Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ نشست هم اندیشی راهکارهای مردمی و تسهیل فرزند آوری در قم برگزار و در این نشست بر لزوم حمایت از زوج های نابارور توسط خیران تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست هم اندیشی راهکارهای مردمی و تسهیل فرزند آوری ظهر امروز در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ابوترابی عضو شورای راهبری جمعیت در این مراسم بیان کرد: پس از 3 دهه قصد داریم موضوع افزایش جمعیت را مورد تاکید قرار دهیم ولی همچنان ابعاد فرهنگی را مدنظر قرار ندادیم، باید از توان مردمی بهره مند شویم ولی این مسئله بدون موضوعات فرهنگی محقق نمی شود.

وی افزود: موضوعی در تکنیک های فرهنگ سازی جامعه به فرزند آوری وجود دارد که باید مورد توجه باشد، 12 میلیون نفر در سن ازدواج داریم که متاسفانه با شرایط اقتصادی موجود با شتاب سریع به سوی تجرد در حال حرکت هستیم.

مجلس آماده شنیدن پیشنهادهای شورایعالی انقلاب فرهنگی در حوزه جمعیت استعضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌: با طرح تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده مخالفم / کمیسیون ویژه اختیارات کمتری دارداجرای طرح خاص مبارزه با تخلفات و آسیب‌های اجتماعی در محلات پر جمعیت و حاشیه‌ای شهر یزد

حجت الاسلام محمد حسین ندیمی رئیس موسسه اندیشه مسطور نیز در این نشست هم اندیشی گفت: باید فرهنگ سازی ایجاد شود و فرهنگ کاهش جمعیت از بین برود، در این زمینه راهکاری ایجاد شود که افرادی که علاقه مند به فرزند هستند و نابارور بوده و توان مالی برای درمان ندارند توسط خیران سلامت حمایت شوند، طبق گفته وزارت بهداشت اگر 20 درصد این افراد به سمت درمان بروند مشکل آنها حل می شود.

مریم اردبیلی آینده پژوه حوزه جمعیت نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در ایام کرونا به این نکته رسیدیم که کمترین مشکل را خانواده های چند فرزند دارند و خانواده تک فرزند با مشکلات زیادی روبرو شدند، در مواجه با بحران خانواده های دارای چند فرزند مشکلات بسیار کمتری دارند.

انتهای پیام/452/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نشست هم اندیشی فرزند آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد