Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@22:18:53 GMT

تایید خبر کشته شدن «وزیر جنگ داعش» در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۰۴۲۵

تایید خبر کشته شدن «وزیر جنگ داعش» در تاجیکستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، بنابر اعلام وزارت کشور تاجیکستان، «گلمراد خالیموف» فرمانده سابق نیروهای ویژه تاجیکستان معروف به «وزیر جنگ داعش» کشته شد. وزیر کشور تاجیکستان اعلام کرد وزارتخانه تحت امرش مدارکی در اثبات مرگ او به دست آورده است.

به گفته «رمضان رحیم ‌زاده» وزیر کشور تاجیکستان خالیموف که به «التاجیکی» هم معروف بود، در یک حمله هوایی در سوریه کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان دقیق این اتفاق اعلام نشد.

به گزارش خبرگزاری «فرغانه»، تاکنون بارها خبرهایی درباره زخمی یا کشته شدن التاجیکی منتشر شده بود اما هر بار حامیان داعش با انتشار تصاویر و ویدئو از وی در اینترنت آن را تکذیب می‌کردند. در سال ۲۰۱۷ روزنامه «تایمز» انگلیس گزارش داد وی در یک حمله هوایی در غرب شهر موصل عراق کشته شده است. اما آن زمان وزارت خارجه تاجیکستان گزارش‌ها درباره مرگ وی را تایید نکرد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ یک منبع در آژانس‌های امنیتی تاجیکستان گفت که تصور می‌شود التاجیکی در ولایت بدخشان افغانستان باشد. در ژانویه سال ۲۰۲۰ هم وزیر کشور تاجیکستان گفته بود که مرگ وی قابل تایید نیست.

به گزارش رووداو، بنا برگفته منابع اطلاعات عراقی، خالیموف پیش‌تر تحت آموزش شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی «بلک واتر» قرار گرفته بود.

خالیموف آوریل سال ۲۰۱۵ به گروه تروریستی داعش پیوست. دولت تاجیکستان در آن زمان وی را به خیانت و مشارکت غیرقانونی در درگیری‌ها و فعالیت نظامی در قلمروی یک کشور خارجی متهم کرد. ماه مه همان سال او ویدئویی از خود منتشر کرد و وفاداری‌اش به داعش را اعلام کرد. به دنبال آن اینترپل نام وی را به درخواست مقامات تاجیک در فهرست افراد خواسته شده قرار داد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ نام او در بین ۳۶ سازمان و افرادی قرار گرفت که به دلیل ارتباط با داعش هدف تحریم آمریکا قرار داشتند. در سال ۲۰۱۶ هم دولت آمریکا اعلام کرد ۳ میلیون دلار جایزه در ازای دریافت اطلاعات درباره محل اقامت وی تعیین کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کشور تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از گزارش بخش تصویری خبرگزاری فرانسه، دست کم دو نفر به علت انفجار در یک پمپ بنزین در یک شهر سیل زده در برزیل کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • وحدت حنانوف مثل اسماعیلی‌فر نبود
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی