Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سقوط اخیر بورس وال استریت هزار میلیارد دلار از ارزش سهام 6 شرکت بزرگ آمریکایی را به باد داد

شب گذشته برای سومین روز معاملاتی متوالی شاهد کاهش شاخص‌های بورس آمریکا بودیم.

در روز معاملاتی که گذشت نماد شرکت‌های فناوری صف‌های فروش سنگینی را شاهد بودند که تا پیش از این همین نمادها اصلی‌ترین پیشران رشد بورس آمریکا پس از سقوط در ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص داوجونز 600 واحد سقوط کرد و نزدک هم 400 واحد معادل بیش از 4 درصد پایین آمد.

منفی شدن روزهای گذشته باعث شده تا ارزش سهام شرکت اپل که نخستین شرکت آمریکایی بود که به ارزش بازار دو هزار میلیارد دلار رسیده بود 325 میلیارد دلار کاهش یابد.

در معاملات شب گذشته ارزش سهام اپل هم 7 درصد منفی شد.

بانک گلدمن ساکس آمریکا به مشتریان خود هشدار داده است که ممکن است طی 12 ماه آینده ارزش سهام اپل حدود 33 درصد سقوط کند.

ارزش سهام آمازون هم که به خاطر کرونا و روی آوردن مردم به خرید اینترنتی فروش خوبی را تجربه کرده بود 191 میلیارد دلار پایین آمده است.

ارزش سهام دو شرکت مایکروسافت و آلفابت، شرکت مادر گوگل، هم به ترتیب 219 و 135 میلیارد دلار ریخت و ارزش بازار فیس بوک هم 89 میلیارد دلار منفی شد.

شرکت تسلا هم از جمله بازنده‌های بزرگ بازار دیروز بود به گونه‌ای که با بیش از 21 درصد سقوط 80 میلیارد دلار از ارزش بازارش به باد رفت.

طی سه روز معاملاتی گذشته ارزش بازار تسلا 109 میلیارد دلار ریخته است.

چهارشنبه هفته پیش مجموع ارزش 6 شرکتی که گفته شد 8.2 تریلیون دلار بود که حالا به 7.1 تریلیون دلار سقوط کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس وال استریت شرکت های آمریکایی شرکت اپل میلیارد دلار ارزش بازار ارزش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو نازاریو: هر دو باشگاهم را می فروشم!

اسطوره برزیلی دنیای فوتبال، دیگر تمایلی به باشگاه داری ندارد.

طرفداری | رونالدو نازاریو، اسطوره برزیل و رئال مادرید، به زودی به دنبال واگذاری سهام اکثریت خودش در رئال وایادولید خواهد بود،  آن هم پس از اینکه سهام تیم برزیلی کروزیرو را فروخت.

طبق گزارش مارکا، رونالدو در یک کنفرانس مطبوعاتی که در آن درباره فروش کروزیرو صحبت می کرد، تأیید کرد که «رئال وایادولید بعدی است». رونالدو، کروزیرو را با بیش از 70 میلیون یورو خریداری کرد و بدهی های حدود 180 میلیون یورویی آنها را به عهده گرفت و بدین ترتیب باشگاه را از ورشکستگی نجات داد. او اکنون 90 درصد سهام این تیم را به قیمت 109 میلیون یورو فروخته است.

وایادولید دوران پرفراز و نشیبی را تحت نظر رونالدو تجربه کرده است. او قبل از سقوط وایادولید به سگوندا دیویژن، با مبلغی نزدیک به 80 میلیون یورو برای فروش باشگاه توافق کرده بود. مشخص نیست که ارزش باشگاه اکنون چقدر است، اما او امیدوار است که آنها در این فصل به لالیگا صعود کنند، که باعث افزایش ارزش باشگاه خواهد شد. آنها در حال حاضر با امتیازی برابر با لگانس در رده دوم قرار دارند. در ورزشگاه خوزه زوریلا نیز شعارهایی برای خروج رونالدو سر داده شده است، دوران حضور او در وایادولید طی شش سال گذشته شاهد صعود، سقوط، صعود مجدد و سقوط دوباره آنها بوده است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • رونالدو نازاریو: هر دو باشگاهم را می فروشم!
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟