Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 27 میلیون و 733 هزار و 330 نفر رسیده‌ است که 19 میلیون و 827 هزارو 662 نفر بهبود یافته و 901 هزارو 822 نفر جانشان را از دست داده اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 27 میلیون و 733 هزار و 330 نفر رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از این تعداد 19 میلیون 827 هزارو 662 نفر بهبود یافته اند و 901 هزار و 822 نفر جان باخته اند.

شمار تلفات کرونا در آمریکا به مرز 190 هزار نفر رسید
طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز با مرگ حدود پانصد نفر دیگر در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به حدود صد و نود‌ هزار نفر افزایش یافت.
بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست‌کم 436 مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 189 هزار و 642 نفر افزایش یافت.
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم 26 هزار و 185 مورد جدید به «کووید-19» مبتلا شده‌ند تا مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا به 6 میلیون و 326 هزار و 791 نفر برسد.
مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا و تلفات این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.
همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا را 6 میلیون و 514 هزار و 231 نفر و مجموع تلفات این ویروس را در این کشور 194 هزار و 32 نفر گزارش کرده است.
طبق گزارش وبگاه «کووید یو اس ای» که اخبار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با 744 هزار و 216 مورد ابتلا و 13 هزار و 818 مورد فوتی، کانون بیماری «کووید-19» در آمریکا است و ایالت نیویورک که زمانی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا را داشت، هم‌اکنون بعد از فلوریدا و تگزاس، با 440 هزار و 578 مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد.
ایالت نیویورک، با 33 هزار و 16 مورد فوتی، همچنان بیشترین تلفات مرتبط با کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

ابتلای بیش از نیم میلیون کودک آمریکایی به کرونا
بر اساس گزارش جدید دانشکده طب اطفال و انجمن بیمارستان کودکان آمریکا، نیم میلیون کودک در این کشور به کووید 19 مبتلا شده اند.
شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، در دوره بین بیستم اوت تا سوم سپتامبر، شمار کودکان جدید مبتلا به کووید 19، 16 درصد افزایش یافته است.
«آکادمی طب اطفال در آمریکا» و «انجمن بیمارستان کودکان» می‌گویند بیش از 513000 کودک مبتلا  به عفونت کرونا تشخیص داده شده‌اند.
"جاناتان راینر"، تحلیلگر پزشکی در آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت، افرادی که شاید در شش ماه گذشته بیش از همه در خانه بوده اند، کودکان بودند، کودکان نمی‌توانند سوار خودرو شوند و به تجمعات انتخاباتی ترامپ بروند؛ بنابراین بیشتر کودکان در خانه بوده اند، و اکنون ما با فرستادن کودکان به مدارس آن‌ها را در معرض کودکان دیگر قرار می‌دهیم و خواهیم دید که ویروس با چه سرعتی بین آن‌ها سرایت می‌کند. این ترسناک است و دوران سختی برای والدین است.
جاناتان راینر افزود، همه می‌خواهند فرزندانشان به مدرسه بروند و تمایل به فرستادن کودکان به مدارس و گشایش مدارس، واقعی و منطقی است و نیازی به توضیح در این باره نیست که چرا می‌خواهیم فرزندانمان به مدرسه بروند. اما اگر آن‌ها به مدرسه بروند، بیمار می‌شوند.
دانشگاه «جانز هاپکینز» روز چهارشنبه، در تازه‌ترین آمار درباره موارد مبتلایان به کرونا اعلام کرد در مجموع 6 میلیون و 514 هزار و 231 نفر به این بیماری مبتلا هستند و مجموع قربانیان آن را در این کشور 194 هزار و 32 نفر گزارش کرده است.
مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روز‌های قبل این مرکز نشان می‌دهد که بعد از مدت‌ها، تعداد آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به زیر 30 هزار نفر و تعداد آمار روزانه تلفات کووید-19 در این کشور به زیر 300 نفر کاهش یافت.
آمریکا همچنان در صدر کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار گرفته است و هند که پیش از این در رده سوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار داشت، هم‌اکنون با چهار میلیون و 204 هزار و 613 مورد ابتلا و 71 هزار و 642 مورد فوتی از برزیل با چهار میلیون و 147 هزار و 794 مورد ابتلا و 126 هزار و 960 مورد فوتی پیشی گرفته و در رده دوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار گرفته است.

ترامپ باعث شیوع ویروس کرونا در نیویورک شد
فرماندار نیویورک با مقصر دانستن رئیس‌جمهور آمریکا در شیوع ویروس کرونا در این ایالت، مؤسسه‌های درمانی و وزارت امنیت داخلی دولت این کشور را بی‌کفایت توصیف کرد.
«اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک در ادامه انتقادهای تند خود از نحوه عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با شیوع ویروس «کووید19»، گفت او مسئول سرایت این بیماری به نیویورک است.
به نوشته وبگاه «هیل»، کومو طی نشستی خبری، با انتقاد از ترامپ به دلیل تخصیص ندادن بودجه مورد نیاز برای رفع و رجوع کردن عواقب همه‌گیری کرونا در شهر و ایالت نیویورک، گفت وی به دلیل ممنوع نکردن سفر اروپایی‌ها به آمریکا، مسئول شیوع این ویروس است.
وی در این باره توضیح داد: «دونالد ترامپ باعث طغیان کووید در نیویورک شد. این، واقعیت است. این حقیقتی است که خود او به آن اذعان کرده، سی‌دی‌سی اذعان کرده و [آنتونی] فائوچی نیز اذعان کرده است».
بر این اساس، فرماندار ایالت نیویورک با انتقاد از ترامپ به دلیل «چینی» خواندن ویروس کرونا و ممنوع نکردن سفر اروپایی‌ها به آمریکا، نهادهای درمانی این کشور از جمله سی‌دی‌سی و مؤسسه ملی بهداشت و همچنین وزارت امنیت داخلی دولت ترامپ را بی‌کفایت خواند.
کومو اظهار داشت: «این ویروس آمریکایی‌هایی بسیار بسیار بیشتری را در مقایسه با چیزی که شما نگران آن در مرزهای جنوبی هستید، کشته است. این کشور افراد بسیار بیشتری را در مقایسه با کشورهای دیگر در جهان بر اثر کووید از دست می‌دهد».
وی ادامه داد: «می‌دانید چه کسی این کار را کرد؟ بی‌کفایتی دونالد ترامپ. و اکنون نیز آنها بودجه فدرال برای کمک به بازسازی صدمات این شبیخونی (ویروس کرونا) که خودشان خلق کردند را ارائه نمی‌کنند».

ثبت90 هزار بیمار جدید کرونا در هند
با ثبت90 هزار بیمار جدید کرونا در هند ، تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به 4 میلیون و 370 هزار و 128 نفر رسیده است.
 وزارت بهداشت ورفاه خانواده هند اعلام کرد در 24 ساعت گذشته نتایج آزمایش تشخیص کرونا 89 هزار و 706 نفر از مردم هند مثبت بوده است.
با احتساب این آمار تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به 4 میلیون و 370 هزار و 128 نفر می‌رسد.
بهبود یافتگان از بیماری کووید 19در هند تا کنون 3 میلیون و 398 هزار و 844 نفر هستند که به زندگی بازگشته اند. اما از صبح دیروز تا صبح امروز هزار و 115 نفر در هند براثر کرونا جان خود را از دست دادند که به این ترتیب تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان به 73 هزار و890 نفر افزایش یافت.

شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک به بالاترین میزان خود رسید
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری چک به بالاترین میزان خود رسیده است بطوریکه تنها در بیست و چهار ساعت گذشته هزار و 164 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.
وزارت بهداشت جمهوری چک اعلام کرد با این آمار جدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا در وین به حدود 9 هزار و 300 نفر رسیده است.
ادارات ذیربط جمهوری چک تحقیقات خود را برای ردیابی علل افزایش مبتلایان این ویروس آغاز کرده اند و بسیاری از رسانه‌های جمهوری چک می‌نویسند که این افراد در تعطیلات تابستانی خود و در سفر به کرواسی مبتلا شده اند.
 
بیش از 14200 مورد جدید ابتلا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل روز سه شنبه (به وقت محلی) اعلام کرد ظرف 24 ساعت گذشته، 14 هزار و 279 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و 504 مورد جدید مرگ ناشی از کرونا در این کشور به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد تا روز سه شنبه، مجموع موارد تایید شده ابتلا به «کوووید-19» در این کشور از چهار میلیون و 100 هزار نفر عبور کرد و 127 هزار و 464 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
برزیل پس از هند و آمریکا، سومین کشور جهان است که بیشترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است.

 دو مورد جدید ابتلا در چین
مقامات بهداشت و درمان چین روز چهارشنبه اعلام کردند 24 ساعت گذشته دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگهای، کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد هر دو مورد جدید ابتلا مربوط به کسانی است که به تازگی وارد این کشور شده اند و برای بیست و چهارمین روز پیاپی است که هیچ مورد ابتلای محلی در این کشور دیده نمی‌شود.
براساس داده‌های رسمی، از دسامبر گذشته که ویروس کرونا در چین برای نخستین بار ظهور یافت تا به امروز، در مجموع 85 هزار و 146 نفر در این کشور به «کووید-19» مبتلا شده و چهار هزار و 634 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
27 میلیون و 733 هزارو 330 نفر شمار مبتلایان کرونا در جهان
 
1176 مورد جدید ابتلا در آلمان
موسسه مقابله با بیماری‌های عفونی «رابرت کخ» آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد ظرف 24 ساعت گذشته یک هزار و 176 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آلمان به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، موسسه «رابرت کخ» اعلام کرد با ثبت یک هزار و 176 مورد جدید ابتلا به «کووید-19» در شبانه روز گذشته، تا به امروز در مجموع 253 هزار و 474 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.
بنا بر اعلام این منبع، همچنین با اضافه شدن 9 مورد جدید مرگ ناشی از «کووید-19» طی 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان این بیماری در آلمان به 9 هزار و 338 نفر رسید.
 
ثبت 187 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مصر
187 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در مصر طی شبانه روز گذشته شناسایی شد و 19 نفر از مجموع مبتلایان نیز جان باختند.
بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت مصر تعداد کل مبتلایان کووید-19 تا روز سه شنبه به صد هزار و 228 نفر رسید. از این تعداد تاکنون 5 هزار و 560 نفر فوت کردند و 79 هزار و 886 نفر بهبود یافتند.
وزارت بهداشت مصر از افزایش میزان درمان مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های ایزوله به 78.2% خبر داد.

آغاز موج دوم کرونا در افغانستان
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان به آغاز موج دوم کرونا در فصل سرما هشدار داد.
اکمل سمسور در نشستی خبری گفت: با اغاز فصل سرما و افزایش آلودگی هوا، بیماری‌های تنفسی نیز شیوع خواهد یافت که این مسئله خطر ابتلای مردم به کووید نوزده را افزایش می‌دهد. وی از افراد در معرض خطر در افغانستان خواست حد اقل از واکسن سرما خوردگی استفاده کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان گفت: با کاهش میزان ابتلای مردم افغانستان به بیماری کووید نوزده و کاهش میزان مرگ و میر این بیماران، امیدواریم موج اول این بیماری مهار شود.
افغانستان هم اکنون در حال سپری کردن موج اول شیوع کرونا است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا سی و هشت هزار و پانصد و چهل و چهار نفر در افغانستان به بیماری کووید نوزده مبتلا شده اند و تاکنون هزار و چهارصد وبیست بیمار آلوده به ویروس کرونا نیز جان خود را از دست داده اند.

از سرگیری محدودیت ها در گرجستان
با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گرجستان برگزاری مراسم دسته جمعی در فضا‌های روباز از فردا دوباره ممنوع می‌شود.
"ناتیا مزوریشویلی" رئیس اداره امور دولتی گرجستان با اعلام این خبر گفت: این تصمیم از سوی نهاد هماهنگی بین اداری این کشور اتخاذ شده است. بر اساس این گزارش تاکنون انجام مراسم دسته جمعی در مکان‌های سرپوشیده ممنوع بود، اما از فردا انجام چنین مراسمی در مکان‌های روباز هم ممنوع می‌شود.
تعداد مبتلایان به کرونا در گرجستان در روز‌های اخیر افزایش یافته بطوریکه در شبانه روز گذشته با ابتلای 44نفر دیگر به کرونا مجموع مبتلایان به این ویروس در گرجستان به 1773نفر رسیده است. تاکنون 19 نفر براثر کرونا در گرجستان جان باخته اند
390نفر بیمار کرونایی هم در بیمارستان‌های این کشور تحت درمان می‌باشند.

ابتلای 6544 نفر به کرونا در فرانسه طی 24 ساعت گذشته
به گزارش رویترز، بنابر اعلام اداره کل بهداشت فرانسه، طی 24 ساعت گذشته 6544 نفر بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه اضافه شد و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور از ابتدای شیوع بیماری به 335524 نفر رسید.
آمار فوتی‌ها نیز با 39 مورد جدید طی 24 ساعت گذشته، به رقم کلی 30764 نفر رسید.
طی هفت روز گذشته 2088 نفر در فرانسه به دلیل ابتلا به کووید 19 بستری شدند که حال 358 نفر از آن‌ها مساعد نیست.

کووید طولانی در انگلیس
رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند حدود 60 هزار نفر از مبتلایان به کووید - 19 در این کشور، با گذشت سه ماه از ابتلای به این بیماری هنوز از عوارض آن رنج می‌برند و به همین علت، اکنون صحبت از "کووید طولانی" در این کشور است.
شماری از بیماران کرونایی در انگلیس با اینکه چند ماه از زمان ابتلای آنان به این بیماری می‌گذرد، هنوز یا در بستر بیماری هستند یا به علت ضعف جسمی و ناتوانی حرکتی، با صندلی چرخدار جابجا می‌شوند.
مت هنکوک (Matt Hancock)، وزیر بهداشت و درمان انگلیس که به علت مدیریت همه گیری کووید 19 مورد انتقاد فراوان است گفته "کووید طولانی" به ویژه در میان جوانان این کشور شایع است.
روزنامه دیلی میل به نقل از پروفسور تیم اسپکتر (Tim Spector)، مسوول کارافزار مطالعه نشانگان کووید در انگلیس نوشت اکنون 60 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، بیش از سه ماه است که در انگلیس همچنان بیمارند.
به نوشته دیلی میل، مشکل در تنفس و احساس خستگی از نشانه‌های کووید طولانی است و شماری از مبتلایان گفته اند به علت ناتوانی در رفتن به بیرون و خرید، روز‌ها در رختخواب می‌مانند.
به گفته پروفسور اسپکتر که استاد همه گیری ژنتیکی در دانشگاه لندن است، حدود 300 هزار نفر گفته اند بیش از یک ماه از عوارض ویروس کرونا رنج برده اند. دیلی میل نوشت به پیشنهاد کالج سلطنتی پزشکان خانواده در انگلیس، شبکه ملی درمانگاه‌های این کشور باید برای سلامت و توانبخشی بیمارانی که از شر ویروس کرونا رها شده اند، کمک کند تا مبتلایان به این ویروس بتوانند زودتر، به زندگی عادی بازگردند.

ممنوعیت تجمعات بیش از شش نفر در انگلیس
مقامات انگلیس از تشدید مقررات فاصله گذاری اجتماعی خبر داده و اعلام کردند از هفته آینده تجمع بالای شش نفر ممنوع خواهد بود.
مقامات انگلیس از تشدید مقررات فاصله گذاری اجتماعی در این کشور خبر داده و اعلام کردند از دوشنبه هفته آینده تجمع بالای شش نفر ممنوع خواهد بود.
قوانین فاصله گذاری در این کشور تا به امروز تجمع بالای سی نفر را ممنوع اعلام کرده بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است امروز جزئیات ساز و کار جدید مقابله با شیوع ویروس کرونا را در این کشور که با افزایش موارد جدید ابتلا مواجه شده است، اعلام کند.
براساس متن سخنرانی وی که سرویس مطبوعاتی دفتر نخست وزیری منتشر کرده است، وی قرار است امروز از تشدید مقررات فاصله گذاری اجتماعی در این کشور خبر دهد.
ساز و کار جدید به گونه‌ای خواهد بود که اجرای آن ساده و قابل فهم باشد و پلیس بتواند راحت‌تر آن را به اجرا درآورد.
این مقررات جدید در مدارس و محل کار به اجرا در نمی آید و برای مراسم‌های ازدواج، تدفین و رویداد‌های ورزشی مستثنی هستند.
اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز در زمینه سلامت عمومی مستقل عمل می‌کنند.

سیر سعودی کرونا در بوسنی و هرزگوین
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در بوسنی و هرزگوین همچنان صعودی است.
بر اساس آخرین گزارش ها، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در بوسنی و هرزگوین به 21964 نفر افزایش یافته است.
بر اساس آخرین آمار، 304 مورد ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در بوسنی و هرزگوین به ثبت رسید.
سازمان بهداشت عمومی فدراسیون بوسنی و هرزگوین اعلام کرد: 2044 مورد آزمایش ویروس کرونا در 24 ساعت اخیر در این فدراسیون انجام شد که نتیجه 304 مورد آن مثبت بوده است.
در 24 ساعت گذشته 5 نفر فوت کرده اند. در این کشور تاکنون 669 نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و 15172 نفر نیز بهبود یافته اند. جمعیت این کشور حدود 4 میلیون نفر است.

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به بیش از 283 هزار نفر رسید
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول، روز سه شنبه (دیروز) 110 هزار و 565 نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند و نتیجه آزمایش 1761 نفر از آنان مثبت اعلام شد. شمار موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا در ترکیه 283 هزار و 270 نفر اعلام شد. 253 هزار و 245 نفر از این افراد بهبود یافته اند. دیروز 52 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری در ترکیه جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری در این کشور به 6782 نفر افزایش یافت.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه 7 میلیون و 994 هزار و 29 نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در ترکیه
پس از 2 ماه ثابت ماندن نسبی آمار کرونایی، از دو هفته پیش آمار روزانه، روند افزایشی می‌پیماید.
رئیس جمهور ترکیه بخش عمده سخنان دیروز خود پس از پایان جلسه هیئت دولت را به کرونا اختصاص داد.
اردوغان گفت: اگر به محدودیت‌های کرونایی پایبند نباشیم، عواقب وخیمی در انتظارمان خواهد بود
وی افزود: از این پس محافل جشن و عروسی تعطیل و ازدحام در اماکن عمومی و وسائط نقلیه عمومی، ممنوع خواهد بود.
کرونا برای اولین بار، یک قربانی از مجلس ترکیه گرفت.
کارمند اداری مجلس ترکیه پس از مدتی بستری در بیمارستان، جان باخت.
هم اکنون تعدادی از نمایندگان و کارمندان مجلس ترکیه در قرنطینه و معالجه کرونایی بسر می‌برند.
با آغاز سال تحصیلی جدید، حضور دانش آموزان در مدارس هم موجب افزایش نگرانی هاست.
 
60 شهروند دیگر سوریه به کرونا مبتلا شدند
وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد: با احتساب ابتلای 60 شهروند دیگر به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، آمار بیماران کرونا در این کشور به سه هزار و 289 نفر رسید.
تاکنون 760 بیمار کرونایی درمان شده اند و 140 نفر جان باخته اند.
به گزارش وزارت بهداشت سوریه 200 نفر از کارکنان نهاد‌های وابسته به دفتر سازمان ملل متحد در این کشور مشکوک به بیماری کرونا بودند که امروز آزمایش 42 نفر از آن‌ها مثبث شد.
در جولان اشغالی که حدود 30 هزار شهروند سوری تحت اشغال صهیونیست‌ها زندگی می‌کنند تا به امروز 110 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند.
احمد القادری وزیر سابق کشاورزی سوریه نیز 5 روز پس از برکناریش از سمت خود در اثر بیماری کرونا درگذشت.

قرنطینه یک میلیون و 300 هزار نفر در فلسطینی اشغالی
همزمان با آغاز اجرای ممنوعیت رفت و آمد در اراضی اشغالی فلسطین در مناطق با میانگین ابتلای بالا به ویروس کرونا یک میلیون و 300 هزار نفر در قرنطینه قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، در این مناطق مدارس و بیشتر واحد‌های تجاری بسته شده و ساکنان مناطق باید نزدیک خانه‌های خود بمانند.
ممنوعیت رفت و آمد که از هفت شب تا ساعت پنج صبح روز بعد اعمال می‌شود حیات شبانه را هدف قرار داده است.
بیشتر محله‌هایی که شامل این مقررات شده اند عرب نشین و فقیر هستند. وزارت بهداشت روز سه شنبه از تشخیص سه هزار و 425 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا خبر داد که بالاترین آمار روزانه از زمان شروع همه گیری بوده است.
به نوشته تایمز آو اسرائیل، مسئول کمیته هماهنگی کرونا در اسرائیل در اظهاراتی تلویزیونی گفت میانگین ابتلا در شهر‌های قرمز از جمله بالاترین میانگین‌های جهانی است.
این در حالی است که مقامات محلی به گنجاندن شهرهایشان در فهرست شهر‌های مشمول قرنطینه اعتراض کردند.
شهردار بیتار عیلیت که شهرکی با جمعیت 60 هزار جمیعت در کرانه باختری اشغالی است اعلام کرد این شهرک به قوانین متعهد نخواهد بود. او حکومت را به تبعیض علیه شهر‌های حریدی با اعمال ممنوعیت فراگیر رفت و آمد به جای مشخص کردن محله‌های معین متهم کرد.
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به تبعیض علیه مردم حریدی کمک نخواهیم کرد و نمی‌توانیم از اقداماتی که با شفافیت انجام نمی‌شوند حمایت کنیم».
در قدس اشغالی هم 9 محله شامل ممنوعیت رفت و آمد شده اند که همگی محله‌های حریدی یا عربی هستند.
موشه لیون شهردار این منطقه علام کرد به قواعد پایبند خواهد بود، اما از اقدامات جدید انتقاد کرد و گفت روش‌های وزارت بهداشت برای ارزیابی میانگین ابتلا در محله‌های پایتخت گمراه کننده یا اشتباه هستند. وی افزود این غیرمنصفانه است که ده‌ها هزار نفر در برخی محله‌ها به سبب ابتلای چند صد نفر به ویروس در قرنطینه قرار بگیرند.
در ساعت‌های ممنوعیت رفت و آمد ساکنان نباید از خانه هایشان بیش از 500 متر دور شوند و مغازه‌های غیرضروری و مدارس هم بسته می‌شوند. ساکنان نیز فقط برای رفتن به سرکار و خرید مواد غذایی و دارو یا مراجعه به مراکز درمانی یا اهدای خون می‌توانند از خانه خارج شوند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا جهان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا شمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشترین تعداد مبتلایان گزارش خبرگزاری رویترز کرونا در ایالات متحده مبتلایان به کرونا ابتلا به ویروس کرونا کرونا در این کشور مورد جدید ابتلا بوسنی و هرزگوین دست داده اند تعداد کل مبتلایان ممنوعیت رفت و آمد جان خود را از دست شیوع ویروس کرونا نفر افزایش یافت طی 24 ساعت گذشته 24 ساعت گذشته مجموع قربانیان مجموع مبتلایان بهداشت و درمان ایالت نیویورک مبتلا شده اند نفر رسیده کووید طولانی وزارت بهداشت جانز هاپکینز اعلام کردند بهبود یافته فاصله گذاری آمار روزانه تا به امروز روز سه شنبه مورد ابتلا کووید 19 جمهوری چک روز گذشته مورد فوتی شده اند هم اکنون نفر رسید هزار نفر آمار روز همه گیری نیز جان بر اساس محله ها ان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد