Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری پس از ابلاغ مجوز انتقال دارایی به این صندوق که به زودی صورت می‌گیرد، قطعا در مهرماه اجرایی می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اکبر افتخاری امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی این استان با قدردانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای توجه جدی به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه همسان سازی حتما از مهرماه مطابق با ضوابط ابلاغی اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افتخاری، اظهار کرد: مقدمات اجرای همسان سازی و صدور احکام فراهم شده و این صندوق آمادگی دارد تا پس از صدور مجوز‌های لازم از مراجع ذی صلاح و طبق ضوابط اجرایی ابلاغ شده نسبت به صدور احکام جدید اقدام کند.

وی در خصوص بیمه تکمیلی درمان نیز گفت: اولویت برنامه‌ای ما از روز اول، بهبود بیمه تکمیلی درمان بوده چراکه اگر هزینه‌های این بخش پوشش داده شود، به طور قطع کیفیت زندگی نیز بهبود خواهد یافت.

افتخاری ادامه داد: بیمه تکمیلی نسبت به گذشته یک گام اساسی بهبود پیدا کرده است. براساس بودجه تخصیص داده شده سرانه هر نفر از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته که با حفظ پرداختی بازنشستگان پوشش‌های آن دوبرابر شده و نسبت به گذشته کامل‌تر شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین یادآور شد: پوشش‌های بیماری‌های خاص از ۴۵ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه «پوشش‌های فعلی براساس داده‌ها و آمار سنوات گذشته ساماندهی و تعیین شده است» گفت: در حال نهایی کردن فرآیندی هستیم که براساس آن بتوانیم خدمات دندانپزشکی ارزان تری برای بازنشستگان فراهم کنیم.

افتخاری تصریح کرد: علاوه بر افزایش حدود دو برابری سقف تعهدات، کمک هزینه‌های یک دست دندان، ویزیت، دارو، ویلچر و سمعک نیز به عنوان خدمت‌های جدید بیمه‌ای اضافه شده و راهی باز کردیم تا در سال‌های آتی نیز این خدمات با منابع بیشتر به بازنشستگان ارائه شود.   وی همچنین به اجرای طرح‌های رفاهی با هدف افزایش قدرت خرید بازنشستگان اشاره و بیان کرد: طرح‌های متعددی از بیمه تکمیلی، وام ازدواج، وام ضروری، بسته‌های متنوع در قالب طرح یاری، خرید سهام تا تخفیف‌های هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اجرایی شده یا در حال نهایی شدن است که حداقل ۲۵ درصد قدرت خرید این عزیزان را بهبود می‌دهد.

وی درباره وام ازدواج فرزندان نیز گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده این تسهیلات فصلی بوده و در هر دوره به یک هزار نفر پرداخت می‌شود و دوره جدید آن نیز به زودی با تامین منابع لازم اجرایی و اعلام خواهد شد. تلاش می‌کنیم در مجموع ۴ هزار نفر تا پایان سال از این تسهیلات برخودار شوند.

افتخاری در ادامه به یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه دولت الکترونیک و خدمات برخط اشاره کرد و گفت: به زودی امکان صدور آنلاین (برخط) گواهی کسر از حقوق برای بازنشستگان فراهم می‌شود تا دیگر نیازی به حضور این افراد و رفت و آمد‌های مستمر نباشد و از هر کجا که نیاز داشته باشند به راحتی از این خدمت استفاده کنند.   وی با تاکید بر اینکه «شرکت‌های صندوق را بورسی و شرکت‌های کاغذی را حذف می‌کنم»، گفت: تنها راه نجات فعالیت‌های اقتصادی صندوق بورسی کردن شرکت‌ها است. بورسی کردن به معنای فروش دارایی بازنشستگان نیست بلکه به معنی این است که امکان شفافیت، نظارت و ارزش افزایی بیش از گذشته فراهم می‌شود.

افتخاری همچنین گفت: با ورود شرکت‌های صندوق به بورس، ارزش دارایی بازنشستگان مطابق ارزش روز بازار ارزیابی می‌شود که با توجه به تعمیق بازار سرمایه مطمئنا دارایی کنونی بازنشسته‌ها در بخش اقتصادی از ارزش بیشتری برخوردار می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روحیه بانشاط و پرانرژی مردم و بازنشستگان سرزمین سیستان و بلوچستان را مثال زدنی دانست و گفت: با وجود سختی‌ها و مشقت‌هایی که در این استان وجود دارد، روحیه خاص بازنشستگان و انرژی شما به ما انگیزه دوچندان برای خدمت می‌دهد.

افتخاری اضافه کرد: اینکه شما عزیزان مشکلات و راهکار‌ها را در کنار هم مطرح می‌کنید جای قدردانی دارد و ما هم با تمام توان برای حل مسائل و مشکلات موجود تلاش می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست، کانون‌های بازنشستگی استان سیستان و بلوچستان بر صدور احکام و اجرای همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق با شاغلین همطراز، افزایش کیفیت خدمات بیمه تکمیلی و اضافه شدن بیمه دندانپزشکی، افزایش تعداد تسهیلات ازدواج و وام ضروری و برگزاری جشنواره ورزشی تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همسان سازی بازنشتگی دندانپزشکی بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری بیمه تکمیلی همسان سازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص

دکتر فرهاد خدایی با اشاره به اینکه ارتباط الکترونیکی تأمین‌اجتماعی‌ و بیمه سلامت، ارتباطی دائمی است و اطلاعات بیمارانی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی و در دسته بیماران مشمول حمایت از صندوق بیماران خاص هستند، به‌صورت مستمر به بیمه سلامت ارسال می‌شود، اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، در دولت سیزدهم  و در سازمان بیمه سلامت برای حمایت مؤثرتر از همه آحاد جامعه در برابر هزینه‌های بیماری‌های پرمخاطره و بیماری‌های مزمن تشکیل شده است. هر ساله اعتبار مشخصی در بودجه برای حمایت از این بیماران پیش‌بینی می‌شود و در اختیار این صندوق قرار می‌گیرد. بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش تأمین‌اجتماعی نیز با معرفی و ارائه اطلاعات از سوی این سازمان، علاوه بر خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی؛ مشمول حمایت‌های مورد تعهد صندوق یادشده و کاهش سهم فرانشیز پرداختی هستند.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل این بیماران که بیشترین مراجعات آنان را در پی دارد مربوط به هزینه‌های داروهای مورد مصرف آنان است. تا پیش از این، بیماران خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، بعد از تهیه داروهای تجویزی باید به واحدهای خسارات متفرقه مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی در استان خود مراجعه می‌کردند تا مابه‌التفاوت سهم مورد تعهد این صندوق در مورد داروهای مشمول را دریافت کنند. با جلسات و نشست‌های متعددی که میان تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت برگزار شد در حال حاضر، ارتباط برخط داروخانه‌ها با سازمان بیمه سلامت برقرار شده است. به این ترتیب سهم موردتعهد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در همان لحظه نسخه‌پیچی در داروخانه محاسبه و از فرانشیز پرداختی بیمه‌شده کسر می‌شود. درواقع دیگر نیازی به مراجعه حضوری این بیماران به واحدهای خسارات متفرقه نیست. در خصوص اتصال سایر مراکز پاراکلینیک مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن، ام.آر.آی و ... به این سامانه نیز هماهنگی‌ها و جلسات بین این دو سازمان هنور در حال پیگیری است.

معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج از این پس در هنگام مراجعه به داروخانه‌ها برای دریافت داروهای تجویزی، چنانچه داروی تجویزی برای آنان از داروهای مشمول حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج باشد، به‌صورت برخط و خودکار از حمایت این صندوق در زمینه فرانشیز دارو بهره‌مند خواهند شد و نیازی به اقدام خاصی از سوی این بیماران نیست.

وی همچنین گفت: در مورد بیماران مبتلا به بیماری‌های پرمخاطره مانند هموفیلی، تالاسمی، ام.اس، سرطان، اوتیسم و  بیماری‌های ژنتیک و برخی دیگر از بیماری‌ها، بهره‌مندی از حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، منوط به تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها است. در مورد بیماری‌های مزمن دیابت و فشار خون نیز امکان نشان‌دار شدن بیماران به عنوان بیمار مشمول این حمایت‌ها، توسط پزشکان متخصص و در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است.

خدایی در مورد هزینه‌های بستری بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها ملزم شده‌اند مقررات مربوط به حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را در سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS) ثبت کنند. به این ترتیب در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌های پایه، سهم این صندوق از هزینه‌های درمان بیمار به‌صورت برخط و خودکار محاسبه می‌شود. در بیمارستان‌های خصوصی غیرطرف قرارداد بیمه‌های پایه نیز این بیماران می‌توانند بعد از ترخیص و با ارائه اسناد و مدارک هزینه‌های بیمارستانی به واحدهای خسارات متفرقه، سهم صندوق یادشده را دریافت کنند.

گفتنی است طبق بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ حمایت‌های ویژه‌ای برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته شده و صندوق ویژه‌ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. موضوع فعالیت این صندوق، فراهم‌آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت‌محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل و نظایر آن است فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند