Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:23:47 GMT

هشدار لوکاشنکو درباره عواقب فروپاشی بلاروس برای روسیه

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۵۵۲

هشدار لوکاشنکو درباره عواقب فروپاشی بلاروس برای روسیه

رئیس جمهوری بلاروس با تأکید بر حمایت آمریکا از مخالفان در این کشور معتقد است: هدف اصلی از اتفاقات رخ داده، در واقع روسیه است و اگر بلاروس "فروبپاشد"، نوبت به روسیه خواهد رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس در مصاحبه‌ای اختصاصی با برخی نمایندگان رسانه‌های گروهی روسی هشدار داد که اگر بلاروس "فروپاشد"، این مسئله برای فدراسیون روسیه هم اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به روزنامه نگاران روس گفت: «شما هم نباید آرام ننشینید. برای شما نیز به زودی ممکن است رویدادهای سیاسی خاصی، حتی در سطح اتفاقات در بلاروس، رخ بدهد. آیا می دانید ما با مقامات روسیه به چه نتیجه‌ای رسیده‌ایم؟ اگر امروز بلاروس فرو بپاشد، روسیه هدف بعدی خواهد بود.»

لوکاشنکو تأکید کرد: «این واقعیت باید درک شود که مسئله بر سر تنها بلاروس نیست. هدف اصلی آنها روسیه است و به همین دلیل، شما نیز در مسکو نباید آرام بمانید.»

وی افزود: «ایالات متحده آمریکا در پشت کانال‌های تلگرام مخالفین بلاروسی است و بدین ترتیب از آنها حمایت می‌کند.» به گفته وی،  این مسئله‌ای است که همه از آن اطلاع دارند.  

رئیس جمهوری بلاروس همچنین آمادگی خود برای ادامه ادغام در کشور متحد با روسیه اعلام کرده و یادآور شد، ابتدا لازم است تا تمامی پروژه‌های موجود در چارچوب کشور متحد واقعاً تحقق پیدا کنند.

الکساندر لوکاشنکو در این صاحبه همچنین اعتراف کرد که مدتهاست در سمت خود باقی مانده ، البته به عقیده وی، این کار برای حفاظت از کشور ضروری است.

وی برگزاری انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری در این کشور، پس از انجام اصلاح قانون اساسی را منتفی ​​ندانست.

لوکاشنکو همچنین تأکید کرد که قصد ندارد با اعضای شورای هماهنگی مخالفان صحبت کند، برای اینکه اصلا نمی داند این افراد چه کسانی هستند. به عقیده وی، این افراد را نمی‌توان مخالف نامید، هر آنچه آنها ارائه می دهند برای بلاروس و مردم این کشور یک فاجعه است.

رئیس جمهوری بلاروس ادامه داد، وی متقاعد شده که نمایندگان شورای هماهنگی مخالفان قصد دارند "همه روابط با روسیه برادرانه" را قطع کنند و همچنین مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی در کشور که اکنون رایگان است را با هزینه پرداخت کنند.

لوکاشنکو همچنین معتقد است که مخالفان می خواهند تمامی موسسات تجاری و صنعتی در کشور را نابود کنند و کارمندان آنها را بیکار کنند.

لوکاشنکو: تقریباً نیمی از ارتش در مرزهای بلاروس مستقر هستندششمین گفت‌وگوی تلفنی پوتین و لوکاشنکو/ توافق درباره دیدار در مسکولوکاشنکو: به تحریم‌های اروپایی‌ها علیه بلاروس پاسخ خواهیم داد

لازم به یادآوری است، انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، در تاریخ 9 آگوست (19 مرداد ماه) برگزار شد. طبق اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی توانست 80.08 درصد آراء را بدست آورد. 10.09 درصد از رای‌دهندگان بلاروسی هم از "سوتلانا تیخانوفسکایا" - نامزد مخالفان حمایت کردند. مخالفان این نتایج را به رسمیت نمی‌شناسند و اعتراضات گسترده در مینسک و سایر شهرهای بلاروس، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه بلاروس رئیس جمهوری بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی 2024» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

امیر محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشورهای ناظر هیئت هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشورهای مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشورهایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه‌مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشورهای مهمان نظرخواهی کرده و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم