Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عصر روز گذشته در نشست با رئیس و اعضای انجمن مجموعه‌داران ایران که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: «در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی خود را برای حمایت کامل از مجموعه‌داران اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد دارم مجموعه‌داران افرادی هستند که از روی عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و با توجه به ارزشمند بودن کارهای آن‌ها در سفرهایی که به استان‌های مختلف خواهم داشت حتماً از مجموعه‌های بخش خصوصی بازدید خواهم کرد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه بر اهمیت معرفی آثار و اشیای مجموعه‌داران تاکید کرد و افزود: «این آثار باید به شکل مناسبی معرفی شوند از همین رو پیشنهاد من این است که این آثار در پورتال جامع گردشگری ایران که به ۵ زبان زنده دنیا به معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی کشورمان می‌پردازد، معرفی شوند.»

وی بر اهمیت حفظ مجموعه آثار ارزشمند در اختیار مجموعه‌داران تاکید کرد و گفت: «این مجموعه‌های ارزشمند باید حفظ شوند، شاید این نگرانی وجود داشت باشد که بعد از فوت یک مجموعه‌دار، مجموعه آثار و اشیای او چه می‌شود، به همین دلیل و به‌عنوان یک پیشنهاد مطرح می‌کنم که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این آمادگی را دارد که اگر مجموعه‌داری، مجموعه آثار و اشیای خود را به این وزارتخانه اهدا کند به اسم آن فرد نگهداری شود و به نمایش درآید.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: «در کنار این آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی که در جای جای کشور وجود دارد، آثار و اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند و یا در مجموعه‌های بخش خصوصی به خوبی توسط شما مجموعه‌داران حفظ می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان یک گنجینه ارزشمند معرفی شوند که مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی است و بخش مهمی از فرهنگ و هویت تاریخی ما به حساب می‌آید.»

منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران نیز گفت: «تاریخ مجموعه‌داری در ایران به ۱۷۰ سال قبل بازمی‌گردد. مجموعه‌داران افرادی هستند که بدون توقع و بدون چشم‌داشت در حوزه فرهنگ و هویت تاریخی کشور فعالیت می‌کنند.»

وی افزود: «مجموعه‌داران افرادی هستند که از جایی حقوق و دستمزد دریافت نمی‌کنند و بودجه و اعتباری برای مجموعه‌ای که دارند نمی‌گیرند، با این حال با عشق به فعالیت خود ادامه می‌دهند و با توجه به علاقه‌ای که به حوزه فرهنگ دارند در این راه گام برمی‌دارند.»

لطفی در ادامه گفت: «آثار، اشیا و اموالی که مجموعه‌داران بخش خصوصی در اختیار دارند بسیار ارزشمند است و امید داریم با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن حفظ و صیانت هرچه بهتر آن‌ها، این آثار به خوبی نیز معرفی شوند.»

در این نشست تعدادی از مجموعه‌داران به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان نشست از تمبر علی اصغر مونسان به‌عنوان اولین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

کد خبر 5019489 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه علی اصغر مونسان گردشگری محرم 99 تازه های نشر ویروس کرونا ترجمه گردشگری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رایزنی فرهنگی معرفی کتاب عاشورا تجدید چاپ انتشارات علمی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب انتشارات سروش گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی مجموعه داران معرفی شوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود