Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:26:54 GMT

«مواد» در بازار کتاب

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۶۷۷

«مواد» در بازار کتاب

کتاب «مواد» از مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب در ۳۶ صفحه‌ با قطع رحلی سه بار هم‌زمان به چاپ رسیده و شمارگان آن ۷۵۰۰ نسخه شده است.

در معرفی کتاب «مواد» که بچه‌های بالای ١٢ سال (نونگاه) را در قالب داستان با مواد مختلفی چون رنگ، شیشه و اورانیوم آشنا می‌کند آمده است: مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» را فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مایک فیلیپس تصویرگری و علی خاکبازان ترجمه این کتاب‌ها را برعهده داشته‌ است.

این مجموعه در قالب مستند- داستانی نوشته شده؛ به این معنا که شخصیت اصلی هر کدام از کتاب‌های «علوم عصر حجری»، نابغه‌ای به اسم «لئو» است که همه چیز را می‌داند و مدام در حال یاد گرفتن و تجربه اندوختن است. او یک گربه دست‌آموز به نام «پالاس» دارد که آن‌چه را می‌داند و یاد می‌گیرد به او آموزش می‌دهد.

در بخشی از کتاب آمده است: راستی ممکن است درباره عصر حجر بپرسید؟ عصر حجر، دوره‌ای از زندگی انسان است که به ۳۰هزار سال قبل برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون آدم‌ها برای ساخت خانه و وسایلی که مورد نیازشان بوده از یک سری «مواد» استفاده می‌کرده‌اند. «مواد» عنوان یکی از کتاب‌های مجموعه «علوم عصر حجری» است.

در این کتاب درباره رنگ، زره، اورانیوم، شیشه و مواد دیگر صحبت می‌شود. همچنین لئو به پالاس یاد می‌دهد چگونه کلاهخود پردار بسازد و روی شیشه طراحی کند.

در هر کدام از کتاب‌های مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» یک دانشمند معرفی شده؛ مادام کوری، فیزیکدان و شیمیدان لهستانی- فرانسوی و کاشف اورانیوم، دانشمندی است که در کتاب «مواد» معرفی شده. همچنین واژه‌نامه‌ای در پایان هر کدام از کتاب‌ها آمده است.

این کتاب‌ با قیمت ۱۳هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم عصر حجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد

فرماندار بروجرد از جریمه ۱۷۴ میلیارد ریالی یک واحد صنعتی متخلف در این شهرستان خبر داد.

مسلم مرادی امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو گزارشات واصله و بررسی میدانی گشت مستمر ستاد تنظیم بازار شهرستان از صنایع مختلف، پس از رصد و پایش شرکت‌های دریافت کننده مواد خام یارانه‌ای توسط گشت مشترک اداره تعزیرات حکومتی و اداره صمت، مشخص شده که این شرکت نسبت به فروش مواد خام دولتی در بازار آزاد اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی متخلف در بروجرد به علت فروش مواد خام دولتی در بازار آزاد و خارج از شبکه به ۱۷۴ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۶۴۸ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: شرکت مذکور با مجوز دولتی اقدام به خرید ۱۳۲ هزار کیلوگرم مواد خام دولتی کرده و در بازار آزاد و خارج از شبکه توزیع به فروش رسانده است.

مرادی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده تخلفاتی و ارجاع به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان و طی سایر مراحل قانونی، مدیرعامل شرکت مذکور به این میزان جریمه نقدی محکوم شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)