Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رسول جعفریان، رییس کتابخانه دانشگاه تهران و از تاریخدانان برجسته جهان اسلام، ده سال قبل در گفتگویی با بازتاب نسبت به انحرافات فکری پناهیان انتقاد صریحی کرد که با قدردانی مراجع تقلید و علمای حوزه مواجه شد
 گزیده آن مصاحبه را می خوانیم:متاسفانه به جای آن که متفکران و اندیشمندان از روحانی و دانشگاهی رشته فکر را در دست گرفته و باب اندیشه و اندیشیدن را باز نگاه دارند،، قریب هشت سال است که در این کشور مشتی روضه خوان و مداح ـ با همه ارزشی که از باب مرثیه خوانی برای اباعبدالله(ع) قائلیم ـ سردمدار فکر و اندیشه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوعی انحطاط فکری کشور را فرا گرفته است، این که کسانی در همه فنون و علوم اظهار نظر کرده، کشور را با لاطائلات به ظاهر دینی خود که هیچ سنخیتی با افکار اصیل شیعی ندارد و مراجع دینی هم آنها را تایید نمی کنند، پر کرده اند، و سیما هم به آنها میدان داده، همه اینها نشان می دهد که ما در حال فرو رفتن در باتلاقی از انحطاط فکری هستیم که به سادگی از آن بیرون نخواهیم آمد.
داستان تفکر طوری است که جامعه دیر و در یک تدریج طولانی وارد آن می شود؛ اما وقتی در جامعه جاگیر شد، عوارض و تبعاتش تا دیرهنگام حتی تا قرنها خواهد بود و جامعه را از جاده علم و دانش و پیشرفت و نوعی تمدن اسلامی به روز باز می دارد.
با این حرفها که نمی شود برای کشور راهبرد درست کرد و آینده نگری کرد. اینها مشتی بافتنی است که به درد اداره مملکت نمی خورد.
این قبیل افکار در باره ظهور که برای آن قاعده درست می کنند و نمودار می کشند و وقت ظهور تعیین می کنند و هشدار باش آمادگی برای همین نزدیکی ها می دهند، در حالی که نه علم غیب دارند و نه دانش درست دینی و نه شرایط عالم را می شناسند، به راحتی می تواند زمینه ظهور فرقه هایی شبیه بابیت را در ایران فراهم کنند.
در این باره شک نباید کرد و بدون مجامله باید گفت احتمال دارد که در وقت خطر، گروهی از کسانی که در حال حاضر با پولهای بادآورده علیه جریان های سیاسی و افرادی فعال هستند، یک مرتبه تحت هدایت یکی از این افراد که خیلی هم مجهول نیستند، راهشان را کج کرده، بدعتی در شیعه بگذارند که قابل جبران نباشد. اگر چنین شد، مسوولیت آن با افرادی است که الان سکوت کرده و یا حتی به این قبیل افراد میدان می دهند
افرادی مثل پناهیان به راحتی فرصت می یابند که مدام در سیما مطالب و افکار و اندیشه های بی اساسشان منتشر شود
این شخص در کجا درس خوانده؟ چه قدر فقه می داند؟ چه قدر با مبانی فلسفی اسلام آشناست؟‌ چه قدر تاریخ اسلام خوانده؟ کجا تحصیل کرده که که در هر بابی نظر می دهد؟ آیا واقعا قرار است هر کس خوش صحبت است و چند جمله را به هم وصل می کند و حرفهای درشت و تازه می زند که هیچ کدام محک خود را نزد علما پس نداده، باید بتواند از وقت سیما که متعلق به تمام مردم است استفاده کند؟
بیم آن می رود تا مدتی دیگر، آن قدر این حرفها زده شود که جزو مسلمات شود و دیگر کسی نتواند از آنها انتقاد کند. البته این که این افراد در محضر رهبری این مطالب را می گویند، معنایش این نیست که آن مطالب از نظر ایشان درست است. بارها شده است که رهبری بعد از سخنرانی از آنها انتقاد کرده اند.
منبع: انتخاب برچسب ها: رسول جعفریان ، پناهیان

منبع: خرداد

کلیدواژه: رسول جعفریان پناهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت:بخش اعظمی از تلفات دنیا مخاطرات جوی، است،بیشترین افزایش دما در کشور روسیه است همچنین تغییرات در اقیانوس های اطلس و هند را امروز ما شاهد هستیم.

او افزود : منطقه آسیا جز آسیب پذیر بودن از نظر مخاطرات طبیعی است،بنابراین سال گذشته در جهان گرم‌ترین سال به ثبت رسیده است،پیش بینی می شود سال۲۰۲۴ هم شاهد گرم‌ترین سال را در جهان داشته باشیم.

به گفته او،همچنین طی سال گذشته وضعیت دما بیشترین آن در آب و اقیانوس ها رخ داده است،هر افزایشی در گرمایش جهانی موجب تغییرات میانگین دمای منطقه و بارش بیشتر می شود.

تاجبخش اضافه کرد:  اقلیم زمین یکی از بحرانی ترین دوران خود را پشت سر می گذارد و مراکز ملی هواشناسی و آبشناسی در سراسر دنیا کلیدی ترین بازیگران ارائه اطلاعات و خدمات مرتبط با تغییر اقلیم به شمار می آیند. سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش و تجهیزات منحصر به فرد در اختیار، پیشرو در ارائه خدمات مرتبط کاهش و سازگاری با تغییر اقلیم در کشور است.

او افزود:اطلاعات هواشناسی براساس اطلاعات بین المللی داده می شود ما چندین پروژه هم در دستور کار داریم که یکی از آنها پیش بینی هشدار سیل است که نیازمند ۱۱ مولفه است،همچنین ایجاد سیل  سیستم زه کشی و شیب منطقه و شهرسازی  است.

رئیس سازمان هواشناسی تاکید کرد: پایش، پیش بینی و پیش آگاهی های اقلیمی به کمک ابزاری که بیش از ۶۰ سال در اختیار این سازمان است صورت می پذیرد و می تواند گام نخستین تصمیم سازی برای تصمیم گیران کلان کشور باشد و به همین سبب روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۴ «در خط مقدم اقدام اقلیمی» نامگذاری شده است. از این رو توسعه شبکه ایستگاههای دیدبانی  با هدف پایش بهینه اقلیم، اولویت اول این سازمان است. 

وی با بیان اینکه  از سوی دیگر به منظور ارتقای بهینه سامانه های هشدار سریع مقرر شده است که طرح ابتکاری «هشدار سریع برای همه» تا سال ۲۰۲۷ در تمامی کشورها مستقر شود تا یکی از محورهای اصلی سازگاری و کاهش خطر بلایا و همچنین توسعه پایدار در کشورها از جمله ایران راه اندازی گرددگفت: این مهم نیازمند همسویی تمام متولیان مرتبط با اقلیم در سراسر کشور است تا تاثیر گذاری نقش این چرخه ارزشمند بر همگان به ویژه سیاستگذاران تراز بالای کشور روشن تر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن