Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@15:36:50 GMT

دادگستری نسبت به سلامت مردم حساسیت بالایی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۶۲۱

دادگستری نسبت به سلامت مردم حساسیت بالایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان سفر به شهرستان ساوه و بخش نوبران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی،  دغدغه و نگرانی خانواده‌ها در تامین سلامت فرزندان افزایش یافته و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است.
وی بیان کرد: دادگستری نسبت به سلامت و جان مردم حساسیت بالایی دارد و امور را رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: نمی‌توان همراه مدافعان سلامت نبوده و فرزندان و امیدهای آینده کشور را وارد محیطی کرد که سلامت آنها به خطر بیفتد.
موسوی ادامه داد: در این خصوص بخشنامه‌ای برای روسای قضایی استان تنظیم شد که به فضاهای آموزشی ورود داشته و اگر سلامت فرزندان در خطر بود، با جدیت برخورد کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان مکلف کنند  مانع از شیوع بیماری شده و اگر در فضایی امکان رعایت پروتکل‌ها نبود، اجازه ورود داده نشود.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی دادگستری در قبال مردم حفظ سلامت و جان مردم بوده و با کوچک‌ترین مسئله برخورد می‌شود.
موسوی گفت: رصد، نظارت و مدیریت خدمات دهی مطلوب در حوزه حقوقی به مردم از وظایف ذاتی مجموعه دادگستری بوده که در همین راستا بازدید دوره‌ای از شهرستان‌ها در دستور کار است.
وی گفت: در بازدید از شورای حل اختلاف و دادگستری ساوه و نوبران خوشبختانه نقاط قوت بسیار فراوانی وجود داشت و مجموعه قضایی با روحیه جهادی در حال خدمات‌رسانی است.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: سیل ورودی به دادگستری فزاینده و خردکننده است و نیازمند همکاری ویژه بوده در حالی که در تجهیزات و ملزومات نیز محدودیت‌هایی  وجود دارد که امیدواریم مرتفع شود.
موسوی بیان کرد: ۲ موضوع در حوزه قضایی نوبران و غرق‌آباد مدنظر بود، نکته اول خطوط مواصلاتی نیمه‌کاره که باید هر چه سریع‌تر از ظرفیت موجود استفاده کنیم تا مردم خسارت جانی و مالی نداشته باشند و مسئله دوم تثبیت مالکیت اراضی در غرق‌آباد و رفع معارضات است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت استان مرکزی دادگستری ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟

ایتنا - برخی کارشناسان معتقدند استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی عامل اصلی افزایش اختلالات روحی و روانی به ویژه افسردگی در میان نوجوانان است. اما تا چه حد این ادعا صحیح است؟
گروهی از کارشناسان نظیر جاناتان هایت روانشناس اجتماعی معتقدند در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی، سقوط شدیدی در سلامت روان نوجوانان، به ویژه در میان دختران جوان روی داد.

آمارها از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به دلیل خودآزاری و خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی در این بازه زمانی حکایت دارد.

با این حال، کارشناسانی چون اندرو پرزیبلسکی استاد دانشگاه آکسفورد این ادعاها را رد می‌کنند. پرزیبلسکی می‌گوید: به نظر نمی‌رسد اتفاق بزرگی برای سلامت روان در حال رخ دادن باشد. در برخی نقاط، شرایط برای نوجوانان بدتر شده اما شواهدی دال بر اینکه این روند نتیجه گسترش فناوری است، وجود ندارد.

داده‌های بین‌المللی نیز روندهای متفاوتی را در کشورهای مختلف نشان می‌دهند. در حالی که در بریتانیا و آمریکا افزایش نگران‌کننده‌ای در اختلالات خلقی نوجوانان دیده می‌شود، در کشورهایی مانند کانادا و کره جنوبی کاهش قابل توجهی در میزان افسردگی نوجوانان گزارش شده است.

محققان معتقدند جدا کردن تاثیرات فناوری از تغییرات در روش‌های تشخیصی و افزایش آگاهی نسبت به سلامت روان دشوار است. برخی نیز تاکید دارند که حتی اگر رسانه‌های اجتماعی بر رفاه نوجوانان تاثیر منفی داشته باشند، این تاثیر تنها بخش کوچکی از عوامل موثر است و نمی‌توان همه چیز را به آن نسبت داد.

ایمی اوربن از دانشگاه کمبریج در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم نگرانی در مورد گوشی‌های هوشمند بیش از حد مطرح شده و تا حدی درباره آن اغراق شده است."

در نهایت، کارشناسان تاکید می‌کنند زندگی افراد بسیار پیچیده است و نمی‌توان پدیده‌های اجتماعی گسترده را صرفاً به تاثیر یک عامل منفرد نسبت داد. آنها همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه و درک عمیق‌تر پیچیدگی‌های آن هستند.

دیگر خبرها

  • وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان
  • ۲۹ واحد صنفی آلاینده و مزاحم در ساوه پلمب شد
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی