Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:27:27 GMT

فروش ۱۵ هزار ارز جعلی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۷۴۰

فروش ۱۵ هزار ارز جعلی در پایتخت

سرهنگ جهانگیر تقی پور گفت: در اویل تیرماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه سه تهران از شخصی به هویت فرشاد بابت فروش ارز (یورو) جعلی اعلام شکایت می‌کند.

وی بیان داشت: پرونده با موضوع جعل تشکیل و با دستور بازپرس دادسرا پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت، من برای تهیه ارز با کانال تگرامی که در آن آگهی فروش یورو به مبلغ ۲۱۷ هزار ریال بود آشنا شدم که فروشنده خود را فرشاد معرفی کرد، پس از توافق قرار شد ۱۵ هزار یورو برایم بیاورد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی ادامه داد، فرشاد به همراه سه مرد جوان، یورو‌ها را برایم آوردند که پس از شمارش، مبلغ ۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال طی چندین مرحله عملیات بانکی به حساب اعلامی پرداخت کردم. برای اینکه از اصالت اسکناس‌ها مطمن شوم به صرافی مراجعه کردم و فهمیدم یورو‌ها جعلی هستند و فرشاد کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با مراجعه به محل معامله طی انجام تحقیقات میدانی سرنخی از تبهکاران بدست آوردند که با بررسی سوابق فرشاد مشخص شد وی یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری می‌باشد و به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس می‌باشد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستان وی صادر شد.

تقی پور اضافه کرد: کارآگاهان موفق شدند ۵ تن از همدستان فرشاد را دستگیر کنند و در ادامه تحقیقات مشخص شد سرکرده باند به یکی از شهر‌های شمالی کشور گریخته است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی قضائی راهی محل مورد نظر شدند که با انجام اقدامات کارآگاهی مخفیگاه فرشاد شناسایی و در ششم شهریورماه وی نیز دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهمان تعداد ۵۳ قطعه اسکناس جعلی ۵۰۰ یوروی کشف و توقیف شد.

وی گفت: سرکرده باند معترف شد، اسکناس‌های جعلی یورو را بواسطه شخصی ناشناس از کشور‌های همسایه برایم آورده اند و من هم با نشر آگهی در کانال‌های تلگرامی اقدام به فروش یورو‌های جعلی با همدستانم می‌کردم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم کرده ایم.

سرهنگ تقی پور ابراز دشت: با عنایت به تلاش بی وقفه کارآگاهان اداره سیزدهم که منجر به دستگیری اعضای باند جعل و کشف اسکناس‌های جعلی شد، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارز جعلی کلاهبرداری پلیس پایتخت پارسی خبر معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

کد خبر 847375 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۸ اردیبهشت
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟