است.

صالح‌نیا در خصوص قیمت اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: امکان کاهش قیمت در استان‌های کم برخوردار وجود ندارد، اما می‌توان به این سرمایه‌گذاران کمک بلاعوض و دولتی به عنوان مشوق تخصیص داد.

معاون وزیر تاکید کرد: قیمت اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی نباید افزایش پیدا کند، همچنین کمک‌های بلاعوض برای مشوق سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری دو برابر می‌شود.

وی در خصوص تغییر کاربری اراضی در شهرک‌های صنعتی، گفت: در صورت اخذ مجوز محیط‌زیست می‌توان تغییر کاربری را انجام داد، همچنین در چهارمحال و بختیاری بحث شهرک‌های خصوصی را پیگیری کرد، در حال حاضر ۱۰۰ شهرک خصوصی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری قيمت خودرو شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی خودرو در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر بازگشت ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید، از صادرات ۹ میلیارد دلاری محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: افزایش صادرات از استان تهران با جدیت دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان تهران بزرگترین استان صنعتی کشور از نظر تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: در استان تهران به دلیل قانون شعاع 120 کیلومتر، محدودیت‌هایی برای توسعه شرکت‌ها و واحدهای تولید وجود دارد و فقط شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در استان تهران طرح توسعه را اجرا و فعالیت کنند.

وی افزود: دولت در رابطه با قانون شعاع 120 کیلومتر مجوزی را صادر کرده که واحدهای تولیدی فقط در عرصه خود می‌توانند واحدهای تولیدی را توسعه دهند.

وجود 400 واحد راکد صنعتی در استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر احیای واحدهای تعطیل و راکد گفت: 200 واحد راکد در استان تهران احیا شده است و 400 واحد راکد دیگر در استان وجود دارد که با حضور سرمایه‌گذار می‌توانیم واحدهای راکد را احیا و به چرخه صنعت بازگردانیم.

صادرات 9 میلیارد دلاری استان تهران

سیجانی کمک به نقدینگی، مواد اولیه و صدور مجوز گواهی برند فعالیت کارخانه واحدهای تولید را از عوامل مهم احیای واحدهای راکد تولیدی عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش صادرات از سیاست ‌های مهم سازمان صمت استان تهران است و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم؛ در این راستا 9 میلیارد دلار محصولات واحدهای تولیدی از گمرکات به کشورهای مختلف صادر شده است.

سیجانی با بیان اینکه بازدید میدانی از واحدهای تولیدی که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به صورت مستمر انجام و در کارگروه تسهیل بررسی و رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلات یک هزار و 100 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل استان تهران بررسی و مشکلات عمده آنها تا حدودی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه 107 واحد تولیدی در استان تهران مجوز شرکت دانش بنیان اخذ کرده‌اند تصریح کرد: 568 واحد تولیدی در استان تهران افزایش ظرفیت و توسعه داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه 26 نمایشگاه عرضه کالا در استان برگزار شده است، ابراز داشت: 67 پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری 16 هزار میلیارد تومانی در یک سال گذشته در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.

پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق در استان

سیجانی با بیان اینکه پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها الزامی است و در صادرت عدم ثبت انبارها در سامانه تخلف تعزیراتی محسوب می‌شود و با کالای موجود در انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد.

صادرات 286 میلیون دلاری ایران به پاکستان در 3 ماه

وی با بیان اینکه تمرکز انبارهای استان تهران در شهرستان ری از نظر پدافند غیر عامل دارای معایب است، گفت: انبارهای متمرکز در شهرری با نزدیکی به شریان‌های ارتباطی دارای محاسن است و شهرستان رباط کریم نیز می‌تواند، بارانداز انبارهای دپوی کالا در استان تهران باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد برای تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همه ارگان‌ها به ویژه بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و بیمه باید کمک حال واحدهای صنعتی و تولیدی باشند تا در سال‌جاری شاهد شکوفایی بیش از حد حوزه صنعت و تولید باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد