Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جاده سنندج-مریوان یکی از خطرناک‌ترین و مرگبارترین جاده‌های استان کردستان که پروژه جایگزین این محور پس از گذشت ۱۷ سال هنوز تکمیل نشده و سال‌هاست انتظار بریدن روبان دولتمردان را می‌کشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عملیات اجرایی احداث جاده جدید سنندج-مریوان مشهور به واریانت تیژتیژ-گاران از سال 82 آغاز شده اما هنوز پس از گذشت سالیان سال به اتمام نرسیده و به‌سبب حوادث متعدد، تبدیل به کابوس مرگ برای هم‌استانی‌ها، ساکنان و مسافران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده سنندج-مریوان به‌دلیل حجم بالای تردد، عرض کم و دوطرفه بودن یکی از خطرناک‌ترین و مرگبارترین جاده‌های استان کردستان و همواره به عنوان مسیری حادثه‌خیز خبرساز بوده، به طوری‌که در چند سال اخیر تصادفات بی‌شماری در این محور به وقوع پیوسته و پایان زندگی بسیاری را رقم زده و صدمات جسمی نیز پدید آورده است. گرچه در طول سالیان گذشته وزراء، استانداران، نمایندگان مجلس، فرمانداران و هر مسئول استانی و شهرستانی از این پروژه بازدید کرده اما هیچ کدام کارساز نبوده و تاکنون خروجی حرکات نمایشی لاک‌پشتی به جایی نرسیده است.

محمدصدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره آخرین وضعیت پروژه راهسازی جاده سنندج-مریوان مشهور به واریانت تیژتیژ-گاران می‌گوید: پروژه بهسازی سنندج- مریوان 52 کیلومتر است که در 6 قطعه تعریف شده و قطعات 1و 2 و 3 آن با پیشرفت بیش از 90 درصد در حال انجام است.

وی افزود: قطعات 4و5و6 نیز پیمانکاران فعالی داشته و روند ساخت این قطعات نیز با شتاب مناسب در جبهه‌های مختلف در حال انجام است که اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند در آینده نزدیک شاهد اتمام پروژه و تحقق یکی از وعده‌های مورد مطالبه مردم شریف استان خواهیم بود.

کردستان| جاده "سنندج ـ مریوان" پس از گذشت 17 سال همچنان دستخوش وعده‌هاستمحور ‌جدید سنندج ـ مریوان چه زمان به ‌بهره‌برداری می‌رسد؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: کاهش زمان سفر، تسهیل در دسترسی به مرز رسمی باشماق، کاهش استهلاک خودرو و کاهش هزینه حمل کالا، ایجاد درآمد ارزی، توسعه دیپلماسی اقتصادی و ارتقای مبادلات مرزی، صرفه‌جویی در زمان و انرژی و از همه مهمتر افزایش ایمنی حمل و نقل و رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان از اهم اهداف و اهمیت احداث این پروژه است.

ثابتی با بیان اینکه شاخص‌های بهره‌مندی از راه در استان از رشد چشم‌گیری برخوردار بوده و در این دولت بهسازی راه در حوزه‌های مختلف بین شهری، بزرگراهی و راه روستایی همواره در اولویت پروژه‌های عمرانی بوده است، یادآور شد: از سال 92 تاکنون بهره‌مندی از راه آسفالته روستایی از 36 درصد به حدود 50 درصد نزدیک شده و بهره‌مندی از بزرگراه نیز هم‌اکنون 21 درصد است که با میانگین کشوری فاصله چندانی ندارد.

به گزارش تسنیم، پیش از این مسئولان قبلی و فعلی وعده‌های زیادی در خصوص تکمیل جاده جدید سنندج-مریوان داده‌اند که این وعده‌ها به هر دلیلی تاکنون اجرایی نشده ‌اما بهتر است برای حفظ آبرو هم که شده، دولتمردان قبل از اتمام عمر این دولت، این جاده را به بهره‌برداری رسانده تا این پروژه در لیست «گزارش عمل‎نکرد» دولت در استان بیرون آمده و بیشتر از این شاهد حوادث تلخ و ناگواری در این جاده مرگ‌بار نباشیم.

انتهای پیام/484/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان سنندج مریوان پس از گذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در دیدارفینال جام فوتسال کارگرکه به مناسبت هفته کار و کارگردر سنندج برگزار شد تیم اتاق اصناف استان در یک بازی مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر از سد کارگران شهرداری گذشتند.

رئیس هیئت ورزش کارگران کردستان با بیان اینکه 12 تیم از قشر کارگر و صنوف مختلف در این جام شرکت کرده بودند گفت : در نهایت تیم های اتاق اصناف ، کارگران شهرداری و تعاونی 298 تانکر داران به ترتیب به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

بدری افزود : در این مسابقات که 10 روز به طول انجامید 34 مسابقه برگزار شد.

وی عنوان کرد : تیم اتاق اصناف به عنوان نماینده سنندج در مسابقات فوتسال استان حضور خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • اختصاصی|جزئیات جدید از قتل مریوان/قاتل بیماری روانی داشت
  • قتل ۳ عضو خانواده مریوانی؛ قاتل دستگیر شد
  • دستگیری قاتل در عملیات ضربتی پلیس مریوان
  • قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده در مریوان/ قاتل دستگیر شد
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • ۸ سد کردستان سرریز شد