Web Analytics Made Easy - Statcounter

سودان برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان این کشور از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی درخواست کمک فوری کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، نماینده دائمی سودان در سازمان ملل ( ژنو ) در جریان دیدار با مقامات اتحادیه اروپا، نمایندگان جمعیت‌های هلال احمر، مقامات دفتر کمک‌های بشردوستانه "OCHA  "  و سازمان صلیب سرخ سوئیس با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در سودان گفت: خارطوم نیازمند کمک‌های فوری سازمان‌های بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت سیل‌ زدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه دفتر نمایندگی دائمی سودان در سازمان ملل،  قرار شد کمیته‌ای در خارطوم برای هماهنگی با سفارتخانه‌ها، مراکز دیپلماتیک  و سازمان‎های بین‌المللی و منطقه‌ایی تشکیل شود تا از این طریق به مشکلات ناشی از جاری سیل در سودان پرداخته شود.

نخست وزیر سودان دوشبنه گذشته خسارت ناشی از جاری شدن سیل  در این کشور را بیش توانایی دولت خارطوم دانست.

رودخانه نیل اواخر هفته گذشته طغیان کرد که در اثر آن دست‌کم 101 سودانی جان خود را از دست دادند و بیش از  24 هزار و 582 خانه به طوری کلی ویران شد و 40 هزار و 415 باب منزل هم به صورت جزیی خسارت دید،  179 مرکز دولتی و 345 فروشگاه مواد غدایی متحمل خسارت شدند و بیش از 5 راس دام نیز تلف شد.

به دنبال جاری شدن این سیل ، سه ماه در سودان وضعیت فوق العاده اعلام شد و کشورهای عربی و غربی کمک‌های بشردوستانه خود را روانه خارطوم کردند.

سیل بی سابقه در سودان 100 قربانی برجا گذاشت

با جدایی سودان جنوبی از خارطوم، سودان بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی خود را از دست داد و همزمان با آن تحریم آمریکا علیه این کشور و شعله ور بودن جنگ داخلی در سودان  سبب شدند تا اقتصاد سودان هر روز ضعیف تر از قبل شود،  به گونه‌ای که دولت کنونی خارطوم وارث یک اقتصاد شکست خورده و ویران در سودان است.

سوء استفاده تل آویو از سیل سودان

در حالی که مردم سودان با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و سیل اخیر بر مشکلات آنان افزوده، رژیم صهیونیستی از جاری شدن سیل در راستای اهداف سیاسی خود بهره برداری کرده‌ است.

رژیم صهیونیستی که در تلاش است کشورهای عربی و اسلامی را به باتلاق عادی سازی روابط با تل اویو بکشاند،  با ابراز همدردی با ملت سودان از آمادگی این رژیم برای ارائه کمک به سیل زدگان این کشور خبر داده‌ است.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، دولت نتانیاهو در صفحه خود در فضای مجازی " فیسبوک " به زبان عربی نوشت: از طرف اسرائیل ( اشغالگران صهیونیست ) به ملت سودان می‌گویم با شما در این مصیبت ناشی از جاری شدن سیل  همدردیم. این سیل خسارت زیادی به جان و مال مردم سودان زد.

دولت نتانیاهو در صفحه خود در فیسبوک، عکس‌هایی از مناطق سیل زده سودان را به اشتراک گذاشته‌است.

با وجودی که مردم سودان با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما حاضر نیستند، کشورشان اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند.  

تظاهرات سودانی‌ها  در اعتراض به عادی سازی روابط امارات با تل آویو بهترین سند برای مخالفت این مردم با رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/


 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل کشور سودان اسرائیل کشور سودان رژیم صهیونیستی بین المللی جاری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد