Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:41:52 GMT

۲۱ محدوده امیدبخش معدنی در پهنه سونگون - تکاب معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۷۶۵

۲۱ محدوده امیدبخش معدنی در پهنه سونگون - تکاب معرفی شد

مهرانگیز رحمانی روز چهارشنبه در نشست کمیته شناسایی پهنه اکتشافی سونگون – تکاب با بیان اینکه بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در محدوده های امیدبخش است ، گفت: در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی در سال جهش تولید، بخش دولتی متناسب با اولویت های خود از محدوده های با اولویت یک با شرایط خاص به بخش خصوصی معرفی می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از واگذاری محدوده ها از طریق مزایده خبر داد و گفت: با توجه به مطالبات مسئولین استانی در توسعه معادن و صنایع معدنی منطقه ، همراهی و تعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی در واگذاری پهنه های معرفی شده به بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

رحمانی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان های صمت استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و زنجان با سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در خصوص پهنه اکتشافی سونگون – تکاب به مساحت کلی ۲۱ هزار و ۲۶۰ کیلومتر مربع ، افزود: شناسایی ظرفیت های معدنی گروه های ۵ و ۶ مواد معدنی در وسعت ۱۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع متعلق به این استان به مدت ۶ ماه به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ( ایمیدرو ) واگذار شده بود و کمیته مذکور گزارش اتمام فاز شناسایی پهنه یاد شده را نهایی کرده است .

وی گفت: مطالعات انجام شده در پهنه سونگون – تکاب ، منجر به معرفی ۲۱ محدوده امید بخش جهت ادامه اکتشافات شده و در خصوص تعیین تکلیف مابقی پهنه ، برابر ضوابط وزارت صمت از طریق سامانه کاداستر معدن ، مزایده یا آزادسازی خواهد شد .

نشست کمیته شناسایی پهنه اکتشافی سونگون – تکاب با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی و کارشناسان سازمان ، گروه کارشناسی ایمیدرو ، جمعی از اساتید دانشگاه ، کارشناسان سازمان های زمین شناسی و نظام مهندسی معدن به میزبانی سازمان صمت استان برگزار شد .

این پهنه قسمت هایی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان را دربر می گیرد و در این پهنه ذخایری از مواد معدنی مس و طلا و کان سنگ های باریت، مالاکیت، نقره و غیره مشاهده شده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اخبار کنکور توسعه معادن و صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه گفت: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه کلنگ‌زنی شد.

مرتضی صفری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در این مراسم که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیکی به مرز بین‌المللی سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و … از جمله ظرفیت‌های سیلوانا برای توسعه گردشگری است.

کد خبر 749513

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد