Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@15:52:05 GMT

سقوط تریلیون دلاری سهام شرکت‌های فناوری

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۸۳۱۳

سقوط تریلیون دلاری سهام شرکت‌های فناوری

ایتنا - شش سهام بزرگ بخش فناوری آمریکا پس از صعود چشمگیری که هفته گذشته به اوج خود رسید، در مدت سه روز گذشته بیش از یک تریلیون دلار از دست دادند.

اپل که در ۱۹ اوت به ارزش بازار دو تریلیون دلاری دست یافت، با سقوط آن به میزان حدود ۳۲۵ میلیارد دلار در مدت سه روز گذشته مواجه شد. ارزش سرمایه بازار مایکروسافت ۲۱۹ میلیارد دلار، آمازون ۱۹۱ میلیارد دلار و آلفابت ۱۳۵ میلیارد دلار کاهش یافت و تسلا که ارزش سهامش روز سه شنبه ۲۱ درصد سقوط کرد و بدترین سقوط روزانه تاریخ خود را تجربه کرد، ۱۰۹ میلیارد دلار ارزش سرمایه بازارش را در سه روز گذشته از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش فیس بوک هم ۸۹ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس گزارش شبکه سی.ان.بی.سی، ارزش غول‌های فناوری در سال میلادی جاری با وجود شیوع ویروس کرونا و بیکاری گسترده، رشد چشمگیری داشته است. سرمایه گذاران روی این حساب که غول‌های فناوری با توجه به عظمت و قدرتشان می‌توانند پناه خوبی در برابر رکود ناشی از پاندمی باشند، میلیاردها دلار را به سوی آنها سرازیر کرده اند و ارزش این پنج شرکت از ۲۳ مارس مجموعا سه تریلیون دلار افزایش یافته است که تقریبا با مجموع ۵۰ شرکت ارزشمند بعدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ برابر شده است. ارزش سهام اپل روزانه ۶.۸ میلیارد دلار افزایش یافت که بیشتر از ارزش امریکن ایرلاینز بود.

شش شرکت بزرگ فناوری در ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود پنج تریلیون دلار ارزش داشتند اما مجموع ارزش آنها تا روز سه شنبه به ۷.۱ تریلیون دلار رسید. اگرچه این شرکتها در سه روز گذشته ضرر هنگفتی را متحمل شدند اما همچنان ارزش آنها ۲.۱ تریلیون دلار بیشتر از ابتدای سال است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک سهام آمازون تسلا تریلیون دلار میلیارد دلار سه روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با تبریک روز کارگر گفت: خدا را شاکرم که امروز این اتفاق خوب رقم خورده است. به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار و اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بسیاری به بهره برداری رسید که از توان آنها رشد تولید و صادرات را به دست آوردیم.

وی تأکید کرد: هر دو دستگاه که متولی ارائه آمار رشد اقتصادی بودند هر سه ماه آمار رشد اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد را گزارش دادند و فصلی داشتیم که رشد صنعت نفت و گاز به بیش از ۲۵ درصد در این آمار رسید. این شرایط تا جایی پیش رفت که حدود نیمی از رشد اقتصادی ۶ درصدی سال گذشته کشور مربوط به بخش صنعت نفت و گاز بود.

اوجی گفت: محدودیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادستی برداشته شد و هلدینگ‌ها نیز به خصوص در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل توانایی خود را نشان داده اند. تجارب من در بخش خصوصی مرا به این درک رساند که باید سد مقابل ورود بخش خصوصی به صنایع بالادستی شکسته شود. امروز این فضا باز است و وزارت نفت از هر شرکتی برای توسعه کشور و جهش تولید استقبال می‌کند. امسال بیش از ۵۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار را آغاز می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برای تحقق شعار سال برنامه دارد و به امید خدا بیش از ۷۰ پروژه به بهره برداری می‌رسد. تولید نفت ما امسال جهش خواهد داشت و همچنین توان پالایش نفت ما نیز شاهد افزایش خوبی خواهد بود. با جلوگیری از خام فروشی درآمد و ارزش افزوده مال ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در بحث پتروشیمی‌ها سال گذشته ما به پتروشیمی‌ها ۸ درصد گاز بیشتری دادیم و رکورد تولید ۷۵ میلیون تنی توسط پتروشیمی رقم خورد و امیدواریم که امسال این رکورد نیز شکسته شود.  

اوجی تاکید کرد: ناترازی انرژی ناشی از بی توجهی به امر سرمایه گذاری در تولید بوده و صرفه جویی بوده است. به تمام نیروگاه‌ها و صنایعی که در بهینه سازی مصرف انرژی کوشا نیستند اخطار می‌دهیم. نمی‌شود که تولید به دنبال مصرف بدود؛ این نفت و گاز سرمایه مردم است؛ به همین جهت ما باید در بهینه سازی مصرف کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟