Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد صابری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با بیان اینکه منظور از همیار اورژانس و اورژانس یار، دریافت خدمات داوطلبانه‌ای است که ما می‌توانیم از افراد جامعه داشته باشیم، گفت: طبق اساس نامه سازمان اورژانس کشور که سال ۹۶ در هیات دولت به تصویب رسید، سازمان اورژانس متعهد شد، برای افزایش توانمندی، مسئولیت پذیری و آگاهی جامعه و افراد و خانواده‌ها اقداماتی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه افراد جامعه در صورتی که تمایل داشته باشند، می‌توانند با اورژانس همکاری کنند، افزود: برنامه‌های واحد جذب داوطلبان در اورژانس کرمان هم فعال شد تا افراد جامعه، خانواده‌ها و حتی سازمان‌های دولتی و خصوصی بتوانند با اورژانس همکاری داشته باشند.

صابری همکاری با فوریت‌های پزشکی در طرح همیاران اورژانس را در دو قالب عنوان و بیان داشت: در قالب اول خیرانی هستند که می‌توانند با وقف موقوفات، کمک‌های مالی برای ساخت ساختمان‌های پایگاه اورژانس و خرید تجهیزات مورد نیاز اورژانس و پرداختن به مسائل فرهنگی و آموزشی با اورژانس همکاری داشته باشند و به طور کلی فوریت‌های پزشکی را در مسائل مادی و معنوی حمایت کنند.

او با بیان اینکه قالب دوم طرح مربوط به داوطلبان است، تصریح کرد: افرادی که در زمان بحران‌ها می‌توانند خدمات داوطلبانه و رایگان ارائه دهند و با اورژانس همکاری داشته باشند نیز به دو گروه اورژانس یار و همیار اورژانس دسته بندی می‌شوند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اورژانس یار به افرادی اطلاق می‌شود که یک مدرک تخصصی مرتبط با گروه‌های پزشکی مثل پرستاری، پزشکی، مامایی، فوریت‌های پزشکی، هوشبری و یا اتاق عمل را داشته باشد و به واسطه دارابودن مدرک تحصیلی و تخصص در حوزه پزشکی می‌تواند خدمات مستقیم و خوبی را ارائه دهند و به عنوان اورژانس یار با ما به صورت داوطلبانه همکاری داشته باشد.

او با بیان اینکه همیار اورژانس افرادی هستند که مدارک تخصصی و دانشگاهی مربوطه را ندارند و می‌توانند در دوره‌هایی آموزشی که اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی برگزار می‌کند، شرکت کرده و آموزش کمک‌های اولیه را ببیند، گفت: این افراد در مواقع لازم و بحران ها می توانند در ارئه خدمات اولیه به ما کمک کنند.

صابری با اشاره به اینکه آموزش‌های اولیه‌ای که اورژانس ارائه می‌دهد از گذشته وجود داشته و هم اکنون نیز ادامه دارد، بیان داشت: واحد آموزشی مرکز فوریت‌های پزشکی، اکنون در خصوص آموزش داوطلبان فعال‌تر می‌شود.

او با بیان این که واحد آموزشی ما آموزش‌های خدمات اولیه را برای افراد مختلف برعهده دارد، اظهار کرد: هر کدام از سازمان ها، نهاد‌ها و حتی مردم عادی که علاقه‌مند باشند می‌توانند به صورت فردی در کلاس‌هایی که در اداره فوریت‌های پزشکی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اگر افراد و یا ارگان‌هایی به صورت گروهی هم مکان‌هایی را اعلام کنند، استادان ما در آنجا حضور پیدا می‌کنند و با تجهیزات و امکاناتی که لازم است، به تدریس می‌پردازند.

او بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در شرایط فعلی، کلاس‌های حضوری کمرنگ‌تر شده است و بیشتر آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

صابری تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اورژانس کرمان مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس 115 علوم پزشکی اورژانس پیش بیمارستانی اورژانس همکاری فوریت های پزشکی همکاری داشته اورژانس یار داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی