Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:54:27 GMT

سرانه فضای آموزش کهریزک با رشد جمعیت منطقه تناسب ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۵۸۰۷

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بخش کهریزک، محمدرضا افضلی نیا روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات مدارس این بخش با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در منطقه افزود: شایسته است مدیران شهری در واگذاری اراضی با کاربری آموزشی مساعدت کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز در بخش کهریزک مستلزم همراهی و تعامل سازنده مجموعه شهری به ویژه شهرداری است که بتوان با بهره‌مندی از حضور خیرین گامی مؤثر در راستای جبران کمبود فضای آموزشی منطقه برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهار داشت: انتظار از شهرداری و شورای شهر این است که با تعامل و مشارکت یکدیگر اراضی با کاربری آموزشی را واگذار و مشکلات را برطرف کنند.

افضلی‌نیا با اشاره به موضوع زمین در منطقه چهارباغ تصریح کرد: با وجودی که زمین موردنظر برای احداث مدرسه از قابلیت مناسبی برای احداث ساختمان برخوردار نبود اما تلاش شد تا جانمایی مناسبی برای آن صورت گیرد که در حال حاضر با مشارکت خیرین تا حدودی اعتبار آن تامین شده اما بهره برداری از این پروژه نیازمند مساعدت سازمان نوسازی مدارس است.

وی یادآور شد: مدرسه مسکن مهر نیز تا سه ماه آینده با تخصیص اعتبار لازم از سوی نوسازی مدارس به مرحله اجرا می‌رسد.

بخشدار کهریزک نیز در این جلسه گفت: موضوع احداث مدرسه در منطقه چهارباغ ظرف یک ماه آینده طی توافق آموزش و پرورش و شهرداری کهریزک باید تعیین تکلیف شود.

امین بابایی با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های آموزشی اظهار داشت: قطعاً ارتقا سرانه آموزش و پرورش بخش کهریزک نگاه توسعه‌محور همه دستگاه‌ها را می‌طلبد که خوشبختانه هم در سطح استان و شهرستان و هم در سطح بخش این نگاه وجود دارد.

وی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در بخش کهریزک نتایج مثبتی را در سطح منطقه به دنبال دارد و از آن می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری مؤثر یاد کرد که نیاز است در این زمینه زیرساخت‌ها در مدت زمان کمتری تامین و تقویت شود.

بخشدار کهریزک سپس با اشاره به موضوع احداث مدرسه در منطقه چهارباغ افزود: در این راستا مقرر شده با احراز تبصره بند یک، مستندات تفاهم‌نامه از طرف آموزش و پرورش به شهرداری ارائه و بر مبنای تبصره ۲ موضوع پرداخت تعهد از شهرداری پس از تأییدیه صورت وضعیت پیمانکار یا خرید مصالح موردنیاز ظرف مدت یک ماه مشخص شود.

بابایی ادامه داد: در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی‌توان به توسعه پایدار که متضمن ابعاد مختلف رفاه، آسایش و سعادت است دست یافت، بنابراین آموزش و پرورش نقطه آغازین حرکت توسعه علمی در کشور است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی در بخش کهریزک وجود دارد و باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش، از این ظرفیت‌ها استفاده کرد که یکی از آنها حضور خیرین نیکوکار است تا بتوان از بار مشکلات ناشی از کمبود فضای آموزشی کاست.

به گفته افضلی نیا  در سال ۹۳ شمار دانش آموزان کهریزک ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که در حال حاضر این تعداد دانش آموز به ۳۲ هزار نفر در ۱۲۴ مدرسه رسیده است.

بخش کهریزک با جمعیتی در حدود ۱۶۳ هزار نفر ایرانی و اتباع از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری مدارس کهریزک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری مدارس کهریزک شهرستان ری مدارس کهریزک اخبار کنکور آموزش و پرورش بخش کهریزک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت